Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Batolata do školek nepatří, varuje pedagog. Petice už má tisíce podpisů

Přes 11 tisíc lidí už podepsalo petici proti novele školského zákona, která nařizuje, aby školky přijímaly děti už od dvou let. Za výzvou stojí hlavně olomoucký pedagog a odborník na předškolní vzdělávání Marek Herman. Tvrdí, že batolata odloučená od matky mohou mít celoživotní psychické následky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K30a32r93e29l 80L14a56n93a 10I96n42g96. 9226681252

Jesle už neexistují ? Za chvíli budou brát nemluvňata snad i na gympl ...

+1/−1
6.10.2017 7:22

J53a57n53a 59B83e80r21k31o28v90á 6293629736343

Chodila jsem do jeslí od 1 roku a žádné psychické následky doufám nemám. Je mi 57 tak to bych snad když ne já, tak okolí poznalo, ne ?

+2/−1
5.10.2017 12:56

L10i50d95k61a 37Z19e40l10i96n96k15o15v82á 2481920363344

Jistě, u naší generace to bylo běžné, maminky se musely vrátit do práce, jinak by docela rodina živořila a nevšimla jsem si, že by jsme kdokoliv měli psycjické následky. Naše děti chodily do školky od dvou let(málokdo si mohl dovolit být delší dobu doma jen s jedním platem) a ani ony ani děti mých známých a okolo bydlících psychiské následky nemá. Takže odborník pěkně kecá. S čím ale souhlasím-pokud dnes tamožnost je, zůstat co nejdéle doma, trhalo m i to srdce, když jsem vedla dceru ve 2 letech do školky, tu dnešní možnost bych brala všemi deseti

+3/0
5.10.2017 14:38

M64a46g91d38a 82K40a81t70z38o19v10á 9746381609518

Mám takový dojem, že do školky se chodilo od tří let, pro dvouleté děti byly jesle, ne?

0/0
5.10.2017 17:35

K81a68r98e56l 46L45a83n59a 83I53n59g56. 9546781972

Máte pravdu. Ale naše generace byla ale jinak vychovávaná... Bohudík nebo bohužel ?

0/0
6.10.2017 7:26
Foto

T71o37m90á65š 64J25a80n95a27t19a 8234891

Syn chodí od září do školky a třetí narozeniny bude mít naž za měsíc. Měli jsme problém ho tam dostat díky bodovému systému, ale díky nižšímu počtu žáků se to povedlo. Synovi se ve školce líbí a chodí tam rád. Podle mě je sociální rozvoj pro dítě obdobně důležitý jako mateřská péče. Ve školce je hold 4,5hodiny denně a mámu si pak užívá zbytek dne. Nutit rodiče dávat dvouleté do školky je nesmysl, ale přívětivější přístup pro mladší děti je podle mě dobrý, ale záleží samozřejmě i na kapacitě a možnostech školky. Pokud si dítě nedokáže samo dojít v čas na záchod, tak ano, ve školce trpět bude.

+1/0
5.10.2017 12:32

L98a40d34i68s46l63a32v 23H49a46š88k87a 4793866181830

Je to kus od kusu jiné, ale obecně do 3 let jsou děti sobci a moc pěkně si spolu neumí hrát. Proto bych namísto slova právo na školku uvítal možnost pro školu přijímat i tak malé děti

+3/−2
5.10.2017 12:07

I32v83a37n 90M40i47n71á83ř 7712954357111

Kdo by asi těmto batolatům - neustále vyměšujícím - utíral zadečky a měnil plíny ? Pedagožky ?!

+6/−4
5.10.2017 12:06

M72a81r46t33i54n84a 59M53a29t89ě19j89k56o83v31á 5905112776836

Ve dvou letech už by teda mohli umět na nočník

0/−1
5.10.2017 12:20

S38y72l21v93a 34Š84p97o67r60k67o50v96á 5506372300499

To bývalo za nás - že jsme děti rvali na noční k od roku a trvalo několik měsíců, než se to naučily. Protože ovládat vědomě vyměšování dokáže dítě až kolem druhého roku, doporučují odborníci začít to učit v tomto věku - a většina dětí se to pak naučí během 2-3 týdnů (mám 6 vnoučat a kromě té nejmenší, které je pár měsíců, to tak bylo u všech). Ovšem problém je právě to KOLEM 2. roku - u někoho to může být o chvíli dřív, u několho o pár měsíců později.

