Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Generál obětoval zemi vše včetně rodiny, komunisté ho ve vězení umučili

Degradovaný, komunistickou justicí zbavený všech poct a bez přítomnosti zástupce armády. Tak byla přesně před 65 lety v Dubicku na Šumpersku pohřbena osobnost odboje a elitní voják Bohumil Boček, kterého komunisté při snaze vynutit si přiznání ke smyšlené velezradě mučili a chtěli vymazat z historie. Zasloužených poct se dočkal až dlouho po smrti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A86l89e82š 54R88y19s 8612588447118

Právě jsem na CSfilmu zhlédnul (už asi po sté) Nebeské jezdce.....současně čtu, že bolševiky volí přes 170 tisíc lidí... je mi z toho smutno....

+1/0
21.10.2017 23:34

A37l78e44š 32L16i69s69o13v62s26k83ý 9849258422632

Potěšitelný je stálý a nezadržitelný pokles komunistů ve volbách.

+5/0
21.10.2017 17:14

P14e70t62r 65F70o14c71h23t 1164667575832

Komunisty tím myslíte babičku soudruha Babiše nebo jeho matku tajemnici Ústavu marxismu leninismu ?

0/−1
21.10.2017 15:46

M80o26j61m56í91r 54S26k34á68l65a 2330932436

Ten Havel měl naprostou pravdu - my opravdu nejsme jako oni...:-P

0/0
21.10.2017 15:28

M95a34r28t63i11n 74P50l89a83t48i98l 9921733951648

Čtu tento článek, jak komoušové likvidovali naše hrdiny a zároveň sleduji volby, ve kterých získávají hlasy fašouni a komoušové.... asi jsme zralí na to, aby se naše historie opět opakovala.

+7/−1
21.10.2017 14:58

P65e38t64r 57F84o36c32h45t 1644367925702

Myslíte soudruha Babiše v 30%?

+1/−2
21.10.2017 15:46
Foto

M25i39c44h14a39l 70G36r18e47š94l51i64k 9821426512956

Takéto články vo volebnej kampani proti komunistom nepomôžu. Až na pár prokremeľských trollov to nikto z ich fanúšikov nečíta. Tým nepomôže ani pár rán gumovou palicou do hlavy, pretože na orgáne v nej nie je čo poškodiť.

+6/−1
21.10.2017 14:55

D77a62v63i27d 57T60o68m 3394114748192

Tak to vypadá, když se dostane k moci někdo, kdo moc chce uplatňovat. Bohužel těch lidí umučených, neprávem zavřených bylo hodně. Zavřít komunistu jen proto, že byl ve straně, která to vyžadovala by byla národní sebevražda. Je lepší zapomenout, než páchat další a další křivdy. Bohužel Ti nejvyšší nikdy nebyli souzeni. A ani nebudou.

+2/−1
21.10.2017 14:53

P17e72t88r 62M36i18n13a35r 4605495444688

To je asi bezne. Komuniste ci jini. Ti co se na zmenach ci revoluci angazuji a i zmenu prosadi, tak pote zacnou tem sikovnejsim prekazet. Ohledne Slanskeho je to obzvalst zajimave. Sam dojel na to, co podporoval.

+1/0
21.10.2017 16:09

T32o46m86á27š 70P86o98l74á51č83e35k 4677125724

No a jejich nasledovnici budou zase v parlamentu a volebni vysledek bude mit dvouciferne cislo. O jak jsi hloupy lide cesky.

+6/0
21.10.2017 14:35

P74e22t64r 70M14i12n64a60r 4295455574418

Jeste je treba napsat, zejmena komu jsou komuniste nebezpecni :):):)

Takze : Uz nikdy fronty na banany!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

0/0
21.10.2017 16:14

K25a56r78e17l 90H55a43u92p40t79v69o42g96e52l 3113102664324

A jeden z aktivních zástupců tohoto komunistického režimu nyní slintá po premiérské funkci. Rv

+8/−1
21.10.2017 14:25

T47o30m59á62š 43P90o70l88á44č41e14k 4707275514

On prece STBak nebyl a ani to jeho kryci jmeno podle nej nesouhlasi.

+1/0
21.10.2017 14:53
Foto

J68a38n 71B52o94r44o91v78i33č19k41a 5933513310724

Po roce 1989 měl následovat nový Norimberský proces s rozsudky smrti pro zrůdy, které tehdy a dodnes devastují tuto zemi.

