Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pendolino projelo na červenou, cestující museli přestoupit do rychlíku

Na Olomoucku projel strojvedoucí pendolina návěstidlo na červenou. Cestující kvůli následnému vyšetřování museli za asistence hasičů přestoupit do jiného vlaku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T69o34m13á23š 87V66a25l23d54e40r 7333150659

Je mi divné, že moderní vlak může pokračovat , když je na návěstidle červená. Spíše vlak zastavil dříve, než si toho mašinfíra všiml. Druhá věc je, že může poděkovat dispečerovi za pohotovost ve stavění cesty :-). Sám jsem poznal, jací jsou občas lepmlové sami dispečeři. A nedělají svou práci hned a pořádně.

+1/0
11.8.2017 23:09

T80o82m64á72š 14T92a67t55í89č64e55k 5730942580588

Zastavil 10 m za návěstidlem. Očividně to nebyl polský mašinfíra.

0/−1
11.8.2017 19:32

P70e88t42r 31Š58i22m40e38k 2209277626268

automatické řízení na trati a je klid.

0/−5
11.8.2017 15:32

R37o12m66a14n 34P14o77l74á43č42e48k 5366159145

Pošlete ministerstvu pár stovek mld. a bude i AVL;-D

0/0
11.8.2017 18:52

P13e79t68r 56Š48i92m17e66k 2519647976128

Já myslím, že jsme dost bohatá země na to, abychom to realizovali, když jsou stovky mld na spoustu jiných hovadin

+2/0
11.8.2017 19:11

K55a52r50e53l 53K55o50n76e39č52n33ý 9607313684266

Pendolino vrací úder! ... polským kamionům.

+6/−2
11.8.2017 15:31

J24i38ř50í 16K26o54c19u60r69e63k 6775694185708

Na té místní silničce jim to fakt nandá.

0/0
11.8.2017 22:24

R59o11m15a32n 58M35a34r89t87í91n85e37k 3733590560178

to sou malý věci

+1/−1
11.8.2017 15:21

L35u79k76á33š 51Č23e24r90n84ý 2117438888831

Tak toto byla poslední jízda tohoto strojvedoucího, za tohle má 100% výpověď, tohle je průser a hodně velký.

+3/−10
11.8.2017 15:15

J89i76ř79í 67B68á91r31t54ů 7982204899583

A další fíry si dráhy vycucají z prstu?

+2/0
11.8.2017 15:33

R34i49c57h29a87r79d 58T14o61m38e96č91e84k 7286465856241

Asi úředník, který pomršený text hodí do koše. Chybu fýra udělal, je taky jenom člověk.

+7/0
11.8.2017 15:37

M46a57r90t45i16n 97K25o15ž69í15n 1665346611350

Půjde na půl roku do dílen za podstatně míň peněz, pak se vrátí. Fírů je brutální nedostatek.

+9/0
11.8.2017 15:45

P69e85t73r 26N72o66w71a96k 2307832830315

Mělo být minus - osobně se mi to stalo 2x za 20 let. 2x pokuta.

Oboje v zimě, Žilina, půl metru sněhu. V obou případech necelý metr za návěstidlem, oboje náklad.

+8/0
11.8.2017 15:52

L61u78b87o81m49í55r 44R40a62n62d97ý23s28e51k 3411247274740

Kecy.

0/−1
11.8.2017 17:02

R90a79d10e12k 37Z15l20á11m72a29l 1515486362179

Klasický bulvární článek. Žádné vysvětlení.

Něco jako "Důchodce v Kalifornii zastřelil desetiletého kluka". O tom, že ho banda školáků s brokovnicemi vyrušila během polední siesty ani zmínka.

+5/−4
11.8.2017 15:14

R60a83d45e45k 27N86o64v21o88t31n72ý 5178862606975

Dráhy to budou vyšetřovat kdo ví jak dlouho. Proč si proboha myslíte, že novináři budou dvě hodiny po incidentu vědět, proč se to stalo?

+5/0
11.8.2017 15:39

T31o34m57á78š 54K92o14v31a59n51d81a 2707477814251

Je klidně možné, že došlo k náhlé změně návěstního znaku z "volno" na "stůj" a fíra to již nestihl zastavit.

