Diskuse k článku

Osiřelou trať z Jesenicka nikdo nechtěl ani po slevě, brzy bude zadarmo

Ani na druhý pokus se nepodařilo prodat nevyužívanou železniční trať mezi Velkou Kraší a Vidnavou na Jesenicku. Zájemce se nenašel ani přesto, že Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) výrazně slevila - z původní ceny 3,9 milionu korun na 1,15 milionu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a27n 64S96l73o40v74í32k 3719517600658

Ať si trať koupí Patrik a jeho banda, kteří mají vždy plnou pusu řečí, ale prakticky dokážou jen cokoli blokovat.

+1/−1
23.11.2017 11:43

R45o80b50e97r57t 21B41a12l82a87b24á81n 9522903722

To bude železa...

0/0
23.11.2017 7:17

J80o79s81e60f 20U18l57m96a41n 8760430328415

...že bych koupil švagrovi na kulatiny? ;-)

+2/0
22.11.2017 23:56

J40i90ř19í 17K36o49c38u17r98e93k 6915664725338

Pokud by to jezdilo až do té Nisy.. na polské straně je těleso stále patrné, zatímco na české straně bylo rozoráno.

Takhle je to k ničemu.

0/0
22.11.2017 21:48

J79i12ř44í 22Z16e10l59i93n50k21a 1410527179479

Zrovna tahle trať by vůbec nic neřešila. Kdo, odkud kam a proč by tam jezdil? A na té polské straně nezbylo prakticky nic.

+2/−1
22.11.2017 22:21

J49i73ř64í 34Z78e11l20i72n80k86a 1420237839739

Jeden příklad toho, jak je na polské straně těleso stále patrné:

https://www.bazakolejowa.pl/index.php?dzial=stacje&id=439&&okno=galeria&photoid=141542&uid=

+1/0
22.11.2017 22:32

Š86t86e24f86a86n 37F55r61i29č69a 7432728463886

A co RegioJet? Nemá zájem?

+1/−1
22.11.2017 21:25
Foto

B79r77o63n28i12s87l42a44v 68G22a64b62r59y98š 2242129971

Ten má zájem hlavně o hromadu peněz.

+5/−2
22.11.2017 21:34

J32i36n71d16ř35i33c54h 24H61r84d30l13i30č60k42a 4216404949264

mizera kapitalistickej;-€

+1/0
23.11.2017 8:34
Foto

B68r39o34n50i38s27l73a59v 34G36a38b40r58y31š 2472179111

No ještě řekněte, že to není pravda... ;-D

+1/−1
23.11.2017 9:19

R39o63m55a32n 49S66t26o67n38e23k 1189793539311

Pokud kraj vypiše soutěž na tuto trať tak určitě

+3/0
22.11.2017 21:39

H63o82n55z72a 72K80a96r54á41s75e97k 1275851302358

"Kvůli nezájmu lidí a velké ztrátovosti tam přestal Olomoucký kraj v roce 2010 objednávat dopravu."

... aneb "autor" článku taktně zamlčel skutečnost, jaká se nejen na této trati na sklonku roku 2010 odehrávala. Klíčová slova: nesmyslný seznam "nerentabilních" tratí SŽDC (kde "rentabilita" se posuzovala max. 1 milionem Kč vybraným na poplatcích za DC, tzn. znevýhodnění krátkých tratí) atd.

Kraj sám od sebe by tehdy na té trati osobní dopravu nezrušil.

Také v článku chybí výslovná informace, že SŽDC již po několik let tuto trať svévolně ponechává nesjízdnou.

+10/0
22.11.2017 20:57

J98i65ř23í 59K13o57c84u71r75e11k 6235664215248

Zajímavé je, že na SŽDC si drážní úřad nevyskakuje. Zatímco soukromníka by za něco takového už oškubali jak slepici.

+4/0
22.11.2017 21:58

J19i93n16d13ř72i55c84h 85M57i66t19t55e96r 6874565151636

Kde je Pavel Řapek se svou beznadějně zastaralou automobilovou dopravou?