+13/0
21.10.2017 14:14

M60a11r63t92i96n 96Ž37e80l61i22n87s46k11ý 9218119889692

Jo, jo... komuniste se u nas chovali brutalne jako katolici, muslimove, feudalove i kolonialiste. Koukam, ze povoleno je nadavani pouze na komunisty... holt, asi to je podle doby, ktera od toho uplynula, ac muslimove asi maji nejakou vyjimkou.

+2/−18
21.10.2017 13:27

M62a27r72t68i80n 57C14e32r39n67y 2968502318483

Nikdo z tech co jste jmenoval me nijak neutlacoval a ani se ke me brutalne nechoval. Ale o komunistech to rici nemuzu.

+5/−1
21.10.2017 13:35

M48a48r26t83i39n 49Ž76e30l54i41n57s19k40ý 9178969909672

A neprijde vam to ponekud sobecke divat se pouze na to, kdo ublizil primo vam?

+1/0
21.10.2017 13:46

M32a29r71t40i34n 57C14e78r53n59y 2708662398393

Komentuji to co komentovat mohu, nebot jsem tu dobu zazil. Kdybych zil v dobe husitskych valek nenadaval bych na komouse, ale treba na Zikmunda.

0/0
21.10.2017 14:36

L40u72d49ě96k 84N36ě70m48e91c 5425721402204

Nebo na Žižku.

+1/0
21.10.2017 14:55

M71a27r96t34i48n 98Ž73e31l58i18n24s89k22ý 9148859889162

Tak nevim proc mi davate minus, kdyz s mym prispevkem souhlasite... ze komunistujm se nadava, ponevadz od jejich zlocinu neuplyna tak dlouha doba, jako od tech ostatnich...

0/0
21.10.2017 15:21

M62a24r11t27i78n 66C66e10r15n40y 2608802788973

Teda vy se umite kroutit jako had. Vas prispevek upozornuje na to, ze se nadava JEN na komunisty. Byl by jste spokojen kdybychom nadavali na vsechny ktere jste vypsal. To by se vam libilo. Asi se vas to nadavani osobne dotyka, nevim. Ale lide jsou zvykli nadavat na to co vidi a co znaji ne na to co si zamane ukrivdeny prispevovatel do diskuze.

0/0
21.10.2017 15:29

M60a27r92t17i35n 62Ž45e28l39i65n18s80k64ý 9358169729322

Ano, byl bych spokojen, kdyby se stejnou mirou nadavalo na vsechny, hlavne ty, co to delali, a kteri je podporovali. Osobne se me dotyka to, ze polistopadova verbez, co to taky nechap rozkrast, a za ktere spousta lidi umrela jako obit nmasiln7ych trestnych cinu, nebo jako bezdomovci na ulici, odvadi od svych zlocinu pozornost ke komunistum a nejcasteji k te jejich ere, kterou sami odmitli jako neslucujici se s jejich hodnotami (eru kultu osobnosti Stalina... ac je snad potreba uznat, ze krtizovali na ni hlavne cistky ve vlastnich radach)

0/0
21.10.2017 15:38

M84a58r85t79i57n 38C92e91r59n39y 2348422678233

A co udelali komunisti? Okradli lidi o vsechen jejich majetek a pokud nekdo nesouhlasil, skoncil pri lepsim nekde na uranu, v horsim na opratce jako deda meho souseda. Za komunistu se nekradlo? Neprepadavalo? Nevrazdilo? Ale ano, jen se o tom nechtelo psat, protoze propaganda tvrdila ze v socialisticke zemi neni neco takoveho mozne. Umele vytvorena zamestnanost a odbyt pro tovarny v ramci RVHP melo za nasledek zastaveni vyvoje a naprostou neschopnost komukoliv konkurovat. Az na urcite specificke obory. Byl jste nekdy mezi bezdomovci? Vetsina z nich si za svuj osud muze sama svym zpusobem zivota. Drogy, chlast, automaty, dluhy a ulice.