+4/−6
11.8.2017 15:03

L87u23k35á90š 62Č43e15r95n95ý 2407208798891

To se stát nemohlo. Nevíte o dráze nic.

+3/−3
11.8.2017 15:22

P77e38t30r 28N59o13v51o93t93n68y 1811240551

To se klidně stát může. Ale toto zrovna nebyl ten případ.

+3/0
11.8.2017 15:32

P62e85t93r 45M25a26x38a 8726422597809

Může, ale bere se to jako porucha, nikoliv jako MÚ.

+1/0
11.8.2017 15:36

P94e97t63r 25N38o60v48o44t22n23y 1521310301

Pokud to nepřepne sám výpravčí, pak by se to jako MÚ brát mohlo, ale na jeho triko. K ohrožení ale nedochází, cesta se rozpadá až za tři minuty.

0/0
11.8.2017 15:41

P62e21t44r 40M31a93x53a 8536762167799

Rušená cesta se při projetí nerozpadne. Pokud by to byl padák, tak se nejedná o MU, pokud nedojde v souvisolosti se zastavením ke zranění.

+2/0
11.8.2017 15:47

M29a12r60t24i92n 50S26t45a77n48ě32k 3611483350647

no jelikoz s nejvetsi pravdepodobnosti nikdo v ten okamzik na miste nebil , tak nemuzeme presne hodnotit co se stalo . Ale vseobecne projeti navestidla je MU. Az prosetreni ukaze jestli "zaspal fira" , nebo se stalo neco jineho. To uz tady ale nikdo nenapise :(

0/−1
11.8.2017 16:27

P43e30t46r 11M42a20x64a 8726812147819

Kdyby tomu tak bylo, tak by to bylo bráno jako porucha, pokud by v souvislosti se zastavením nedošlo k úrazu.

0/0
11.8.2017 15:35

R97i51c47h15a37r28d 90N82o95c36a10r 7335507705952

A to hořelo, že museli asistovat hasiči ?

0/−6
11.8.2017 14:48

L16i52b81o40r 58M94o15u65č60k33a 1168757725692

v pohode, to pokryjou povinny prispevky od majitelu automobilu z povinneho ruceni

0/−2
11.8.2017 15:06

L63u39k77á20š 21Č52e74r96n72ý 2217148698641

Nehořelo, ale musí tam být, cestující nesmějí vystupovat z vlaku mimo stanici a nastupovat do jiného vlaku jen tak sami.

+5/−1
11.8.2017 15:17

P38a38v42e96l 95O40b45d13r22ž89á50l54e85k 6916844868812

Lidi vystupovali mimo stanici, takže podle předpisů je nutná asistence drážních hasičů.

+4/0
11.8.2017 15:17

T30o51m27á23š 41V95a31n22č38u27r30a 4188785700368

Hasiči nemají v popisu jen hašení. Primárním cílem je jakákoli záchranná akce osob, zvířat nebo majetku. Mezi takové záchranné akce patří i vyprošťování osob. Což je tento případ. Pomáhali lidem s vystupováním z vlaku a přesunem v těžko přístupném terénu.

0/0
12.8.2017 1:19

R87i39c75h37a27r36d 19N45o37c65a51r 7485367645342

Proč vlaky nejsou automaticky zastaveny před semaforem, když svítí červená ? Kór Pendolíno, když je to vlak takové "kvality" ...

+5/−10
11.8.2017 14:48

J60a89r19o89s89l61a51v 51B95e41d21r83n66a 3226241941427

:-D mam dost

+2/−1
11.8.2017 14:50

R29i24c66h56a26r56d 69N55o20c16a89r 7565897575932

Cestující kvůli následnému vyšetřování museli za asistence hasičů přestoupit do jiného vlaku.

Zdroj: http://olomouc.idnes.cz/pendolino-projelo-na-cervenou-navestidlo-grygov-hasici-doprava-pww-/olomouc-zpravy.aspx?c=A170811_121746_olomouc-zpravy_stk

0/−1
11.8.2017 15:06

R57a14d66e40k 97Z88l79á73m45a87l 1785946162529

Dobrej materiál, co? :)))

+1/0
11.8.2017 15:16

P52e32t23r 70M19a29x21a 8976772447429

Protože národní VZ je spíše ukazovátko s kontrolou bdělosti a ETCS se zatím buduje.

