Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stražisko chce jako první v kraji sebrat lidem z ubytovny nárok na dávky

Hádky, šarvátky, nepořádek a hluk, ale i masivně zvýšená kriminalita v celé obci. To je posledních pár let obraz Stražiska na Prostějovsku, kde začala fungovat ubytovna pro sociálně slabší obyvatele. Vedení obce nyní došla trpělivost a chce tak nově příchozí připravit o nárok na doplatek na bydlení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H43e68l97e36n74a 55K66a57v16k40o54v14á 5576393850126

Sociální odbor o problémech nevěděl nebo nechtěl vědět?

+2/0
12.10.2017 14:15

K52a10r34e27l 90Z63e59m90a51n 8726716101459

A co s tímto problémem udělala Sobotkova vláda? Nic!!! Ještěže jsou ty volby!

+4/0
12.10.2017 12:49
Foto

J29a47r46o77m30í58r 50H27l33u64b45e12k 2466970344711

Sociální stát přerostl v monstrum. Základní krédo musí být, každý je zodpovědný sám za sebe, za své dědi a staré rodiče. Nejsem proti krátkodobé pomoci v nezaviněné nouzi, nejsem proti pomoci lidem, kteří jsou znevýhodněni svým zdravotním stavem, ale platit si trvale celou "armádu" profesionálních, práceschopných příživníků prostě nelze.

+14/0
12.10.2017 12:38

P40e45t33r 96K92n56ě43b52o81r37t 3781190

Ale víš kolik lidí se napakuje kolem?

+3/0
12.10.2017 12:51

M17i83r12k82a 66W22i86n91k17l36e37r80o44v84á 2294441889

To ovšem na věci nic nemění, pane Kněborte. Primární je osekat dávky pro práceschopné příživníky.

+3/0
12.10.2017 14:42

P24e54t65r 35K28n21ě36b48o12r51t 3721140

A oni hned druhý den půjdou do práce;-D

0/0
12.10.2017 21:28

M93i94r92k78a 41W19i49n62k61l45e34r20o41v63á 2144181519

Když nepůjdou do práce, můžou se jít pást;-) Není možné, aby se celé generace válely na dávkách a měly srovnatenou životní úroveň (mnohdy i lepší) než důchodci. To není o žádné sociální spravedlnosti. To je prostě parazitování na práci ostatních.

0/0
27.10.2017 13:16

J62o18s36e97f 63N67a81d22r82c88h72a75l 9443631691243

Kdy už se , doparoma, přestanete bát cikánů a jiných státem dotovaných příživníků z neziskovek a podobných příživníků????????

+10/0
12.10.2017 12:36

J87a23n 41N44o11v12o74t78n81ý 7376773303553

a máte chlapci opevněnou radnici?to bude zajímavé,jak to radní a úředníci vyplácející dávky dlouho ve zdraví vydrží...

+2/−1
12.10.2017 12:32

V92l63a16d27i96m49í43r 45N15o39v36á20k 3662584306751

Bude nějaký ohýnek?

+1/−1
12.10.2017 12:11

P86e27t81r 63B94r53e50j71c72h50a 6592429560

Hádky, šarvátky, nepořádek a hluk do pozdních nočních hodin ... Samozřejmě, že na to mají energii a čas. Nejspíš proto, že nemusejí každé ráno ve 4, nebo v 5 vstávat.

+8/0
12.10.2017 11:45

J26a36r89o60m65í88r 34O65b57š47i23l 3356781811821

85 % policejních výjezdů, kolik asi stojí na daních takových 69 výjezdů? 2 miliony? Ještě vedle dávek jim strhnout tohleto.

+9/0
12.10.2017 10:57

J15i33ř44í 53K53á13b93r19t 6949656597492

Po přečtení několika příspěvků jsem zjistil,kdyby nějaká politická strana to dala do hlavního programu,tak určitě to vyhraje.Ale ono jim o to nejde.Všichni politici bydlí ve vilách s bezpečnostním kamerami a ty je chrání!

+8/0
12.10.2017 10:34

M23o44j53m55i89r 11P87e88ř13i45n58a 6108680956

Proč tak nekonkrétně. Existuje strana, která to má v programu. Ale nepomáhá jí to moc.