+1/0
21.10.2017 15:51

M49a79r19t62i72n 28Ž95e59l36i69n43s84k45ý 9198969129412

Snad nikdo nepopira, ze se komuniste chovali spatne k vlastním lidem. Je uplne na miste to připomínat a odsuzovat. Zase ale vymysly o stejne kriminalite, bezdomovcich nahravaji jejich volicum poněvadž ti vi, ze to proste není pravda. Policejni statistiky to desvedcuji.. například ještě v roce 1999 měl byt asi 6. násobek loupezi, a asi 2 násobek vrazd rocne co za komunistu v roce 1989, nebo 1988. V dnesni době uz by to nemelo byt k hrozne. Na vlade komunistu je co kritizovat, chce to odstranit emoce a používat fakta, jinak pomahate komunistum a jejich volicum vyuzit to pro jejich prospěch.

0/0
21.10.2017 16:00

M92a42r18t75i31n 92C28e12r87n10y 2248752338203

Ja nepopiram, ze v divokych devatesatkach tech cinu bylo vic. Jenze me jde o jednu vec. Dnes zcela bez potizi mohu vyslovit svuj nazor. Mohu si, pokud je to v mezich zakona, delat co chci a jak chci. Mohu si koupit co chci a ne to co zrovna zbylo. Mohu si podnikat v jakem chci oboru. Proste jsem svobodny. To jsem za komunistu nebyl ani ja a ani cela moje rodina. Aby me nekdo ctyrikrat denne zastavoval a buzeroval jen kvuli dlouhym vlasum a dzinove bunde. Aby nam nekdo vnucoval jaka hudba je ta spravna, aby nas nekdo matil kvuli trampovani to se vam dnes skutecne nestane. Takze me se po tech casech nestyska a budu na ne nadavat vzdy a vsude. Dnes to ma taky svoje mouchy. Ale navrat komunistu k moci muze chtit jen nekdo do je dusevne chory a nebo koho na prsou hreje stranicka knizka.

+1/0
21.10.2017 16:18

M84a70r51t67i11n 54Ž71e43l53i35n34s32k25ý 9458729919822

Opravdu si dnes nemůžete vyslovit názor jaky chcete, jinak například prijdete o praci, nebo obchodni partnery.

0/0
21.10.2017 17:23

M94i57c96h41a10e59l 47K27a85d90e60r83a28v80e83k 8121594588234

Co to tady meleš? Uvědom si ze článek je o bezpráví na lidech kteří bojovali za nás lepší zítřek .

+3/0
21.10.2017 13:40

M92a50r95t56i68n 58Ž88e81l50i98n76s81k39ý 9948269299282

Ano, a je spravne, ze se o tom pise. Ma poznamka byla vseobecne o tom, jak se lide stavi ke vsem komunistum a dalsim skupinam, ktere se dopousteli nepravosti.

0/0
21.10.2017 13:48

D35a78n84i21e14l 49T24s63c21h59e34r53n50a29y 2655862589972

jeste jste vynechal nemce, francouze a rusaky

0/0
21.10.2017 13:58

M42a98r11t37i82n 20Ž76e95l28i18n18s30k87ý 9118619659752

Nevynechal... ja se o narodech, etnikach, rase nebavim... tuto poznamku muzete hodit tem, co siri nenavist o nejakem narodu... skocit na diskuse o Rusku.

0/−1
21.10.2017 14:07

R80a72d12o88v10a80n 91S57ý98k63o38r10a 6784215944790

Lžeš jako vždy, Želinskij. Kousek výše píšeš "katolici, muslimove" a nyní že se o národech, etniku a rase nebavíš.

+2/0
21.10.2017 14:44

M95a83r30t26i97n 94Ž73e44l18i31n16s54k89ý 9708329919832

Katolici a muslimove jsou etnikum, narod, nebo rasa? Ze vam to mistni vzdelanci plusuji se ani nedivim.

0/0
21.10.2017 15:26
Foto

M52i84c23h56a19l 41G28r18e79š83l56i48k 9941486962236

Komunisti boli oveľa horší, ako ktokoľvek pred nimi. Koľkože ľudí tu popravili inkvizičné súdy katolícke aj protestantské dohromady? Koľko ľudí poslali do lágrov a koľko okradli? Koľko zastrelili na hraniciach? Nezosmiešňujte sa. Feudáli svojich poddaných nelikvidovali. Neboli hlupáci, ako komanči, aby si ničili ekonomickú základňu.

