Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tahače vezly padesátimetrový náklad přes Červenohorské sedlo

Velkou dávku preciznosti a technického umu museli předvést v uplynulých dnech pracovníci specializované firmy, která převážela pět desítek metrů dlouhé průmyslové díly ze strojíren v Ondřejovicích do přístavu v Bratislavě. Cesta, na níž šlo někdy i o milimetry, vedla mimo jiné i přes Červenohorské sedlo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30e93t24r 85Š21e98d65i78v62ý 8516272116911

Tak klobouk dolů, to ano, ale přepravovat to po silnici?? Ve smontovaném stavu??? Fakt divný. Přičtěme si účast policie (tu také někdo musí platit a ta firma to nebude), zácpy na silnicích.......svět se asi už opravdu zbláznil. Zvláště, když jsou i jiné možnosti přepravy. A jiné technologie přepravy.

0/0
18.12.2017 14:16

P48a40v96e27l 69Č40e81r42n83ý 1215292

.. nechápu, proč nepoužili kanál Odra - Dunaj, dyk je skoro hotový

0/0
11.12.2017 7:28

I40v58a10n58k25a 44P11o94s93p12í92š63i61l69o77v83á 8714838792687

Jo chytit tenhle náklad v Mohelnici a pak za ním jet padesátkou až do Olomouce to byl zážitek :-)

+1/0
9.12.2017 15:38

F80r44a38n78t75i68s96e18k 66P30o80p19l73u82h36a20r 5492490431618

jako moc pekny, ale tohle měli poslat po kolejích. nechtel bych jet za timhle v kolone..

0/−2
8.12.2017 10:37

J56a32r97o97s83l78a37v 49H84e67j97n61a 4257401849

To by ty koleje musely být bez zatáček.

0/0
8.12.2017 11:09

V11á79c33l89a28v 36P43o73u22s92t29k79a 3340581372

To jsou nápady. ;-D

0/0
8.12.2017 13:20

M43a38r32t33i46n 81N45e53b98e48s28k21ý 7496680677652

Průjezdný profil vám něco říká, nebo ne?

0/0
8.12.2017 14:24

J77i87r81k55a 85K59u31z16e27l81k19a 9151785148532

docela by me zajimalo, jak to v takove prepravni firme u takove extra zakazky funguje interne. zda na to vyberou nejakyho extra dobryho ridice, nebo tam proste poslou nekoho, na koho vysla rada.

0/0
8.12.2017 9:13

V77á21c50l39a74v 38K78o57n49í57č79e84k 1709163861745

Nosreti se specializují na nadrozměrné náklady takže to pro ně bude rutina. Moc bych si řidiče tahače neidealizoval důležitější bude celý tým, který trasu připravuje a řídí transport. Bude mít ještě někoho, kdo mu řídí tu zadní plošinu zezadu a potom to je celé o komunikaci vysílačkama. Je dost možné, že řidič tahače ani nebude velícím celého konvoje. Můj názor, třeba se pletu, ale jsem přesvědčen, že ne.

+5/0
8.12.2017 9:59

V15á56c24l40a97v 78P72o77u22s31t14k50a 3370761662

Řidič tahače určitě není velitelem jízdy.

+1/0
8.12.2017 13:21

L49e55n70k16a 69P20o92l39a86k30o48v34i75č11o87v24á 2295522759613

Konvoj s nakladem jsem potkala cestou do prace pri Pieštanoch na Slovensku. Odstavovali nas na kraj cesty, kdyz projizdeli. Meli i 3 policajtsky auta jako doprovod. Jinak serpentiny u Cervenohorskeho sedla jsem projizdelanv lete a s takovym nakladem to muselo byt neco!!!