Ještě jste nečetl o nenonáccích z politcké strany DSSS??? To se divím.

0/−6
12.10.2017 10:37

J20i39ř79í 67K38á26b71r66t 6669496167152

Ta se zabývá i jinými tématy,které jsou pro lidi nevolitelné!

+1/−1
12.10.2017 11:01

R87o53b31e26r93t 94B15a49l20a30b13á90n 9332343892

Stejně se k tomu postupně budeme muset zase dopracovat. Příslušnost k domovské obci, tedy něco jako býval institut tzv.domovského práva by mohl být určitým (částečným) blokem proti nezvaným přivandrovalcům. Jenže to by musel stát vrátit obcím aspoň část pravomocí, které jim před lety horempádem ořezával. Zastupitelstvu Stražiska držím palce.

+7/0
12.10.2017 10:30

E91v78a 68H73a43s84n57í91k64o39v36á 1374431776554

Doplatky za bydlení je stejný hnus jako dotace pro soukromé firmy nebo korunové dluhopisy. Na kšeft s žebrotou doplácí daňový poplatník a nejvíc sousedé. Stejně jako u německé vítačské politiky nikomu nejde o lidi, kteří musí ten multikulturalismus žít.

Hlavně že jako stát vypadáme "kůl" a umíme se postarat o každého.

+16/0
12.10.2017 10:09

M76o14j49m83i22r 43P66e86ř51i63n93a 6298840886

Fajn! A jak byste to řešila vy, paní Hasníková?

Ty lidi vystěhovat na ulici a dál se nestarat. Uvědomujete si vůbec, že doplatky na bydlení asi získávají velmi často Romové, ale že je i hodně tzv. "bílých" sociálně slabých, kteří příspěvky na bydlení dostávají.

Chcete mít pod mosty, na ulicích tisíce bezdomovců a s tím spojené problémy s ještě více krádežemi, přepady a podobnými výjevy.

Jak byste to řešila VY?

+2/−12
12.10.2017 10:14

J35o88s44e13f 35V78o87m97á74č71k30a 5403614663864

Řešení je jednoduché – v první řadě se má starat vlastní rodina, to má být záchranná síť. Spoluobčané mají nastoupit až potom, a to nejdřív dobrovolně (kdo chce, ať si platí svého flákače).

Na ulicích by tisíce bezdomovců nebyly – ty doplatky na bydlení a štědrá sociální síť totiž sice někomu pomáhají, ale velkou skupinu tzv. potřebných přímo vytvářejí. Jsou to lidé, kteří by z větší části mohli normálně pracovat, mají hlavu, dvě ruce a pevné zdraví. Na ulici by tedy skončila pouze malá část z nich, a obávám se, že to je ta část, která už je tam dnes stejně (jsou to lidé, kteří si kvůli alkoholu dávky ani nevyřídí).

Jinak Romové dřív žádné dávky nedostávali – a žili v maringotkách. A míra krádeží nebyla o nic vyšší než dnes, o nějakém masovém přepadávání a loupežích nemůže být řeč.

+16/0
12.10.2017 10:29

M66o66j71m70i64r 52P97e50ř48i22n56a 6358910276

Spousta slov a řešení žádné. Odkaz na rodinu funguje pouze tehdy, pokud má i rodina prostředky, ze které by mohla tu vaši záchranou síť vytvářet. A v mnoha případech tak není.

Ten problém není problém posledních 2-3 let, nýbrž problém celých generací.

+2/0
12.10.2017 10:33

J20o48s64e71f 12V38o50m90á33č17k97a 5673784393774

Máte pravdu – je to problém celých generací přibližně od druhé světové války, kdy se masově rozšířil socialismus a lidé začali dostávat peníze za nic (teď mluvím globálně, u nás byla alespoň pracovní povinnost). Dříve nic takového neexistovalo, tedy rozhodně ne v dnešním měřítku. Korunu tomu u nás nasadili polistopadoví politici, kteří v rámci boje o křesla začali rozdávat opravdu ve velkém i těm, kteří pracovat normálně mohli a mohou – a to napříč politickými stranami.