+8/0
5.10.2017 12:36

M66a98r65t42i93n36a 64M63a41t74ě46j44k55o25v80á 5815922216956

Rozumím. Měla jsem za to, že svěrače děti dokážou ovládat dřív. Děkuju za upozornění.

0/0
5.10.2017 12:46

P37a60v86e22l 48V56a27l97e84n78t92a 7681621357443

hmm, a jak to dělali předtím v jeslích? jak to dělají v ostatních zemích kde to tak funguje?

+1/0
5.10.2017 12:25

S63y90l45v44a 88Š12p18o57r62k59o47v63á 5226442860689

v jeslích je na 1 vychovatelku 3-5 dětí, ve školce 24

+3/0
5.10.2017 12:37

M13a38r41t91i87n79a 86M27a85t76ě37j78k84o48v15á 5835182216616

Ale to je mimochodem zohledněno, ty dvouleté děti mají být jakože v jeslích, akorát v rámci školky. Proto se to taky školkám nelíbí, nemají na to kapacitu

+2/0
5.10.2017 12:47

Z88u45z58a32n93a 29V13l34a62c10h92o14v62á 8966202890

Pokud patří batolata do nějakých institucí tak jsou to jesle, nebo případně speciální třídy po dvouleté. Je to jen debilita našich politiků, kteří chtějí za málo peněz hodně muziky a v životě se ve školce nebyli ani podívat.

+4/−2
5.10.2017 12:01

A39n31n42a 55K83i14r28š58o21v73á 9386720235533

Mám také děti....a nějak nechápu to přemýšlení, že je potřeba se co nejrychleji vrátit od dětí do práce. Chápala bych snad špičkové vědkyně...ale kolik jich mezi námi je? Když si to spočítám, tak budu chodit do práce až do 65 let. Tak ať mi někdo netvrdí, že je problém mít ve skoro čtyřicetileté pracovní kariéře tři roky výpadek a vychovávat svoje dítě. Vždyť co lepšího vám život přinese?

A otázka peněz - ono se to jde uskromnit na těch pár let. Jo, nebudete jezdit v zimě každý víkend lyžovat, na jaře nepojedete k moř, v létě nepojedete na trek do Alp, nebudete lítat s kámoškama na prodloužené víkendy do Londýna. Ale bez tohodle všeho se to dá pár měsíců vydržet.

+10/−5
5.10.2017 11:56

M62a54r10t82i96n32a 54M16a46t72ě84j55k33o26v92á 5715732806736

To máte dobrý, že to nechápete. Znám maminky, které obrací každou korunu, řeší jídlo, ne dovolené. Byly by doma rády, ale nemůžou si to dovolit. A právě pro takové je školka od dvou let určená.

+5/−2
5.10.2017 11:59

T57o75m62á75š 64S76l84a26v98í20č30e90k 6403204186461

četla jste ten článek? Zřejmě asi ne. Pořiďte si pejska. Ten je méně náročný než mládě lidí.

+3/−4
5.10.2017 12:19

M48a14r79t10i86n45a 33M83a69t70ě37j79k11o65v48á 5985562976656

Já dokonce tu petici podepsala. Na jednu stranu jsem proti tomu posílat do školky tak malé děti programově. Na druhou stranu uznávám, že existují výjimky

0/0
5.10.2017 12:22

A77l10e77n44a 15V21e15s54e95l26á 3813531455258

Tak to, co popisujete, neprovozuje ani většina plně pracujících lidí.

Pokud byste napsala "no tak zůstanete v garsonce a nepořídíte si byt, kde by měly děti vlastní pokoj", "oblečení nemusí mít každý nové, můžou je nosit po sobě" - už by tak hezky neznělo. Ale rodiny spíš řeší tyhle otázky...

+2/0
5.10.2017 12:01

A79n53n67a 93K80i85r22š51o78v15á 9936490155253

Víte, všichni fňukají, jak se mají špatně, ale - každé léto vyrážíme na dovolenou po ČR. Týden cestujeme, kam nás "kola" zavezou. I v těch nejodlehlejších vesnicích vidíte krásně opravené domy, parkující nová auta, ...kolem měst satelitní zástavbu. V zimě hory praskají ve švech.... takže ono těch bědných chudáků tady asi moc nebude.

Když byly moje děti malé, snažila jsem se udat po nich oblečení, z kterého vyrostly. Nebyl to žádný odpad. A nenašla jsem nikoho, kdo by to chtěl. Tak jsem to aspoň odkládala do kontejnerů charity....