+2/0
7.12.2017 21:03

L89u47k16a74s 15P43o38h17l 5691878510807

Tak uz konecne vim odkud vyjizdi ty rakety do KLDR :-)

0/0
7.12.2017 20:22

T81o17m34á23š 63R45ů75ž80i75č68k93a 5908733128704

Před všemi kteří se tohohle přesunu účastní smekám. Ale naprosto nechápu, proč se továrna produkující věci jako je tohle postavila uprostřed hor kam se dá dostat jenom po úzkých klikatých silničkách a někdy ani tak ne. Taková polabská nížina s dojezdností na dálnici "co by kamenem dohodil" by možná byla vhodnější místo...?!

0/0
7.12.2017 18:12

V88á97c11l61a73v 74P85o28u42s80t65k71a 3410121322

Tak se podívejte na mapu, v rámci severní a východní Evropy je ta poloha velmi dobrá a o dálnici v případě tohoto konkrétního nákladu nemůže být řeč. Paradoxně po ní díky výšce neprojede.

+1/0
7.12.2017 18:19

B51r45u48n65o 26H50u86m33p77o52l70i10č91e94k 5555427715433

To nešlo převést k moři přes Polsko?

0/0
7.12.2017 17:26

V54á40c15l18a23v 75P93o63u74s53t57k90a 3140731572

Do Panceva v Srbsku? Kolem celé Evropy? Proboha proč????

+1/0
7.12.2017 18:22

J34a33n 54Č34e57k60a82l 7659295584894

Žádné serpentiny... Pokud vím, není to neobvyklý způsob, i za cenu mnoha set mil po moři.

0/0
8.12.2017 8:53

J73a81r90o71m10i18r 32F27a11r95e24k 4372683547

Tak po vode je to vzdy vyrazne jednodussi, tady to povezou na lodi z bratislavskeho pristavu. Takze asi jim to fakt vyslo lepe po sousi do Bratislavy, nez pres cele Polsko k mori. Tam by to meli 2x tak daleko a otazkou je jake potize by meli tam.

Navic po Dunaji popluji po proudu :)

+1/0
8.12.2017 9:28

J12i50r96k39a 41K73u78z22e75l68k49a 9311845208592

slo, ale kdyz to jde mnohem kratsi, rychlejsi a levnejsi cestou, tak proc pres more??

+1/0
8.12.2017 9:11

M88i20r56o27s49l93a13v 90V73i44d35l73i12č76k43a 3954644105313

Klobouk dolů! Nejen přes ČH sedlo, ale i údolími Bělé a Desné to musel být výkon!

+7/0
7.12.2017 15:06

V16á62c52l33a55v 78P76o96u22s50t50k25a 3960711382

Jinak, kdyby někoho skutečně zajímala problematika nadměrných nákladů, pak zde je odkaz na zajímavou práci, která je snadno pochopitelná i pro naprostého laika a je tam mimo jiné pěkně popsáno jak se modeluje průjezd exponovanými místy:

http://www.fsv.cvut.cz/svoc/2012/vysledky/d2.pdf

Autorům to snad nevadí... ;-);-)

+6/0
7.12.2017 12:49

J89a49k95u87b 73R50o21u75s 3623140674702

Skvělý odkaz, díky!!

0/0
18.12.2017 5:59

D11a78v78i14d 49K98n77a56p16e64k 8647764496515

Překvapuje mě, že tu destilační kolonu nerozložili do dvou dílů, které by se na místě svařily. Nebo by to svaření na místě bylo o tolik komplikovanější než tento transport?

+2/0
7.12.2017 12:06

V80á62c49l58a46v 62P44o21u37s46t17k89a 3580201392

Je to speciální tlaková nádoba.

+2/−1
7.12.2017 12:34

D10a48v64i83d 77K97n27a18p10e51k 8467494646735

Jasný. Ale ve fabrice ji museli taky svařovat z několika kusů. Že si to závěrečné svaření nenechali až na místo určení.

+2/−1
7.12.2017 12:37

V35á71c56l46a92v 87P70o26u25s51t33k58a 3720421712

Spojuje se ve speciálních podmínkách, který na místě montaže buď nelze dosáhnout vůbec, nebo jen s obtížemi a velkým rizikem, že nádoba nebude fungovat tak jak má.

