Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pendolino projelo na červenou, cestující museli přestoupit do rychlíku

Na Olomoucku projel strojvedoucí pendolina návěstidlo na červenou. Cestující kvůli následnému vyšetřování museli za asistence hasičů přestoupit do jiného vlaku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T70o39m52á74š 75V74a36l85d70e94r 7763790649

Je mi divné, že moderní vlak může pokračovat , když je na návěstidle červená. Spíše vlak zastavil dříve, než si toho mašinfíra všiml. Druhá věc je, že může poděkovat dispečerovi za pohotovost ve stavění cesty :-). Sám jsem poznal, jací jsou občas lepmlové sami dispečeři. A nedělají svou práci hned a pořádně.

+1/0
11.8.2017 23:09

T16o41m29á86š 23T66a37t93í62č34e51k 5180402830878

Zastavil 10 m za návěstidlem. Očividně to nebyl polský mašinfíra.

0/−1
11.8.2017 19:32

P31e75t36r 26Š41i46m45e79k 2149387736758

automatické řízení na trati a je klid.

0/−5
11.8.2017 15:32

R65o83m67a93n 49P75o17l97á16č77e14k 5366809475

Pošlete ministerstvu pár stovek mld. a bude i AVL;-D

0/0
11.8.2017 18:52

P43e17t14r 10Š66i44m89e48k 2639947676598

Já myslím, že jsme dost bohatá země na to, abychom to realizovali, když jsou stovky mld na spoustu jiných hovadin

+2/0
11.8.2017 19:11

K48a28r70e61l 25K58o48n90e70č19n94ý 9397123414336

Pendolino vrací úder! ... polským kamionům.

+6/−2
11.8.2017 15:31

J85i81ř52í 71K10o45c93u12r37e74k 6135714385858

Na té místní silničce jim to fakt nandá.

0/0
11.8.2017 22:24

R27o29m72a36n 88M37a88r37t53í61n54e86k 3893750330228

to sou malý věci

+1/−1
11.8.2017 15:21

L73u97k34á21š 13Č66e21r33n67ý 2247538258421

Tak toto byla poslední jízda tohoto strojvedoucího, za tohle má 100% výpověď, tohle je průser a hodně velký.

+3/−10
11.8.2017 15:15

J86i22ř86í 20B14á52r89t31ů 7132224139443

A další fíry si dráhy vycucají z prstu?

+2/0
11.8.2017 15:33

R58i38c89h26a22r54d 27T78o25m10e14č46e26k 7816605186491

Asi úředník, který pomršený text hodí do koše. Chybu fýra udělal, je taky jenom člověk.

+7/0
11.8.2017 15:37

M68a74r82t73i94n 65K49o67ž76í84n 1335426891700

Půjde na půl roku do dílen za podstatně míň peněz, pak se vrátí. Fírů je brutální nedostatek.

+9/0
11.8.2017 15:45

P85e30t76r 54N37o30w16a54k 2687362450265

Mělo být minus - osobně se mi to stalo 2x za 20 let. 2x pokuta.

Oboje v zimě, Žilina, půl metru sněhu. V obou případech necelý metr za návěstidlem, oboje náklad.

+8/0
11.8.2017 15:52

L85u18b49o92m31í91r 81R81a44n46d29ý69s62e71k 3501577454690

Kecy.

0/−1
11.8.2017 17:02

R93a46d35e39k 27Z25l49á37m32a87l 1425236152569

Klasický bulvární článek. Žádné vysvětlení.

Něco jako "Důchodce v Kalifornii zastřelil desetiletého kluka". O tom, že ho banda školáků s brokovnicemi vyrušila během polední siesty ani zmínka.

+5/−4
11.8.2017 15:14

R37a78d79e40k 28N83o62v40o60t17n36ý 5488102166905

Dráhy to budou vyšetřovat kdo ví jak dlouho. Proč si proboha myslíte, že novináři budou dvě hodiny po incidentu vědět, proč se to stalo?

+5/0
11.8.2017 15:39

T65o78m57á19š 98K42o98v89a55n89d33a 2527937684931

Je klidně možné, že došlo k náhlé změně návěstního znaku z "volno" na "stůj" a fíra to již nestihl zastavit.