A konkrétní řešení? Jednoduché: prostě nechat lidem peníze, které si vydělají. Je jasné, že když jim seberete zhruba polovinu všech peněz a další z nich taháte na různé poplatky za úřední úkony za cokoliv, nenašetří si dostatek peněz k tomu, aby se mohli o někoho starat. Uvědomte si, rodina se dvěma platy na úrovni mediánu (ani ne průměrnou mzdou) a dvěma dětmi by bez jakéhokoliv zdanění měla k dispozici 67 000 Kč měsíčně. Stát jí rovnou vezme 26 000 Kč a na DPH dalších 7 000 Kč, takže jí zbude nějakých 34 000 Kč. A to nemluvím o spotřební dani za PHM. Přitom zdraví, armáda, policie, soudy a škola na dnešní úrovni stojí v průměru na hlavu zhruba 4000 Kč měsíčně, čtyřčlennou rodinu cca 16 000 Kč. Co dělá stát s tím zbytkem, tedy 18 000 Kč? Kdyby oba rodiče pracovali 40 let a celou tuto částku si ukládali na důchod, budou mít důchod po 20 let o polovinu vyšší než dnes. K čemu je tedy současný systém? A to píšu pouze o lidech s podprůměrným platem. Kdo má více, byl by na tom ještě daleko lépe.

+3/−1
12.10.2017 11:10
Foto

O63n80d81r10e98j 83V96a32l57o30u45s37e47k 4950901787531

Co jste tu předvedl není řešení ale populistické žvástky hodné komunistů. Řešením je snad snížít dávky (možná). Nic jiného s tím realisticky řečeno nelze udělat

+3/−1
12.10.2017 11:16

J94o79s64e32f 65V68o58m37á46č74k43a 5633724963734

Můžete být prosím konkrétní, v čem je to populistické? Máte pocit, že nebrat lidem peníze, aby se o sebe mohli sami postarat, je hodné komunistů? Nedělali to ti komunisti právě naopak?

Myslíte, že populismus je založen na myšlence, aby se o sebe lidé primárně starali sami, aby byli odpovědní za své životy a osudy a nespoléhali se na nataženou ruku státu? Myslíte, že myšlenka „nekrást“ a „nedávat líným peníze za nic“ je populistická?

Mnou navržené řešení není populistické vůbec: je podpořeno konkrétními čísly. Pokud jsou špatně, dejte sem svá čísla. Prostě v současné době stát bere prakticky všem pracujícím a peníze rozhazuje pijavicím buď líným (velká část tzv. potřebných), nebo všehoschopným (Babiš, Rittig, Janoušek, Řebíček, Gross a podobní najdou se v každé politické straně).

+4/0
12.10.2017 11:32

S68t72a84n41i73s34l92a43v 22K26r16e51j65c11a12r 6947426383544

Otázkou je jak z toho kruhu ven ?! Jakým způsobem likvidovat ubytovny pro sociálně slabé ? Proč je možné sociálně slabé stěhovat z obce do obce a nenechávat je v místech kde mají trvalý pobyt ? Proč čechům a moravanům vyhovuje být sociálně slabým , nikoli nepřízpusobivým nebo etnickou menšinou? Mezi sociálně slabé se dnes už počítají i nezaměstnaní s různým stupněm vzdělání, nejen etničtí romové . - Ano, je dobře , omezit prostředky na přežívání, ale bude dost četníků jež budou v místě chránit majetky před krádežemi V každé politické straně od Pirátů po ANO jsou jistě členové, jež v rodinách nemají ani nepřízpusobivé ani nezaměstnané. V době voleb ale i na tyto spoléhají se svým hlasem pro jejich stranu. Proto jim nenabízejí pouze koblihy ale i legalizaci drog a podobné přání, jež po volbách těžko v koalici prosadí. - Ano když ptáčka lapají pěkně mu slibují !!

0/0
12.10.2017 12:10

J71o98s73e54f 97V21o32m71á62č18k62a 5673844333714

1. Sociálně slabé nikdo nestěhuje – stěhují se sami. Což je v pořádku, nikdo by neměl nikomu se stěhovat, kam chce.

2. Směr stěhování samozřejmě udávají dávky na bydlení. Ty bych jednoduše zrušil. Současně s tím zrušil daň z příjmu, zavedl paušální zdravotní daň na hlavu a zavedl buď dobrovolné soc. pojištění, nebo individuální důchodové účty. Prostě masivně zredukoval přerozdělování.

