Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomouc získala pozemky pro nový kus tramvajové tratě, ukázala jeho podobu

Po dvou letech jednání získala olomoucká radnice konečně všechny pozemky potřebné pro vybudování druhé etapy tramvajové trati na Nové Sady. Stát bude kolem 300 milionů, nejlidnatější sídliště s centrem koleje propojí už za dva roky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74a53r17t16i51n 30S86m13o39l24k91a 8639144472895

... a dokončit by se to mohlo do roku 2119 ;-)

+1/0
16.11.2017 21:28

J89a25n 96A92m90b48r47o19ž 2957250426772

Nejsem dopravní expert, tak by mě zajímalo, z jakého důvodu vznikne odskok/posun napojení silnice na Trnkovu ulici? Řidiči budou mít o esíčko navíc...

+1/0
16.11.2017 7:21

Z35d62e51n34ě90k 65R28o31z70s29y52p29a37l 2692383516930

"Esíčko" v sídlišti nevadí, spíše je žádoucí, protože sníží rychlost projíždějících aut. Posun vyústění je proto, že na ulici Rooseveltova bude jedna vstřícná křižovatka (ulice naproti sobě) místo dvou křižovatek "T" těsně za sebou.

+1/0
16.11.2017 22:11

J56a34n 71A92m36b73r48o28ž 2207490666722

diky za objasnění

0/0
19.11.2017 19:19

V48á93c50l37a32v 75M70y63š85k76a 9976915535766

Kdyby město koupilo za ty peníze elektrobusy, byla by doprava daleko pružnější a hlavně variabilnější a rovněž by odpadla budoucí finančně náročná údržba kolejového svršku.

0/−4
15.11.2017 15:29
Foto

B76r20o61n40i96s57l58a93v 68G21a40b38r96y32š 2462879251

Kdyby tramvajova doprava do techto mist nedavala smysl, nikdo by se do ni nepoustel. Za me je to vyborny pocin, i kdyz bych jej malinko upravil.

+3/0
15.11.2017 21:04

D89a28d35a78k 14P65e84t24r 7271740354128

Jaká je životnost elektrobusú? Min. 3x menší než tramvají.

+2/0
16.11.2017 7:10

Z58d42e27n26ě59k 63R86o86z22s90y18p77a78l 2822193986350

Pane Myško. Je vidět, že jste ovlivněn bláboly ekologických aktivistů a o problematice "elektromobility" toho asi mnoho nevíte.

1) Elektrobusy jsou výrazně dražší než tramvaje.

2) Elektrobusy potřebují během dne (při vyčkávání na konečných stanicích) dobíjet baterie, aby vůbec někam dojely. Výstavba potřebného technického zázemí tedy dobíjecích stanic není zadarmo.

3) Elektrobusy vozí ve vozidle cca 2.000 kg baterií a o toto množství je snížená jejich obsaditelnost. Mají kapacitu o 25 lidí menší, než autobus stejné velikosti.

4) Z těch 2.000 kg baterií se během 3-4 let stává ekologicky nebezpečný odpad, který je třeba zlikvidovat a dodat baterie nové, v ceně řádů milionů korun.

5) Elektřina pro dobíjení se musí někde vyrobit, a to i v noci (když nesvítí slunce) i v době, kdy nefouká vítr, takže obnovitelné zdroje tady nepomohou, protože nedávajíc jistotu dodávky kdykoliv,

Suma sumárum, tzv. ekologická doprava elektrobusy je podle mého názoru obrovský zločin na přírodě a společnosti.

+1/0
16.11.2017 22:20

P52a33v75e70l 86Š79t65í74p71e20k 5359463234325

Nejpružnější je trabant. A kupodivu ho tam nezavedli. Na rozdíl od někoho totiž umí počítat.

0/0
18.11.2017 19:14







Najdete na iDNES.cz