+4/−6
11.8.2017 15:03

L49u30k41á72š 42Č83e90r19n39ý 2607168628841

To se stát nemohlo. Nevíte o dráze nic.

+3/−3
11.8.2017 15:22

P28e13t77r 24N42o45v65o18t83n13y 1161230381

To se klidně stát může. Ale toto zrovna nebyl ten případ.

+3/0
11.8.2017 15:32

P33e50t93r 40M68a70x66a 8676152177379

Může, ale bere se to jako porucha, nikoliv jako MÚ.

+1/0
11.8.2017 15:36

P73e16t73r 68N28o57v91o78t23n71y 1521210181

Pokud to nepřepne sám výpravčí, pak by se to jako MÚ brát mohlo, ale na jeho triko. K ohrožení ale nedochází, cesta se rozpadá až za tři minuty.

0/0
11.8.2017 15:41

P20e57t13r 84M64a26x34a 8596132947679

Rušená cesta se při projetí nerozpadne. Pokud by to byl padák, tak se nejedná o MU, pokud nedojde v souvisolosti se zastavením ke zranění.

+2/0
11.8.2017 15:47

M68a44r30t46i90n 28S60t96a70n86ě68k 3381913480657

no jelikoz s nejvetsi pravdepodobnosti nikdo v ten okamzik na miste nebil , tak nemuzeme presne hodnotit co se stalo . Ale vseobecne projeti navestidla je MU. Az prosetreni ukaze jestli "zaspal fira" , nebo se stalo neco jineho. To uz tady ale nikdo nenapise :(

0/−1
11.8.2017 16:27

P55e23t43r 25M26a79x38a 8846302217679

Kdyby tomu tak bylo, tak by to bylo bráno jako porucha, pokud by v souvislosti se zastavením nedošlo k úrazu.

0/0
11.8.2017 15:35

R80i12c87h82a76r69d 20N16o10c82a36r 7555867935202

A to hořelo, že museli asistovat hasiči ?

0/−6
11.8.2017 14:48

L54i50b30o50r 28M21o46u98č70k21a 1258877785862

v pohode, to pokryjou povinny prispevky od majitelu automobilu z povinneho ruceni

0/−2
11.8.2017 15:06

L39u58k10á35š 33Č47e58r18n87ý 2197988288841

Nehořelo, ale musí tam být, cestující nesmějí vystupovat z vlaku mimo stanici a nastupovat do jiného vlaku jen tak sami.

+5/−1
11.8.2017 15:17

P48a81v28e67l 55O30b16d35r87ž63á78l91e56k 6446124278712

Lidi vystupovali mimo stanici, takže podle předpisů je nutná asistence drážních hasičů.

+4/0
11.8.2017 15:17

T61o81m41á28š 69V33a36n29č63u56r61a 4458625210518

Hasiči nemají v popisu jen hašení. Primárním cílem je jakákoli záchranná akce osob, zvířat nebo majetku. Mezi takové záchranné akce patří i vyprošťování osob. Což je tento případ. Pomáhali lidem s vystupováním z vlaku a přesunem v těžko přístupném terénu.

0/0
12.8.2017 1:19

R10i35c97h26a52r52d 68N66o72c61a51r 7935317435762

Proč vlaky nejsou automaticky zastaveny před semaforem, když svítí červená ? Kór Pendolíno, když je to vlak takové "kvality" ...

+5/−10
11.8.2017 14:48

J13a55r90o25s57l26a85v 66B77e58d90r47n91a 3736531881347

:-D mam dost

+2/−1
11.8.2017 14:50

R52i37c90h31a45r84d 73N28o92c24a68r 7665287385152

Cestující kvůli následnému vyšetřování museli za asistence hasičů přestoupit do jiného vlaku.

Zdroj: http://olomouc.idnes.cz/pendolino-projelo-na-cervenou-navestidlo-grygov-hasici-doprava-pww-/olomouc-zpravy.aspx?c=A170811_121746_olomouc-zpravy_stk

0/−1
11.8.2017 15:06

R85a86d53e15k 53Z46l62á34m24a67l 1305676602149

Dobrej materiál, co? :)))

+1/0
11.8.2017 15:16

P76e92t28r 71M27a51x92a 8516542667709

Protože národní VZ je spíše ukazovátko s kontrolou bdělosti a ETCS se zatím buduje.