3. Policajtů máme dost, viz https://www.reddit.com/r/europe/comments/6dggqx/police_officers_per_capita_in_europe/

+1/0
12.10.2017 13:12

E67v74ž21e59n 14C28h12r46a51p16e58k 3271911363434

To je logické, ale jsme již v bodu, kdy to nelze realizovat. Proč? Protože, když Imrichovi s 6-ti dětmi (z toho dvě ZTP) a těhotnou manželkou zastavíte dávky (na bydlení, na děcka, na energie, na ZTP, na sebe a manželku, ...), co asi udělá? Jestli vůbec sežene práci, tak maximálně za nějakých 12.000,-. Za to ale nezaplatí úroky z dluhů, nenakoupí jídlo, bydlet tak leda pod mostem, cigarety, alkohol,... To už je pro něj lepší kriminál, takže zcela logicky půjde s nejstarším synem někam krást. (A výsledek: měsíčně kriminál stojí 40K za jeden kus, a jedno dítě v ústavu/pěstouni 30K-45K. +Soudy, policie, zdravotnictví, způsobená škoda,...Kde na to chcete brát?)

0/0
12.10.2017 15:12

J79i11ř35í 27Č34e73r93m28á85k 5290515628397

On i ten kriminál by se dal výdajově výrazně osekat. Žádné fešácké kriminály s televizí, videem a posilovnou, a naopak by se muklové donutili k práci (takové kopání výkopů nebo skládání brambor je také dobrá posilovna), čímž by si na sebe vydělali a náklady na ně by byly minimální. Kdo by dělat nechtěl, tak seříznout dávky stravy na nejnutnější minimum, žádné vycházení z cely atd. Nástroje by se už našly.

0/0
12.10.2017 16:54

J35o59s57e31f 28V93o42m37á82č81k33a 5363694613324

Co udělá? Sebere se a odstěhuje se jinam.

Co se kriminálu týče, opravdu nemusí stát 40 měsíčně – voda, neprodané pečivo ze supermarketu a pryčna nestojí 40 tisíc měsíčně a každý vězeň svého bachaře mít opravdu nemusí.

0/0
12.10.2017 20:12

E47v48ž93e39n 45C28h37r61a42p66e97k 3961731553344

Co vyřešení, když se jedna rodina přestěhuje z Brna do Zlína a druhá ze Zlína do Brna?

Cenu za kriminál v EU již nelze snížit (spíš bude růst), na to jsou závazné normy. Jinak vysoké odškodné.

0/0
13.10.2017 9:11
Foto

P40a61v64e71l 21P91o57k36o98r97n92ý 2166964280112

"v první řadě se má starat vlastní rodina" - vy zapomínáte, že někdy v rodině nepracuje 1-2 generace, prarodiče, rodiče, děti, tedy vyživovací povinnost nelze vůči nikomu z rodiny uplatnit,.

0/−2
12.10.2017 10:56

J90o63s21e71f 79V47o34m22á27č21k96a 5963244643294

Nezapomínám. Tak bude holt živořit celá rodina, žíly mi to trhat nebude. Ale oni by neživořili, prostě by se odstěhovali někam, kde by jim peníze za nic dávali i nadále.

Ale prostě brát jednomu a dávat je lemplovi je prostě nemorální a nesmí se dít. Nesmí.

+2/0
12.10.2017 11:14

J95a68r80m57i51l70a 70P97í50c40h89o22v94á 5402517214403

Obec by měla podat pomocnou ruku. Rozdat košťata a bude se zametat, třeba za minimální mzdu. Prořezávat křoviny okolo cest. V zimě odhazovat sníh. Místo podpor za nic dávat práci, třeba málo placenou (protože drtivá většina Romů je v dospělosti negramotných), a pokud nepřijdou do práce, pak trest. Když podporu, tak maximálně v poledne teplou polévku.

+2/0
12.10.2017 11:21
Foto

P43a40v74e44l 84P11o75k86o15r49n47ý 2606234930422

Přinese si potvrzení, že nemůže chodit, že ho bolí záda. Zapomeňte na to, že by pracoval. A jaký trest. Ale shodnu se s vámi, pokud to tak myslíte, že místo dávek by se mělo místo dávek vydávat jídlo ve veřejných jídelnách. A jak říkáte, někdo by dostal pouze polívku.