+8/0
7.12.2017 12:38

D24a89v87i48d 56K67n98a80p98e51k 8337724616975

Díky za vysvětlení.

0/0
7.12.2017 12:42

J22a95r97o70m85i65r 88F70a95r70e49k 4222843957

Jen bych doplnil mozne potize. Pokud je to jako celek vyrobene v tovarne, veskerou zodpovednost ma primo vyrobce. Ma prostory, kvalifikovany personal, postupy, svarovaci techniky, NDE apod. V okamziku, kdy by to melo byt dokonceno na miste, nastavaji problemy, protoze vyrobce by musel na miste zajistit toto vsechno.

Dalsi veci je pak predani vlastnictvi a zodpovednosti, vyrobce to vyrobi jako celek, predpokladam, ze v tovarne to projde testy (kontrola rozmeru, tlakova zkouska, veskera mozna NDE a vyrobni dokumentace) a tim je splnena cast vyrobce (FAT = factory acceptance test). Pak je to predano dopravci, kteri tim prebira zodpovednost. Az ma miste samotnem probehne dalsi kolo testu (kontrola rozmeru, tlakova zkouska, SAT=site acceptance test) a po uspesnem splneni pozadavku prebira vlastnictvi a zodpovednost zadavatel, nebo firma najata na sestaveni na miste. No a v pripade, ze by se to melo dodelavat na miste, opet nastavaji potize s tim, kdo je vlastne za co zodpovedny.

Mozna to maji trosku jinak, ale takhle nejak to funguje u nas.

+6/0
7.12.2017 13:01

V41á34c14l65a55v 93P20o62u97s92t95k73a 3540721152

R^R^ přesně tak.

+1/−1
7.12.2017 13:04

I22g30n36á71c 14M28r52k61v72i17č52k11a 2278292489355

nemyslím, i tlaková nádoba reaktoru na JE se svařuje na místě

0/−4
7.12.2017 14:23

J70a70r67o55m93i84r 76F77a51r44e23k 4132113967

Jenze tu nemate sanci prepravit, takze musite svarovat na miste a byt pripraven na pripadne potize. Popripade jsou dalsi okolnosti, kvuli kterym musite provest nektere prace na miste.

U nas napriklad cryostat, 30m prumer, 30m vyska. Nenadelate nic, tohle musi byt udelano na miste. Ovsem jednotlive segmenty prijizdeji zdaleka.

Oproti tomu, magnety musi byt vyrobeny v kontrolovanem prostredi, tady neni jina moznost, nez je prepravit jeden po druhem, prestoze rozmery jsou 9m x 17m a hmotnost kazdeho pres 300 tun. Nejvetsi ma prumer 24m a hmotnost pres 400 tun, ovsem ten pojede jen z jedne budovy do druhe :)

Nejhorsi na vsem je prave to prenaseni zodpovednosti a koordinaci, protoze se do toho micha dalsi firma zodpovedna za sestaveni a dalsi zodpovedna za vyrobu pripravku.

+2/0
7.12.2017 15:17

L41i91b83o57r 75F44i76l17á65k 2531784619961

Doprava dražší než ten bazmek.

+1/−4
7.12.2017 11:33

M23a54r76t89i24n 72N31e34b16e97s78k29ý 7456510837362

To je víceméně u lecčeho, co si nekoupíte přímo u výrobce.

0/0
8.12.2017 14:28

J89i25ř51í 64J41u24r67á53š50e84k 8717275150277

Moc pěkné. Předpokládám, že tu trasu měli ověřenou ještě dřív, než to vyrobili :-)

My kdysi plánovali přesun rypadla z Dolu Nástup Tušimice na Doly Bílina, cca 50km po vlastní ose i mimo komunikace. Taky zajímavá práce.

+1/0
7.12.2017 10:58

I87g93n95á71c 32M11r60k30v50i80č75k89a 2428232649225

jediný důvod, proč to nemají rozdělený na 10 kusů (na šroubové spoje)?