+5/−1
21.10.2017 14:52

M50a90r27t41i48n 77Ž84e97l67i79n77s73k47ý 9668379409462

Ne, ne ani mucirny feudalove nemeli... :-P

0/0
21.10.2017 15:20
Foto

M25i36c36h80a33l 86G51r11e18š28l21i27k 9941236822186

Do mučiarne sa dostal obvinený aj u feudálov na základe nejakého platného práva. A mučiarne katolíckej inkvizície tam, kde fungovala, by boli asi snom každého mučeného komunistického väzňa.

0/0
21.10.2017 18:37

M41a49r78t15i59n 45Ž74e10l24i87n39s62k53ý 9698229559252

No jo... muceni na zaklade prava za feudalu... tak to je omlouva... a ty mucirny katolicke inkvizice byste si mel vyhledat na internetu, když o tom nemate zadne informace.

0/0
21.10.2017 19:05
Foto

M11i78c21h70a41l 27G14r75e39š39l59i72k 9801716662946

Mám o tom informácie, dokonca aj knihy s popisom, ako inkvizícia fungovala a v čom bola napr. pokroková. Jednou z ňou zavedených vymožeností bola prezumpcia neviny a navyše riadne súdy boli u nej pravidlom, na rozdiel od komunistov, ktorí občas niekde zaviedli rovno teror.

Čiže komunisti tak akosi so spravodlivosťou nedosiahli ani úroveň 15. storočia.

0/0
21.10.2017 19:47

M65a16r27t57i35n 85Ž79e61l36i65n44s56k87ý 9578479159652

To mate knihy od katoliku? Komuniste take popravovali na zaklade svých zakonu podobne jako feudalove... mate opravdu zajimevý pristup k tromu co je a co není moralni...

0/0
21.10.2017 20:05
Foto

M12i93c43h70a47l 98G31r74e39š29l15i24k 9361436262726

Pochybujem, že by bol napr. anglický Žid z Rangoonu katolíkom. Napr. červený teror boli popravy bez súdu. Inkvizícia nerobila rozsudky vopred, jej cieľom nebolo dostať obvineného na hranicu, naopak, preto mnoho ľudí oslobodila.

V porovnaní s ostatnými súdmi v tej dobe, bola pokroková. Komunisti naopak. ;-)

0/0
21.10.2017 23:27

M67a87r63t94i96n 88Ž25e98l59i44n74s81k56ý 9868819919532

No, radeji bych zil za podle vas zpatecnickych ceskoslovenskych komunistu nez za raneho kapitalizmu s 16 hodinovymi pracovnimi dobami kde i mala decka pracovala a koncila mrtva semleta stroji i bez soudu. Vzdyt vy vubec nevita jak to driv chodilo za feudala, nebo kapitalisty... ale je moznost, ze to vite, a je vam jedno ze lide zili a umirali za mnohem horsich podminek nez za komunistu u nas... z vasich nazoru ohledne Ukrajiny by to tak nejak vychazelo.

0/0
22.10.2017 12:03
Foto

M17i78c77h32a34l 27G16r94e82š95l65i73k 9461986322286

To veľmi dobre viem. Lenže komunisti zdierali ľudí v lágrov v časoch, kedy to v kapitalizme vôbec neplatilo. Plus tie šetnástky neboli pravidlom, záviselo od krajiny. No a za feudalizmu ľudia pracovali menej, ako my dnes. Nemali 8 hodín pracovné šichty každý deň. Od rána do večera pracovali nárazovo. Na jeseň zorali a zasiali oziminy. V zime zabíjali čas opravou a výrobou náradia, hračiek pre deti, orezávaním ovocných stromov, inak nebolo do čoho pichnúť. Tretinu roka zabrali církevné sviatky, kedy sa nepracovalo. V lete žatva, príprava dreva na zimu. Proste všetko nárazové práce. Ak bol za feudála človek pastierom, tiež pracoval nárazovo. Pasenie zvládali aj deti. Takisto pomáhali od nejakého veku rodičom. My ich dnes posielame do škôl, vtedy sa to učili takto. Mohli si prilepšiť aj lovom v závislosti od zákonov v krajine.

Proste žijete v mýtoch.

0/0
22.10.2017 13:41

M83a30r69t83i20n 67Ž22e77l44i20n13s33k49ý 9278519479232

Jo... to byl ideal život za feudalu... dělalo se malo, pohodička, ani sluhy a poddane, co "to malo" za ne delali, a ani se v praci nesedreli, nemeli... kde na takove nesmysly chodite... chápu, ze vas bavi technika, tak bych u toho ve vasem pripade zustal, jedine, ze mate nejaky vedlejsak pro neziskovku k sireni fakenews...

