Diskuse k článku

Elektrárna Dlouhé stráně je odstavená, převrácený jeřáb visí nad hladinou

Mimo provoz zůstává už čtvrtý den vodní elektrárna Dlouhé stráně poté, co se během údržbářských prací na dolní nádrží převrátil autojeřáb a jeřábník zemřel. Rameno stroje i s břemenem zasahuje do zařízení a odborníci stále řeší, jak kolos vyprostit a neriskovat jeho pád do vody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M57a98r61t49i94n 86K63l74u25v36á12n26e33k 9362838913413

Ten odstavec na konci je príšerný.

1)Zásobník energie je skutočne jeho JEDINÁ funkcia ktorá ma za účel stabilizovať sieť.

2)716 mil kWh defacto nevyrobila ale dodala v špičkách. Spotrebovala totiť o dosť viac ako dodala.

0/0
20.10.2017 7:50

M55i26c21h79a48l 69N15a62j21m16a96n 7599143686830

Do konce vyšetřování nemá cenu spekulovat o příčinách tragédie. Škoda jen lidského života. Zbytek autojeřábu půjde do šrotu - a to žádná velká škoda nebude, protože AD28 sice ve své době byla dobrý autojeřáb, ale ta doba byla před cca 25 lety.

0/0
17.10.2017 15:29

M72a85r16t45i52n 90V74y38s26k25o27c87i33l 3562398305910

AD 20 i 28 je "zatyprachysuperjerab" i dnes.

0/0
18.10.2017 9:33

D96a16v74i10d 39R76y60c90h44e41t74s56k76ý 9646311420410

To by mě zajímalo jestli se zkorumpované, přežrané a znuděné vedení monopolu pozastaví nad tím, že někdo "pro jejich firmu" zemřel. Ráno se oblékal a určitě neplánoval, že se večer nevrátí domů.

+1/−9
17.10.2017 10:46

P23a63v97e84l 95B13o34r46m50a31n54n 5865747861588

fakt by Vás to zajímalo? 8-o

0/0
17.10.2017 13:35

M66a38r22t71i77n 44C72e55r38v83e61n56y 2423638686478

A jakou priblizne mate predstavu, ze se to stalo? Ze se mu tam tajne priplizil generalni riditel CEZu a cvrknul mu do jerabu? Ano, zemrel jerabnik a uvidi se proc se tak stalo, ale dost pochybuju, ze by na jeho smrti melo jakykoli podil vedeni CEZu. Treba jenom udelal jerabnik chybu, nebo to treba byl lajdak, buh vi a vysetrovatele to snad zjisti.

0/0
19.10.2017 10:43

J61a65n 90C25h25o66b92o21t 5203718759927

Fixovat vůz, fixovat rameno a rameno poté odvařit?

0/0
17.10.2017 10:38

V36á38c45l57a66v 86P97o19u36s18t70k63a 3780891512

Rameno není součástí vozu, je to nástavba, která jde demontovat.

0/0
17.10.2017 11:18

M55a21r51t77i14n 85V62y16s34k18o95c43i51l 3702298595670

Záleží na tom, jak se nástavba pokrčila. Co si pamatuju z družstva, konverze z hovnocucu na rozmetadlo byla záležitost počítaná v hodinách. Natož s autem "břichem hore". Také bych to viděl spíš na fixaci ramene a jeho "rozpojení". Ať již autogenem, nebo v případě hasičů třeba Cobrou.

0/0
17.10.2017 12:59

J71a96n 62C11h55o25b97o74t 5763698389357

Tomu věřím, ale dost možná to není tak lehké, když to celé visí nad propastí a celá konstrukce je pod (mechanickým) napětím.

0/0
17.10.2017 15:14

V57á30c61l46a75v 51P64o97u30s96t88k50a 3750391322

No to rozhodně ne.

0/0
17.10.2017 15:35

K57a89r64e67l 64N88o20v95o16t92n87ý 4536650355785

Je to samozřejmě neštěstí, ale co mě překvapuje, že se tak stalo při PRAVIDELNÉ údržbě, PRAVIDELNÉM čištění česel.