0/−4
7.12.2017 10:25

R33o59m49a27n 50V11í24c29e81n54e11c 2359152528542

Třeba jsou díly speciálně utěsněny a svařeny do jediného kusu. Přece jenom je díl určen do chemického průmyslu.

+1/0
7.12.2017 10:54

V26á17c28l14a81v 56P22o50u33s16t49k44a 3740731982

Speciální tlaková nádoba, která v běžných podmínkách nejde spojit

+5/−1
7.12.2017 12:35

I10g13n40á26c 35M31r10k64v26i73č73k23a 2278312749555

jaký tlak v tom asi bude?

0/−1
7.12.2017 14:25

V77á95c63l68a71v 38P41o17u98s82t35k43a 3760151352

Jestli vás to zajímá, proč si o tom něco nenajdete... pojem "frakční destilace ropy" by měl znát snad každý osmák na ZŠ. Obvykle mi na nějakém mínusu vůbec nesejde, ale ty vaše jsou vážně legrační. Jestli máte zájem, studujte zde:

http://oenergetice.cz/ropa/zpracovani-ropy-1-cast-zakladni-zpracovani-ropy/

+1/−2
7.12.2017 16:35

J49a30n 81Č51e69k18a79l 7309545614904

Šoférská frajeřina, jen si říkám,že se jim to vyplatilo takhle kličkovat, než to raději objet přes Polsko a Ostravu... I když na té hopsavé D47/D1 by to ještě rozbili, plus možná nosnost tamních mostů... Každopádně to mají pečlivě změřené a spočítané... R^

0/0
7.12.2017 9:32

R53o39m67a39n 89V74í77c38e53n79e16c 2129692688942

Asi vyřídit povolení pro průjezd Polskem je těžší, než serpentiny. Spíše bych se jich zeptal, proč nebyl lepší vlak.

0/−2
7.12.2017 11:00

O40n43d98ř87e32j 58Č89a34p53k41a 6741611663754

Je to o dost delší, než vagón, rovně se ten náklad do profilu možná vejde, ale v oblouku určitě ne... takže i za předpokladu, že by měli štěstí a trať nikde nevedla do oblouku v tunelu nebo podél skály, by museli každou chvíli demontovat návěstidla nebo sloupy držící trolej.

+6/0
7.12.2017 11:20

J56a50n 12Č77e27k97a72l 7779195174574

Nemluvě o nástupištích... Pamatuju, jak takhle v 80. letech přijel vlakem Kim-Ir-Sen, a musely se kvůli němu na několika místech bourat hrany nástupišť, protože ten jeho pancéřový vlak o kousek přesahoval profil...

0/0
8.12.2017 9:02

V14á33c35l29a46v 59P22o56u38s74t79k42a 3310131112

Nevleze to pod mýtné brány (4,8m)

+1/0
7.12.2017 12:32

S29i84l35v63e38s18t12r 80K12a77d38e83ř70á94b26e31k 8350503825970

A při budování mýtných bran se nepočítalo s přepravou nadměrných nákladů?

0/0
7.12.2017 23:16

V32á69c86l92a28v 28P33o90u94s24t29k98a 3760971232

Ne.

0/0
8.12.2017 5:49

J47a24n 79Č98e55k32a31l 7579905624874

Aha, to dává smysl s těmi branami.

Tak to musela stavba mýtných bran nadělat pěkných pár vrásek ve spedičních firmách, co se specializují na nadměrné náklady...

0/0
8.12.2017 8:56

T27o40m16a48s 39C58e33n79e40k 6427914170453

Jen dotaz. Ta zadní náprava je nějak samostatně řiditelná, třeba v případě takových serpentin?

0/0
7.12.2017 9:31

R15o26m16a66n 82V77í61c85e57n57e12c 2509362938592

Je to tak. Hydraulická náprava na dálkové řízení.

+3/0
7.12.2017 10:57

T76o74m78a33s 14C11e87n26e51k 6647644950283

R^

0/0
8.12.2017 9:25



Najdete na iDNES.cz