+3/−5
5.10.2017 12:08

A42l70e30n43a 41V54e40s46e69l68á 3733871815898

Nojo, vidíte hory praskat ve švech a usuzujete, že se všichni topí v prachách...

Já tedy k tomu vašemu výčtu radovánek můžu říct, že zásluhou toho, že jsem měla tři děti, tohle všechno nebudu provozovat nikdy - a to jsme rodina vydělávající nadprůměrně. (Něco z toho občas jistě jo, ne že bych žila jako socka.)

Když jsem byla s dětmi doma, bylo velkým štěstím, že jsem udržela původní váhu. Osm let jsem si na sebe nekoupila prakticky nic.

Pak už to samozřejmě bylo podstatně lepší, ale než všechny vystudovaly, tak teda volné peníze fakt nezbývaly. (Bydlení jsme samozřejmě měli, na jídlo a ostatní životní potřeby taky... ale treky v Alpách a lety s kámoškami do Londýna?)

No a dnes když už nikoho neživím, musím počítat s tím, že bych měla mít rezervu na stará kolena a na důchod...

Prý "pár měsíců se bez toho dá vydržet"... nevím, mně tahle průpovídka přišla jako z Marsu.

+6/−1
5.10.2017 12:16

A37l67e86n26a 91V64e30s21e79l14á 3743211525358

PS - tím nefňukám, že se mám špatně. Mám se líp než většina lidí a jsem si toho vědoma. Ale vaše průpovídka prostě byla jak od Marie Antoinetty "když nemají chleba, proč nejedí koláče?"

+5/0
5.10.2017 12:22

M31a71r50t65i15n89a 21M34a94t47ě22j90k83o43v83á 5985302926146

Jaře totiž ve své sociální vrstvě. Nic proti, všichni se obklopujeme lidmi se stejnými názory a hodnotami. Anebo se nenašla maminka, které byste se zrovna trefila do dítěte

+2/0
5.10.2017 12:18

M32a24r20k28é76t57a 50F93l31o89w25e67r 5292115151245

ale tak zase obecné podhodnocení většího množství profesí a nedostatek částečných/sdílených/flexibilních(ve smyslu od devíti do tří, v případě potřeby home office) školky pro děti od dvou let neřeší...

0/0
5.10.2017 15:04

P96a27v17e81l 90V77a12l71e49n14t10a 7791861377803

no a co 6 let výpadek nebo 9 let výpadek? A co když ho nechce tak dlouhý, proč ji to neumožnit? Proč jí to zakazovat?

+5/0
5.10.2017 12:03

M83a81g17d30a20l20e53n72a 18H63r94o89n43o79v79s91k88á 3770282854809

Tak to omezení na špičkové vědkyně je opravdu hodně mimo... Co si myslíte, že se stane s "obyčejnou" lékařkou nebo právničkou, když je několik let mimo??? Může si jít rovnou zopakovat vejšku (s nadsázkou).

Otázku "dítě, nebo kariéra" ponechávám pro teď úplně stranou, aby nedošlo k omylu.

+4/0
5.10.2017 12:13

A23n20n22a 53K21i47r78š72o56v70á 9176930195413

Tak k té lékařce. jedno svoje těhotenství jsem "prodělala" společně se svojí praktickou dr. Ta po porodu byla asi třičtvrtě roku doma, pak chodila do ordinace na pár hodin týdně. Dítě hlídala chůva.

Jenže jak MUDr. nebo JUDr. nejsou ty správné příklady, protože ty si na chůvu lehce vydělají.

0/−1
5.10.2017 12:27

R85o22b80e93r14t 52B53a98l27a95b87á68n 9912683212

Když jsou experti-zákonodárci idioti a ministr se to ještě snaží obhajovat, tak nezbývá než doufat, že rodiče budou mít víc rozumu a blíž k realitě.

+3/−2
5.10.2017 11:50

M21a11g67d50a98l69e71n93a 76H97r71o74n10o60v92s87k95á 3330472934799

Mohli by diskutéři "Dítě musí být do 3 let u matky" prozradit, na základě čeho ke svému jednoznačnému soudu došli? Jestli nemůžou, pak jsou dogmatici a veškerá diskuze je ztráta času. Já mám opačný názor a došla jsem k němu osobní zkušeností, potom tím, že vidím, jak malé děti ve školičkách "trpí", tím, že vím, jak to chodí jinde ve světě.