0/−1
12.10.2017 12:34

E71v78ž12e33n 34C48h75r39a30p65e70k 3411891343394

Nemám ověřeno, ale docela bych i věřil, že v sousední vesnici před rokem svolali všechny místní nezaměstnané pod pohrůžkou, že jinak nedostanou dávky, na obecní úřad, dali jim lopaty, rukavice, kolečka, hrabě, pytle a úkol co dělat. Již u oběda se všichni chechtali, že již nářadí nemají, že je jim někdo ukradl. Asi tak.

0/0
12.10.2017 16:15

J80a74n 98N66o63v82o88t84n20ý 7666153703453

to se nedá srovnat,když kočovali,bylo jich málo a moc na kradení nebylo,když měli po válce všichni holé prd.ele,kradli slípky,králíky,peřiny.dnes je nabídka podstatně vyšší a v tlupě mívají převahu....

+1/0
12.10.2017 12:36

E31v32ž46e36n 45C56h50r25a38p27e85k 3911661113534

Nemáte pravdu, byť by to tak být mělo. Byť jsou zdraví, jsou nezaměstnatelní - chybí jim základní pracovní návyky a zvykli si na relativně pohodlný život. Jsem přesvědčen, že by se nedokázali uskromnit a začali by krást, přepadávat, loupit. Takže by jste začal žít, jako v typickém africkém městě - masivní oplocení domu, ostnaté dráty, nejlépe ochranka, venku nejlépe autem a to jen někde.

0/0
12.10.2017 13:46

J77o24s69e85f 61V75o68m71á60č56k40a 5583814933904

Já si naopak myslím, že člověk je tvor velmi přizpůsobivý a i základním pracovním návykům se člověk v nouzi naučí velice rychle. A koneckonců i to loupení a kradení vyžaduje určitou dávku námahy. Nicméně samozřejmě by to vyžadovalo také zcela jiný přístup policie a zákonů obecně, žádný čajíček jako dnes.

A s Afrikou bych to nesrovnával – tolik nepřizpůsobivých u nás opravdu není.

0/0
12.10.2017 13:56

E66v29ž76e39n 18C96h28r44a94p43e83k 3231511573224

"zcela jiný přístup policie" - Jenže jsme bohužel v EU, takže žaloby na stát a potom tučné odškodnění. Tudy cesta také nevede.

0/0
12.10.2017 15:21

P73e95t81r 45M16a95r96t28í18š69e61k 3605845782148

Pracovní tábory. Jinak to nejde. Bydlení si mohou v areálu klidně postavit po večerech, jako většina pracujících občanů ČR. Neměli by čas dělat bordel a ještě by se někam konečně posunul jejich vývoj a myšlení. A ne, že je budeme uplácet a zase to odedřeme.

Víte.. mě fascinuje myšlení lidí, jako vy, kteří tvrdí, že "jinak bychom tady měli tisíce bezďáků.." a pododobně. Pokud si to neuvědomujete, tak tímhle věčným uplácením, "aby teda byl chvilku klid" - si jenom zaděláváme na mnohem větší problémy v budoucnu.

Navíc - je známo, že z těchto problémů žije spousta neziskovek. Pro ně je velice důležité, aby ten stav byl, jaký je. Bohužel.

+16/0
12.10.2017 10:31

M96o68j31m47i60r 66P24e36ř91i56n58a 6798740526

Jaké myšlení jakých lidí máte na mysli. Já jsem někde řekl, že vyplácení dávek bohatým majitelům ubytoven je řešení. Naopak!!

Já jsem se ale ptal paní Hasníkové, jaké je její řešení. Zatím bez odpovědi.

0/0
12.10.2017 10:35

P76e62t27r 24M48a82r43t76í46š87e94k 3685115672698

No a jaké navrhujete vy řešení? Snad ne je dál uplácet? Bydlel jste někdy aspoň pár měsíců poblíž etnika? Pak byste věděl, že jsou na 99% absolutně mimo realitu, nezačlenitelní, navíc jsou naučení, že bílí jim vlastně všechno berou a že na dávky mají nárok od boha automaticky. Aby se toto změnilo, musel byste je opravdu nechat převychovávat v pracovních zařízeních pod dozorem a denně jim takzvaně "vymývat mozky" správným nazíráním reality, jaká je.