0/−1
17.10.2017 9:50

L38u18b91o77š 98H60o75l81í14k 5937760942680

Sice pravidelná údržba, ale to neznamená že se dělala stejně a dělal ji ten stejný člověk (z externí firmy). Navíc je možné, že pravidelnou údržbu sice dělá jedna firma, ale i jeřáb s jeřábníkem mohli mít smluvní.

Nebo to mohlo x-krát vyjít "na hraně" a najednou byla větší zátěž a víc šikmo podložená opěra a malér je na světě...

+2/0
17.10.2017 10:17

A50d98a73m 60Ž79í84d75e26k 8855152695703

To je možná ta příčina, stokrát to na stejném místě stejným jeřábem vyšlo, tak to přece musí vyjít i na stoprvé.

Jenže nemusí. Nevím jestli to břemeno vytahoval z pod vody, nebo spouštěl, ale prostě něco bylo jinak než x krát předtím.

0/0
17.10.2017 15:22

J67i19ř64í 40E82n62g20l42i93š 1285599415821

Zdá se mi, že příčina problému by mohla být se zajištěním autojeřábu hydraulickými patkami, které zvyšují stabilitu celku při vyložení ramene. Čtyřtunové břemeno je sice v dolní polovině intervalu nosnosti jeřábu, ale samozřejmě hraje roli i míra vyložení ramene, se kterou přímo úměrně klesá povolená hmotnost břemene. Tohle je zkrátka neúprosná fyzika. Věřím, že se to určitě vyšetří, ale chudákovi chlapovi to život nevrátí :-/

+1/0
17.10.2017 8:24

M60a33r96t24i82n 63V69y21s25k36o64c93i24l 3922858505120

Tak zatezovy diagram jerabu je snad zrejmy kazdemu trosku technicteji nadanemu cloveku...pro AD 28 ho mate zde: http://www.jerabovesluzby.cz/wp-content/themes/nudesignone/media/jeraby/CKD-AD28-Tatra-T815-diagram.jpg

+2/0
17.10.2017 8:56

J21i32ř86í 18E37n91g65l26i73š 1215249835351

Díky, docela užitečná pomůcka pro představu. Záleží také na úhlu, který svírá rameno s vertikální osou. Nosnost rapidně klesá se vzrůstajícím úhlem.

Vzhledem k věku jeřábníka by se daly předpokládat určité zkušenosti ?!!

+1/0
17.10.2017 9:21

M56a79r23t28i95n 33V52y29s71k31o16c10i56l 3932378745880

Ano. Presne tak.

Jinak za malo, kdyz vite, co hledate, je nalezeni otazkou chvilicky. Mimochodem, tusim, ze je v nejake norme, ze zatezovaci diagram (rika se mu ruzne, zatezovy, zatezovaci, jerabovy, diagram vylozeni) musi byt nanytovan i primo na jerabu.

Vek jerabnika az tak roli nehraje - 1) mohl jezdit kamionem a strojnicky prukaz + vazacak si dodelat, 2) s pribyvajici praxi clovek snizuje pozornost, ignoruje nektera doporuceni a podobne.

Tim nechci svalovat v tomto pripade vinu na jerabnika, mohlo dojit k technicke zavade, k zdravotni indispozici a podobne.

0/0
17.10.2017 10:53

M47a27r56t53i25n 48V19y94s52k94o14c57i66l 3892578955400

Mimochodem, podle prohnutí poklopu mohlo dojít k proboření vzpěr pod pravou přední patkou. Ale to vyloženě střílím podle fotky.

0/0
17.10.2017 11:12

P11e18t23r 10N73o88v26o59t90n59y 1641120371

To se mohlo promáčknout až jak na to spadnul. Zapatkovat si jeřáb na poklop fakt není dobrý nápad a přehlídnout to snad nejde.