+3/0
5.10.2017 11:46

M18a83r24t42i36n23a 91M26a64t52ě55j19k60o45v68á 5485522196706

Nemusí být u matky, ale společnost stejně starých dětí většinou začnou vyžadovat až s tím třetím rokem. Ve dvou letech si ještě neumí hrát s ostatními dětmi a jejich přítomnost jim nic nepřináší. Čest výjimkám

+1/−2
5.10.2017 12:01

J27o14s94e41f 77K52o47c34o17u91r44e53k 4747418135276

Příště si raději pořiďte psa, když jako matka nechápete proč máte být s dítětem minimálně do 3 let.

+1/−5
5.10.2017 12:13

M17a72g56d78a76l21e55n26a 65H49r25o34n48o52v24s76k79á 3610132874819

Tak díky, že jsem nebyla zklamána, přesně taková vysvětlení jsem totiž očekávala ;-D

A mmch - správně do vašeho "bonmotu" patří křeček, příp. morče. ;-)

+2/0
5.10.2017 12:17

J64o82s75e67f 19K72o17c11o43u28r41e51k 4947458465246

8-o. Je velice smutné, že stát nedokáže finančně podpořit matky, aby mohly být s dítětem do tří let doma. Ale nechápu ženský, co si pořídí dítě a za půl roku jsou v práci. Něco je existenční důvod a těchto případech nemluvím. Když matka záměrně odlučuje své dítě před 3 rokem, to je prostě vědomé narušení sociálních vazeb z vlastních sobeckých důvodů a jděte k šípku s řečmi, že to dítě milujete, když ho pak ve 2 letech strčíte do školky. To si jen namlouváte, zkuste se toho prcka zeptat zda tam chce jít a být tam sám.

Podle vašich příspěvků nečekám, že by jste s toho něco pochopila.

0/−2
5.10.2017 12:36

P44a50v92e48l 25V21a13l31e10n67t49a 7301761937793

Když se ho zeptám jestli chce do školy tak mi taky řekne že ne. Nejste vy jeden z těch co mají doma dítě jako hlavu rodiny?

Jak se to narušení jako projeví? Vždyť to má tak polovina světa, tady to tak měli za husáka úplně všichni.

+2/0
5.10.2017 12:40

J98o38s70e52f 88K80o21c67o47u48r25e31k 4317838815536

Musím vás zklamat, všichni mé děti chválí jak jsou slušné.

Promiňte, k ostatním vašim nesmyslům se vyjadřovat nemíním.

0/−2
5.10.2017 12:49

P76a61v45e21l 20V48a66l52e79n53t66a 7501331857333

Jakým nesmyslům? Že to tak má velká část světa je fakt, že to tak bylo za husáka je fakt, Že nedokážete říci jaké to má ty špatné následky, když se to nikde nijak zásadně neprojevilo je očividně taky fakt. Příště stačí říct že nevíte, není to žádná ostuda.

+2/0
5.10.2017 13:09
Foto

H48a47n41a 22M33a92t57ě43j32ů 9810544102980

On ten "velký zbytek světa" sklidí následky toho, že dítě hlídá každý rok jiná "ópérka". Nejsem proti dát zralé dítě, pokud je na to školka vybavena, do školky před třetím rokem, ale dvouleťákabych litovala. Je to každého věc, jak moc dlouho s dítětem doma zůstane. Ale mělo by se koukat na víc než finanční důvody. Tu dobu mezi druhým a třetím rokem vám nikdo nevrátí.

0/0
8.10.2017 8:05

L49u36d89ě43k 18N89ě78m52e32c 5295921482164

Tak to já musím Vaše děti taky pochválit, že jsou slušné a že Vás doma netlučou.

0/0
5.10.2017 17:31

M77a63g39d46a17l17e97n95a 56H92r28o32n95o45v39s33k50á 3460452204319

Tak když máte takový přehled o mých příspěvcích, tak je mi s podivem, že nevíte, jak to zrovna ten můj prcek má :-) Jinak bych to ukončila tím, že argumentů jste zatím přednesl nula nic, pořád jen dokola plácáte svojí mantru. Ztráta času.

+2/0
5.10.2017 12:53

M13a89r33t29i82n91a 13M97a47t10ě29j80k22o43v74á 5355112586556

Mně se zdá, že je nechápete hlavně proto, že je chápat nechcete

+2/0
5.10.2017 13:02

P98a18v91e42l 71V20a21l53e49n29t81a 7821571377833

Já to třeba taky nechápu, a polovina světa to tak nemá a funguje úplně normálně. Tak nám to vysvětlete proč je to tak hrozné nebo jak se to na dětech projeví? Keci o tom kdo si má pořizovat dítě a kdo ne si nechte.

