Diskuse k článku

Proměna olomoucké třídy 1. máje je hotová, opozice by ji předělala

Po sedmi měsících se na rušnou třídu 1. máje v centru Olomouce vrátily tramvaje a auta. Její přestavba vyšla na desítky milionů, ne všichni jsou s ní ale spokojeni. Podle opozice nemůže významná ulice v historickém jádru města, které chce být atraktivní pro turisty, takto vypadat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z66d47e54n60ě48k 36R67o17z83s18y94p84a66l 2782853606940

Opozice je opozicí proto, že nic nemusí tvořit, pouze kritizuje a boří.

Ke zmiňovaným problémům.

-obrovský problém se sloupem, který zakrývá kostel každý soudný člověk vyřeší tak, že se postaví "před" sloup a ne "za" sloup, to ví každý amatér fotograf.

- železniční koridor je kompromisem mezi chtěným a možným. Závěsy na domech nejsou možné kvůli nesouhlasu majitelů, takže sloupy jsou možné řešení.

- hybridní tramvaje, čili vozy, které mají baterie a jsou schopné část trasy projet bez trolejí jsou jednak násobně dražší než klasické tramvaje, jednak mají menší obsaditelnost, protože to co váží baterie, o tolik méně lidí uvezou. navíc baterie jsou po třech až čtyřech letech ekologicky nebezpečný odpad (a to tisíce kilogramů na každou tramvaj) takže jsou neekologické.

- pěší zóna v jedné úrovni bez zvýšených chodníků (nebo zastávek) znamená, že v tomto prostoru podle našich zákonů není možné zřídit zastávky tramvají, tedy tramvaj pěší zónou projede bez zastavení. Pan zastupitel Pejpek to dobře ví, protože byl na jednáních, kde se mu to zástupci drážního úřadu pokoušeli vysvětlit, ale zřejmě to nechápe.

- rekonstrukce ulice 1. máje je stavba dopravní a technické infrastruktury. To je primární účel, architektura v tomto případě musí ctít požadavky technické části a případně je uhladit a vylepšit. Nemá se však násilně prosazovat na úkor technického řešení.

,Možná, že hlavním problémem architektury (nekvalitní) je fakt, že to nebyla zakázka architektů ProOlomouc. Pak by to třeba byla špičková stavba.

+2/0
24.11.2017 20:22

L83a69d10i61s29l87a85v 25B15u35r23d37a 2447454108895

Můžu se zeptat, z čeho vyplývá, že v pěší zóně nemůže být tramvajová zastávka? Např. v Brně v pěší zóně zastávky jsou. A i kdyby, pěší zóna by stejně asi u zastávky U Dómu končila, čemu trdy tramvaj brání?

Vaše argumenty se sloupem jsou úsměvné - že jde sloup obejít ví malé dítě, jde přece o ten princip, že když chci vidět katedrálu bez sloupu, musím hledat místo - a nejde přece jen o fotografy. Nebo by kolem sebe koukáte jen když fotíte?

A ta poslední konstrukce, to je asi dle hesla " podle sebe soudím tebe"?

0/0
26.11.2017 9:56

Z55d69e68n48ě50k 14R89o54z62s61y22p44a46l 2212563656970

Tramvajová zastávka musí mít (podle platných norem) nástupní hranu 20 cm nad kolejí. Proto není možné, aby v pěší zóně, kde architekti ProOlomouc požadují rovnou plochu bez nějakých zvýšených míst, byla tramvajová zastávka.

Argument se sloupem je stejně úsměvný jako argument, že ruší výhled na kostel. Znovu říkám, že je to kompromis mezi chtěným a možným.

A poslední věta vyplývá z celoživotní zkušenosti z činnosti ve stavebnictví a spolupráce s architekty. Architekt, který respektuje i ostatní profese, je jev velmi vzácný. Většinou architekt své vize nadřazuje všemu. Proto tato moje poznámka.

0/0
26.11.2017 11:27

L32a17d91i23s71l62a84v 59B85u17r78d30a 2687134698715

Kdo chce, hledá způsob, kdo nechce, hledá důvod...Pěší zóna v Denisově a Pekařské je taky mezi dvěma zastávkami, nevím proč by to nešlo i tady. Nikde jsem navíc nečetl, že by architektům v pěší zóně v jednom místě vadila hrana zastávky, ani že by zrovna v místě zastávek vůbec tu pěší zónu požadovali. Tak proč do toho pořád tu zastávku motáte?

Že sloup stojí blbě je objektivní fakt, to že mohl stát o pár metrů vedle neokecáte. Technicky tomu nic nebrání, jen prostě nikdo o pohledu na kostel neuvažoval. Takže kompromisem bych to nazval těžko.

Že architekturu kritizuje ten co jí rozumí je naprosto logické, a chyby co jsou vytýkány jsou objektivní nedostatky.Je to páteřní trasa v centru a v zájmu nás všech jistě je, aby řešení bylo co nejlepší.

0/0
26.11.2017 15:59

J39i43ř49í 60S14c72h24a39d 6910801471801

Muze mi nekdo rict, jak si to ten pan z opozice predstavoval s temi tramvajemi? Uz minule jsem cetl, ze majitele domu nechteji, aby ty uchyty byly pridelany k jejich domech, jako tomu bylo doposud (coz se jim nedivim), takze ty sloupy jsou takove nucene zlo nebo to slo udelat i jinak???

+6/−1
24.11.2017 8:15

P34e59t71r 60M25u10n98z87a42r 1545561479616

Pán opozičník vynalezl antigravitační úchyty. Nebo by šel na ty majitele nemovitostí "silou".

+4/−1
24.11.2017 8:57

M55i36r42o36s69l12a74v 15V65i25d51l53i95č36k92a 3734514625673

Úvaha byla, že by po Olomouci jezdily hybridní tramvaje, tedy úseky bez vedení by projížděly na baterie, ale to je otázka budoucnosti.

+2/0
24.11.2017 11:20



Najdete na iDNES.cz