Ale uklidním vás - kdyby se naše milé etnikum dozvědělo, že by něco takového mělo vniknout, tak do jednoho emigrují.

0/0
12.10.2017 11:18

J56a46r43m64i89l45a 25P91í13c96h55o58v69á 5892887564263

Tak proč to nezkusit? Oni by velice brzy poznali, že na ně celý svět čeká s otevřenou náručí

0/0
12.10.2017 11:23

P32e75t40r 17M44a46r46t95í70š30e31k 3435525902648

Ze světa by řvali, že jsme nejstrašnější rasisti na světě. Vzpomeňte si, jak ještě nedávno brblali Angličani a Kanaďani. Přestali, až poznali, co jsou tito "češi" zač.

0/0
12.10.2017 15:13

J56i65ř45í 19Č25e24r83m16á61k 5700235278927

Ono bude stačit chvíli počkat, až kulturní obohacení na Západě dostoupí té míry, že budou mít dost multikulti starostí sami se sebou, a osud nějakých nepřizpůsobivých v Česku jim bude naprosto šumák. Možná s námi budou dokonce koordinovat postup proti nezačlenitelným menšinám.

+1/0
12.10.2017 17:02

E33v72ž85e56n 40C77h46r34a36p62e22k 3981951673294

Jste absolutně mimo realitu. Jelikož na 99,9% nevystoupíme z EU (většině být v EU vyhovuje, ale hlavně ČR není GB, nechali by nás vyšťavit), tak Vaše "Pracovní tábory" by skončily u EU-soudů a ujišťuji Vás, že z toho odškodného by již pracovat doopravdy nikdy nemuseli.

0/0
12.10.2017 16:57

J25i92ř58í 60Č15e89r12m13á54k 5780415118477

Nebojte. Ještě trochu více muslimského kulturního obohacení na Západě, možná i nějaká ta občanská válka, a na nějakých pracovních táborech u nás jim tam pak sejde jak na loňském sněhu.

0/0
12.10.2017 17:06

E68v78ž45e30n 29C52h72r96a43p74e12k 3731531403294

Jedině tak.

0/0
12.10.2017 19:30

P13e32t19r 28M56a64r90t67í21š62e21k 3125305682418

Výborně. Takže se ještě dočkám další války v Evropě. No nebude to nádherné? :-P

To si jako vážně myslíte, že se to nějak ta situce zázrakem urovná a že všichni lidé jisté části obyvatel najednou změní chování a přístup? Samozřejmě, že ne. Tak co teda? Budeme je hezky dál uplácet, bagatelizovat problém a nechágvat si kálet od nich na hlavy? Přesně takhle se dláždí cesta ke genocidě.

Takže zřejmě si Evropa musí projít dalším peklem, aby lidé vám podobní pochopili, že když se zavčasu udělá pořádek, není třeba potom nic tvrdě řešit. Protože to, co se v Evropě dnes vyvádí s prosazováním imigrace a v mnoha dalších věcech - tak to je zločin proti lidskosti na Evropském obyvatelstvu.

0/0
12.10.2017 20:12
Foto

P77a98v76e98l 64P56o26k90o79r53n94ý 2316804280552

Nabídnout ubytování tam, kde jsou volné byty. Viz třeba

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/foto-vzorova-socialisticka-ves-rovna-aneb-projekt-ktery-nevy/r~edfb6cf0ad9b11e6b026002590604f2e/, kde se píše

"Byty zejí prázdnotou, celý jeden panelák je zcela opuštěný." Tam mohou být ti, nechtějí pracovat a škodí turismu a okolí.

0/−2
12.10.2017 10:54

J85o60s59e82f 10V31o68m22á54č82k77a 5213344673174

To je nesmysl, za pár let bude panelák vybydlený a co dál? Jako všude jinde. Ne, žádné dávání za nic. To je cesta do pekel.

+1/0
12.10.2017 11:25







Najdete na iDNES.cz