+2/0
5.10.2017 12:37

M74i73c15h27a34e25l94a 97N19o91v97á51k83o11v64á 9962484863896

Dítě nemusí být od 3 let u matky, je to silně individuální. Ale řekla bych, že z hlediska vývojové psychologie je to tak, že cca okolo 3roku věku je dítě na kolektiv a hru s ostatními dětmi zralé a připravené. Do té doby spíše potřebuje jednoho dospělého, ke kterému se upne, ale to nemusí být jen jedna osoba samozřejmě.

Jsou děti, které vyhledávají kolektiv mnohem dříve a na školku zralé jsou, takové ty typické extrovertní typy co se doma smámou nudí. Ale myslím, že je jich menšina. Ony to ty děti nakonec přežijou, já jesle a školku nesnášela a chtěla jsem být s mámou a ne s 30 uřvanejma děckama a cizíma protivnejma účama...no smůla :-)ale rodiče si dodnes myslí, jak se nám v kolektivu se sestrou líbilo.

Pokud dítě už od velmi raného věku an kolektiv zvyknete, jako na západě, od cca půl až roku nebude s matkou, ale v jeslích, tak si samo zvykne a brečet přestane nebo ani nebude (pokud začnete hodně brzo) ale je otázka jestli to je to nejlepší že.

moje děti šly do školky až v 3 a třičtvrtě a ve 4 letech, ani nezabrečely narozdíl od mnohých dvouletých a tříletých dětí, co tam vidím. Postupně jsme zvykali v MC a viděla jsem to ve chvíli, kdy byly připravené, tak šly...

+1/−1
5.10.2017 19:35

P20e23t20r 56K61u18č70e47r63a 6789652274719

To je zase poslanecká kravina, tohle muze napadnout jenom blba. Ono staci to, ze se ma povinne chodit do skolky rok pred skolou uz to je hovadina. To rovnou muzou uzakonit skolni dochazku od 5 let a nemusel delat hybridní povinnosti :-(

0/−3
5.10.2017 11:37

M53a37r68t10i29n82a 34M39a14t20ě82j50k72o68v37á 5525842316426

Ta myšlenka je v základu dobrá, je dostě maminek, které si nemohou dovolit zůstat doma s dětmi a hlídání stojí dost peněz, takžeě vydělávají jen na jesle. Sám ten autor petice pro tohle v jiném rozhovoru vyjádřil pochopení. Jemu jde o to, aby se z toho nestala společenská norma na úkor nezralých dětí a přetíženého školství

+3/0
5.10.2017 11:45
Foto

E94v66a 26H70r63a26d53e19c62k76á 8403284535733

Ale vždyť žádná povinnost nevzniká - četl jste článek pozorně? Je to jen možnost. Kdo nechce, tak dítě ve 2 letech do školky dávat nemusí. ;-)

+3/0
5.10.2017 11:45

A36l97e55n41a 63V77e64s61e59l16á 3123371165878

Má to být povinnost pro ty školky. V tomto celkem souhlasím s tím, že to pro ně nebude sranda a že to dokonce jejich dosavadní fungování může i zhoršit.

+3/0
5.10.2017 11:48

Z49d43e94n78e57k 32B32e14d36n66a15r 7837756737719

Nemyslím si. Sranda to nebude, bude třeba některé věci přeorganizovat. Což je málokdy na škodu.

0/0
5.10.2017 12:16

V62l72a90d38i75m46í70r 81N20o30v53á77k 3422164206671

Batolata do školek opravdu nepatří, od toho byly jesle, které tento režim zrušil.

Ovšem, mám dvě děti, dnes už dospělého věku. Jak dceru v jeslích nesnášeli, protože byla pomalejší a skoro neuměla mluvit, tak jejího bratra milovali, to byl pravý opak

Ve školce tomu ale bylo naopak, holka ten vývoj právě v MŠ dohnala, naučila se mluvit a kluk tam zlobil.

Ono je to také o tom, že by ty menší děti byly ubližovány od těch starších.

Takže záleží na invidualitě dítěte, tohle by opět vyřešily ty jesle, ale nikomu už se do jejich zřizování nebude chtít.

+4/0
5.10.2017 11:35

P35a19v64e68l 28V81a61l70e31n51t31a 7701871367783

Jo jesle by byly lepší, míchat to dohromady asi nebude nejlepší nápad.

+3/0
5.10.2017 11:45







Najdete na iDNES.cz