0/0
17.10.2017 12:12

M45a71r87t97i32n 76V66y78s12k63o73c19i10l 3802578245230

Když se podíváte na fotky, evidentně tam mají ty oranžové rozporky právě na to, aby váha neseděla na samotném poklopu, ale na drahách podel něj. Pokud se však tento přípravek proboří, pak následuje i ten poklop. Ono když se podíváte, tak to prostě nevychází tak, že by jedna ze čtyř patek nebyla nad poklopem.

Ale jo, souhlasím, že to mohlo být až následným přetočením.

0/0
17.10.2017 13:01

P64e25t51r 59N62o36v66o74t46n52y 1661370651

Ty oranžové jekly určitě neunesou jěřáb i s břemenem. To je tam na něco jiného. Na poklopy se dostal až tím pádem

0/0
17.10.2017 14:10

M57a58r40t50i66n 68V85y77s90k35o29c73i31l 3152588355640

Nehádám se s vámi. Na místě jsem nebyl, jen tipuju z fotek. Když se podíváte na leteckou mapu - https://mapy.cz/s/28t4A tak jsou ty rošty po celé šířce. Tedy nemyslím si, že se tam dostal až pádem (to se asi shodnem, že ten +- proběhl rotací kolem podélné osy podvozku, ne?).

0/0
18.10.2017 9:41

M87i45l12a76n 45G98á85l 4840856184601

Chudák chlap, to je smutný.

+4/0
17.10.2017 1:12

J41a56n 39P23r21i74c97h26y59s69t39a89l 8551378863

Coz takhle, kdyby si pani autori nejdriv udelali jasno v tom, kdo tam vlastne zemrel? Nejdriv pisete, ze zemrel ridic, ale potom dale v clanku zemrel jerabnik. Tak kdo vlastne? Nebo zemreli oba dva?

0/−7
16.10.2017 23:48

J34a26r39d87a 15K60a26n21í86k 5776909632793

Obvykle dělá řidiče i jeřábníka jeden člověk. Nebo myslíte, že by se firmě vyplatilo zaměstnávat dva, z nichž jeden umí číst a druhej psát?

+19/0
17.10.2017 6:05

P22a40v64e81l 81K77u26b59i78š89t59a 7196404602190

Takovou firmu tady máme. Její zaměstnanci často kontrolují auta na silnicích.

+1/0
17.10.2017 11:04

M14a28r16t22i30n 18V22y61s68k55o29c55i80l 3402288355430

;-) to nejsou zamestnanci (neplati na ne ani zakonik prace), ale prislusnik bezpecnostniho sboru.

0/0
17.10.2017 11:08

V82á44c45l46a38v 73P17o72u59s69t73k47a 3490371942

Zemřel řidič i jeřábník, byl to ovšem jeden muž.

+1/0
17.10.2017 7:24

M30a64r11t82i59n 84V50y59s14k27o13c23i35l 3572708785470

Delate ze sebe bl*a dobrovolne, s plnym vedomim, nebo o tom ani nevite?

+1/0
17.10.2017 10:38

P71a34v75e56l 26B72o66r88m41a14n56n 5575527861318

a takový lidi mají právo volit... Děs!!8-o

+1/0
17.10.2017 13:39

I16g90n60á60c 74M26r52k82v96i92č85k42a 2218702939465

Kabina je prakticky netknutá - to má pro ovládání jeřábu druhou kabinku nahoře?

+1/0
16.10.2017 23:39

K12a97r94e98l 76N13o29v72o48t38n25y 2701535469120

Presne tak, viz treba zda: http://www.autojerabymalina.cz/img/ad_28.jpg

Na te kabine jerabu to prakticky lezi, ten jerabnik nemel zadnou sanci...

+8/0
16.10.2017 23:44

J55i74ř25í 90K29o65c19u27r72e55k 6805914585338

Tatra to přežije, ta se opraví. Ale chudák chlapík a jeho rodina.

+7/0
16.10.2017 18:45

M85a34r77t69i20n 20V55y53s90k31o39c87i41l 3862358865360

Podvozek jo, nastavba bude na rozebrani a ND, tipuju. Pan jerabnik bohuzel, no.

0/0
17.10.2017 8:57

Najdete na iDNES.cz