+2/0
11.8.2017 14:51

M26a96r64t12i26n 98S58t29a85n61ě14k 3291473440867

nevim jestli nahodou na koridoru uz ETCS nefunguje. Jina vec je kolik masin je na to upraveno

0/0
11.8.2017 16:29

P89e12t76r 62M25a26x23a 8236252307499

Komerčně nefunguje, probíhají jen testy a zapojení dopravců do další etapy bude možné až příští rok.

0/0
11.8.2017 16:32

R93a11d86e21k 43Z41l85á44m37a49l 1975316962689

Nastuduj fyziku a třeba ti to dojde.

0/−1
11.8.2017 15:16

M70a48r73t52i71n 72K80o36ž39í60n 1895746911500

Protože na železnici semafory nejsou :-P

+4/0
11.8.2017 15:43

P53a13v83e48l 81N76o15v57á41k 5743287724428

Njn ten vlakvedouci zkratka chybí

+1/−4
11.8.2017 14:43

J12a17r47o91s80l78a93v 54B77e48d69r53n56a 3686661701357

Co to melete?

+1/0
11.8.2017 14:46

L30i67b48o45r 90M33o64u58č49k30a 1628227165982

valkvedouci je nove oznaceni pruvodciho .. ti nezmizeli

+1/0
11.8.2017 15:07

P34e98t39r 77M29a90x68a 8196942977949

Průvodčí a vlakvedoucí není totéž.

+1/0
11.8.2017 15:24

J74a63r23o93s34l17a47v 86B15e53d59r33n96a 3216821811427

Je. Akorát když jsou dva tak jeden je vlakoš a druhý průvodčí... vlakoš je nadřízený. Je to to samé

0/−1
11.8.2017 16:28

P40e58t40r 42M70a49x45a 8546262907479

Že jeden člověk vykonává dvě funkce ještě neznamená, že je to to samé. To by je ČD měly v katalogu prací pod jednou funkcí.

+1/−1
11.8.2017 16:36

J79a66r20o72s50l50a25v 69B51e63d24r23n25a 3356101541737

Jsem strojvedoucí. Troufám si říct že o tom něco vím.

0/0
11.8.2017 18:02

P75e42t65r 45P18i36d78r46m67a61n13n 7231763495183

Dnes ano.

0/0
11.8.2017 16:37

V25í10t 16J48ů43z86a 8812566941238

Vlakvedoucí skutečně zmizeli (aspoň nejsou vidět ani v kabině strojvedoucího, ani na příslušném místě ve služebním voze), a na tom se v míněném ohledu nic nemění, jestli se průvodčí nazývá vlakvedoucím, pokud nesleduje návěstidla. V daném případě by ale i s vlakvedoucím a druhým strojvedoucím výsledek byl přibližně stejný ...

0/−1
11.8.2017 15:28

M40a77r25t45i24n 17S70t94a71n78ě82k 3341113700407

no tady mate asi trochu divne info. Vlakvedouci nikdy nejezdi s firou v masine (maximalne na loklkach) . Fira je vetsinou sam (uz vidim jak v 380 je vlakvedouci u strojvudce v loko. Vlakvedouci je "zodpovedny" za soupravu a ne ze hlida firovi "semafor"

+1/−2
11.8.2017 16:33

M41a36r81t87i21n 55N74o24v16á96k 4253281613214

Asi nepřizpůsobil rychlost stavu kolejí

+8/−1
11.8.2017 14:43

I86v92a85n 69M32a77r57e62k 6104528542

Klidně se mohlo jednat v důsledku výpadku proudu o náhlou změnu náv. znaku z "volna" na "stůj" kdy už fíra neměl šanci před ním zastavit. Ale připadá mi , že je z toho třeba udělat aféru za každou cenu a též vševědoucí pánové v oranžových vestách si chtějí zasloužit svůj chlebíček . Jinak , pokud vím ,je tam autoblok ,takže je to nějaké divné .8-o

+30/−2
11.8.2017 14:26



Najdete na iDNES.cz