+2/0
11.8.2017 14:51

M49a44r78t54i61n 93S16t83a26n35ě62k 3551833950537

nevim jestli nahodou na koridoru uz ETCS nefunguje. Jina vec je kolik masin je na to upraveno

0/0
11.8.2017 16:29

P48e50t30r 67M46a61x63a 8136672837769

Komerčně nefunguje, probíhají jen testy a zapojení dopravců do další etapy bude možné až příští rok.

0/0
11.8.2017 16:32

R85a79d38e81k 59Z36l32á96m58a53l 1115286832939

Nastuduj fyziku a třeba ti to dojde.

0/−1
11.8.2017 15:16

M72a21r88t26i88n 76K38o74ž65í79n 1705766191960

Protože na železnici semafory nejsou :-P

+4/0
11.8.2017 15:43

P80a85v41e20l 70N84o18v36á54k 5433757364328

Njn ten vlakvedouci zkratka chybí

+1/−4
11.8.2017 14:43

J86a47r98o47s31l46a73v 72B49e73d86r77n16a 3476211241577

Co to melete?

+1/0
11.8.2017 14:46

L21i81b26o34r 25M71o22u89č57k97a 1848467655552

valkvedouci je nove oznaceni pruvodciho .. ti nezmizeli

+1/0
11.8.2017 15:07

P49e62t53r 51M37a66x42a 8486392447349

Průvodčí a vlakvedoucí není totéž.

+1/0
11.8.2017 15:24

J41a21r54o42s63l46a96v 21B95e32d92r19n97a 3706741851567

Je. Akorát když jsou dva tak jeden je vlakoš a druhý průvodčí... vlakoš je nadřízený. Je to to samé

0/−1
11.8.2017 16:28

P73e48t87r 36M82a28x46a 8246622957829

Že jeden člověk vykonává dvě funkce ještě neznamená, že je to to samé. To by je ČD měly v katalogu prací pod jednou funkcí.

+1/−1
11.8.2017 16:36

J56a25r71o52s81l10a83v 60B67e57d92r61n87a 3346691321557

Jsem strojvedoucí. Troufám si říct že o tom něco vím.

0/0
11.8.2017 18:02

P53e55t79r 61P79i84d74r90m55a96n57n 7921173275113

Dnes ano.

0/0
11.8.2017 16:37

V50í23t 63J80ů59z50a 8372976861238

Vlakvedoucí skutečně zmizeli (aspoň nejsou vidět ani v kabině strojvedoucího, ani na příslušném místě ve služebním voze), a na tom se v míněném ohledu nic nemění, jestli se průvodčí nazývá vlakvedoucím, pokud nesleduje návěstidla. V daném případě by ale i s vlakvedoucím a druhým strojvedoucím výsledek byl přibližně stejný ...

0/−1
11.8.2017 15:28

M28a98r79t86i10n 12S23t94a89n70ě17k 3251313760397

no tady mate asi trochu divne info. Vlakvedouci nikdy nejezdi s firou v masine (maximalne na loklkach) . Fira je vetsinou sam (uz vidim jak v 380 je vlakvedouci u strojvudce v loko. Vlakvedouci je "zodpovedny" za soupravu a ne ze hlida firovi "semafor"

+1/−2
11.8.2017 16:33

M96a61r35t12i36n 67N59o40v91á20k 4743691873724

Asi nepřizpůsobil rychlost stavu kolejí

+8/−1
11.8.2017 14:43

I15v26a56n 92M48a61r85e93k 6144558942

Klidně se mohlo jednat v důsledku výpadku proudu o náhlou změnu náv. znaku z "volna" na "stůj" kdy už fíra neměl šanci před ním zastavit. Ale připadá mi , že je z toho třeba udělat aféru za každou cenu a též vševědoucí pánové v oranžových vestách si chtějí zasloužit svůj chlebíček . Jinak , pokud vím ,je tam autoblok ,takže je to nějaké divné .8-o

+30/−2
11.8.2017 14:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.