0/0
22.11.2017 20:45

G45a90b68r72i98e57l 76H95o46r90t16e53n 9581159683824

Shání zimní gumy.:-)

0/0
22.11.2017 20:54

P47a69v94e54l 39Ř45a48p50e97k 7142136159695

Při ročním nájezdu 1500 km jezdím na zimních celý rok. ;-)

0/0
22.11.2017 22:48

J37i66n22d65ř31i96c48h 24Š60k27o20p66e80k 4485401360515

a to se vyplatí takovým nájezdu držet auto ?

Kolik vychází km ? Je to aspoň do 10 Kč ?

+2/0
23.11.2017 6:39

I96v36o 21B59o27u61š60e 5332987518

Tak to jste hlupak.

+1/−1
23.11.2017 6:51

P28a73v94e53l 70N36e19k34v93a86s37i18l 2308673821292

Napoak, při tomto nájezdu velmi racionální uvažování. Nejste to vy kdo je tak trochu zpovykanej a vyplašenej?

0/0
23.11.2017 7:58

J59a38r72d90a 14K21a97n11í77k 5916559512743

Naopak, hlupákem opravdu je. Pokud by reálně spočítal náklady na pořízení plechovky, výměny náplní (u kterých je lhůta stanovena nejen počtem najetých kilometrů, ale též nějakým časovým intervalem), povinné ručení, STK atd. a výslednou částku vydělil počtem najetých kilometrů, tak zjistí, že by těch 1500 km pořídil levnějc i s pražským zlodějem v teplákách.

+2/0
23.11.2017 8:10

P15e87t66e78r 78V73a29ň16u55š82a57n55i53k 4537986436752

na taxik se ale musi cekat :-)

0/0
24.11.2017 7:15

P67e37t39r 67H33o86r42á93k 1409293719274

Trať na konci světa. Tam budou mít problémy udržet konzum, ne tak vlak. ;-D.

0/−4
22.11.2017 20:35

M61i25c83h43a29l 16M30i57n38a56ř48í75k 9732756809278

Kus trati nebrat ani zadarmo, protože pokud nebudete investovat balík peněz do oprav a údržby, naběhne na vás drážní úřad a z vystavených pokut si pak můžete ustlat pod mostem.

+5/0
22.11.2017 20:14

J46i60ř21í 63K34o19c64u25r82e51k 6275554715488

Těžko říct. hádám, že i tu starou matraci by vám vzali.

+2/0
22.11.2017 21:49

V58í11t 11P54r40č98í23k 9358470324510

V roce 1912 těžko mohla být trať z Vidnavy prodloužena do polské Nysy, jak tvrdí autor článku. Byla prodloužena do Niesse v pruském Slezsku.

+3/−2
22.11.2017 20:07

J15i29ř29í 60Z65e91l51i69n94k43a 1280657479189

... v roce 1912 mohla být nějaká trať z Vidnav, o které tady píšete. Ta vedla z Rakousko-Uherského Weidenau. :-(

+3/0
22.11.2017 20:12

J96i98ř11í 90Z11e60l58i18n78k54a 1460317429769

... nějaká trať z Vidnavy, o které ...

0/0
22.11.2017 20:13

V66l90a98d38i69m57í15r 88N13o59v89á98k 3572594376301

Jednou budeme volat po návratu zrušených lokálních železničních tratí, ale ještě nenastala ta správná doba.

+10/−2
22.11.2017 19:24

J92a63n 92V57a40l96o32u33c85h 6722427368740

To bude v případě takovýchto tratí těsně předtím, než začneme volat po návratu volských spřežení, které tyto lokálky před více než stoletím nahradily?

+6/0
22.11.2017 20:55

V81l39a32d25i84m77í94r 14N57o17v41á29k 3922494206901

Volové budou existovat vždycky, o autech mám pochybnosti.

+2/0
22.11.2017 21:15

J53i10ř30í 87K84o89c53u72r12e78k 6445674225648

TO by musel být opravdu velký vůl, aby znemožnil po silnici průjezd bicyklu táhnoucího dvoukolák nebo rovnou zakázal lidem elektřinu.