0/0
22.10.2017 13:52
Foto

M70i29c64h47a50l 42G69r56e98š24l92i58k 9341226442526

V priaznivých klimatických podmienkach bol život za feudálov dobrý. Byť sluhom vtedy nebolo zlé, dokonca by som povedal, že lukratívne. Dievčatá si takto napr. zarábali na veno, chlapci a muži získavali prostriedky na založenie rodiny.

Na tie "nezmysly" chodím u historikov, ktorí sa daným obdobím zaoberajú. Stredovek však trval 1000 rokov a ľudia z 11. storočia by sa koncom stredoveku veľmi divili a opačne.

Takže pán kolega. Investujte pár rokov a tisíce korún do prác historikov, aby ste sa trochu zorientovali. Pretože "holyvúdske" kasové trháky, alebo romantici z 19. storočia, nie sú práve najlepším zdrojom informácií.

Napr. viete, ako vznikli napr. temné legendy o španielskej inkvízicii? Jednalo sa o dobovú propagandu, ktorú dosť "spopularizovali" v 19. storočí. Katolícke Španielsko bolo vo vojne s protestantami. "Bojujte, lebo inak všetci skončíte všetci na hranici!", bola dobrá motivácia. Historky sa teda šírili. Hoci v Anglicku sa upaľovalo a popravovalo viac, ako v Španielsku.

0/0
22.10.2017 14:20

M63a72r66t21i17n 43Ž48e66l10i86n24s23k82ý 9558649549282

Hezka vseobecna odpověď... tak se alespon zamerte na život za první republiky... tam by mojhlo být dost pametniku, jak se skvele zilo lidem, co delali u sedlaku...

0/0
22.10.2017 14:25
Foto

M60i75c79h66a79l 43G87r98e37š20l53i28k 9281206962686

Za prvej republiky časť mojich príbuzných odišla na západ, dreli v baniach a hutiach tam si zarobila, nakúpila pozemky, lesy, aby mohli hospodáriť na svojom. Potom prišli komanči a ukradli im všetko. Tí, ktorí nič pre zmenu neurobili, museli makať u sedliakov. Čo je na tom divné? Vrátil sa každý druhý chlap. Z tých, ktorí zostali, sa niektorí zapísali do dejín, alebo ich potomkovia. Napr. každoročne k jednému súsošiu 6 vojakov chodia klásť vence americký prezidenti. Jeden z tých vojakov je pochovaný v spoločnosti prezidentov, ale listinu o udelení amerického občianstva dostal v r. 2008. Padol na Iwo Jime.

Som pritom z oblasti, kde v tom období museli ľudia v priebehu štvrťstoročia budovať dediny dvakrát, alebo trikrát od nuly. Dve svetové vojny a občas požiar, ako v prípade Habury prezývanej aj ako karpatské Lidice.

0/0
22.10.2017 17:37

M80a85r53t84i35n 15Ž37e80l97i47n62s28k55ý 9738539589482

Mate svojsky vyklad ... ti kteří nesli do ciziny vydelavat, měli po pravu delat jako zebraci u sedlaku... tak jo...

0/0
22.10.2017 17:52
Foto

M40i72c46h64a84l 82G39r77e22š79l32i93k 9471806762266

Mohli ísť do fabriky, vyučiť sa remeslu, atď. Vy máte zase výklad, že si človak má žiť ako bavlnke, aj keď nehne pre to prstom. :-)

0/0
23.10.2017 7:53

M54a11r68t21i68n 91Ž55e47l97i68n42s79k68ý 9528629659932

Kam jsme se to dostali od "spravedlivych feudalu a inkvizitoru"...

0/0
23.10.2017 8:03
Foto

M79i87c46h60a13l 95G12r24e16š23l34i14k 9851596662846

Za feudálov mohli ísť do služby k tomu feudálovi, alebo nejakému kláštoru, mohli sa ísť vyučiť remeslu, prenajať si pozemky atď. Vždy boli rôzne možnosti

0/0
23.10.2017 8:11

M12a11r71t83i47n 78Ž47e27l98i65n26s49k58ý 9198689269662

Za komunistu jste se take mohl vyučit a jako jejich nepřítel jezdit v mercedesu do práce...

0/0
23.10.2017 8:18







Najdete na iDNES.cz