Ono to elekrokolo a 4,5 kilometru tak nejak není po rovince v rozporu a v nouzi se za něj ten dvoukolák zapřáhnout dá. Nebo si můžete po vzoru bangladéše pořídit šlapací rikšu. Ale jak jak píšu výše: To by musel být opravdu velký vůl, který by investoval miliony do znesjízdnění silnice s poukazem: "Však na sanitku sanitku nárok nemáte, idkyž si zdravotní platíte"

0/0
22.11.2017 22:06

J36i31ř40í 16K73o37c74u24r79e64k 6335714855318

Mysltíe, že když nebude nafta pro minibus, který jezdí za 15 litrů, tak bude nafta pro motorák, který žere 40 litrů? Nebo že na tohle někdo natáhne dráty? To víc věřím elekromikrobusubusu.

Nebo je to hláška ve smyslu "až konečně ta zk*** ropa dojde, tak budete oprašovat parničky"? Jo, jasně. Lokomotivu, které pro 10 hodin služby vyžaduje 3 hodiny údržby.

+3/0
22.11.2017 21:54

J73i63ř90í 86K40o79c85u51r54e50k 6835374655298

A to píšu o moderní parní lokomotivě, nikoliv o těch z roku 1900-1940, které potřebovaly údržby mnohem víc. Heslo je: Kluzná ložiska versus valivá.

+2/0
22.11.2017 21:57

L46u50k20á81š 48A31d84a11m22e29c 3227443760737

Kdyby tam místo kolejí natáhli asfalt, tak mají pěknou cyklostezku, lidi můžou jezdit na nákupy nebo na projížďku.

+3/−8
22.11.2017 19:19

J80i84ř67í 52Z39e39l31i60n97k83a 1370467359579

Zrovna v tom úseku nemá nejmenší smysl dělat cyklostezku z kolejí. ;-)

+2/0
22.11.2017 20:21
Foto

P11e94t73r 27P33r73o44c59h11á87z41k63a 3512766372824

Konec světa, kdo by to chtěl? Využití nulové jen náklady na údržbu a provoz, které se nikdy nevrátí.

+7/−7
22.11.2017 18:53

J75a14n 94L50u70k67á95š 7747253223592

To jsou jen 2 zastavky, takze vazne nema cenu tam provozovat vlak jen na tuto trat, ale motorak, co jezdi do Javornika a zpet, by tam behem jedne cesty odbocit a zajet mohl s minimalnimi naklady navic.

Jina otazka je, jestli je ta trat v provozuschopnem stavu.

+4/0
22.11.2017 19:44

J15i32ř74í 67Z36e64l72i13n72k11a 1490677149909

Jak jsem četl ten článek, tak mě napadlo, že by nebylo tak úplně od věci zmínit, že to je necelého 4,5 km dlouhá odbočka z trati Lipová Lázně - Javorník, po které dvakrát denně jede prázdný vlak.

+4/−2
22.11.2017 20:08

M79i95c35h87a86l 61M92i76n32a78ř42í94k 9632886149298

To je na redaktory iDnes moc složitá věc.

+2/0
22.11.2017 20:16

H58o15n72z67a 22K83a42r60á75s90e48k 1145361432188

Po trati Lipová Lázně - Javorník ve Slezsku jezdí vlaky poněkud častěji než 2x denně.

+1/0
22.11.2017 20:58

J98i13ř70í 74Z41e18l87i62n29k82a 1820527429729

Sorry. Zběžně jsem se mrknul a našel večerní a ranní spoj. Je toho víc.

0/0
22.11.2017 21:16
Foto

P71e75t67r 82P24r95o75c98h91á16z46k44a 3592966472574

Nejde o ten vlak. To stojí pár korun , ale kdo bude financovat údržbu trati? Pravidelné prohlídky, modernizaci, zabezpečovací zařízení, modernizaci přejezdů, výměnu pražců, údržbu zázemí. To je to, co to celé prodražuje a výsledek je, že to nakonec skončí rozebrané ve šrotu.Kabel, co jsme tam měli nám rozkradli několikrát. Zmodernizoval se, a začali ho vytrhávat ze země až byl celý ve sběrně. Policajti tam byli denně. Když ho chytli, šel krást na Javorník a tak stále dokola.Tam je opravdu lepší autobus.

+8/0
22.11.2017 20:25
Foto

O65l43d24ř78i38c33h 88V56y95k41y94d85a89l 1849681519694

Ono to tak dříve fungovalo.

0/0
23.11.2017 9:00



Najdete na iDNES.cz