Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P27e66t75r 30B86a88č37a34v67č12í76k 3933988701679

A hlavně plná jména i za svobodna. Ještě adresu a rodné číslo soudruzi novináři!Rv

+53/0
doporučit
4.1.2018 11:24

L94u82k31á66š 33M47u77s62i68l 1822784438437

Hodit to na dva řadové zaměstnance je ubohost, nic víc.

Průvodčí nemá možnost jinak než pohledem zkontrolovat zavření všech dveří, nemůže v každé zastávce před odjezdem oběhnout celý vlak po obou stranách.

Odpovědnost leží na Českých drahách, že tyhle dobytčáky s nebezpečnými dveřmi ještě pořád jezdí.

+50/0
doporučit
4.1.2018 13:25

M71i24r70o16s18l78a63v 87Š66i27m64á57k 8154986291582

Z dostupných informací je dle mého jednoznačně vinen dopravce. Je zcela nepodstatné, kolik bylo dítěti let a jaký mělo doporovod. Dveře se otevřely samovolně díky ne zcela vyjímečnému jevu (nedovření/nezajištění, rychlost vlaku, proud vzduchu, možná i trhnutí vlaku) toto musí snad být známé i nejvyššímu managementu drah, u starých vozů se toto stává, ne často, ale nic vyjímečného. Proud vzduchu je pak schopen vyrvat i větší (starší) osobu, než je dvouleté dítě. Vše ostatní jsou jen vedlejší kecy coby-kdyby. Pro ty, co nepochopili: kupte si autobus, uvolněte dveře tak, aby se nedaly spolehlivě dovřít a vyjeďte na civilní linku. Váš čas působnosti jako dopravce nebude nijak dlouhý.... U starých žel. vozů to dopravci prochází desetiletí. V tom je ten zakopaný pes. Házet něco na vlakovou četu nebo matku je hloupé a ubohé. Jde o staré vozy s potenciálně nebezpečnými dveřmi. Všemi, co jsou vzadu po směru jízdy vlaku, ty přední se takto otevřít nemohou, pokud se o ně neopřete.

+47/0
doporučit
4.1.2018 12:33
Foto

J65i45ř34í 71R38o78h18a32n 5404408517485

Já jezdím každý den do práce a z práce vlakem, kde jsou přesně takové dveře. Často je těžké je otevřít, každou chvíli se špatně zabouchnou, nedá se na nich stoprocentně zjistit, jestli jsou nebo nejsou pevně uzavřené... Každý den sleduji, jak i silný chlap má co dělat, aby je vůbec otevřel, nebo že se ty dveře naopak za jízdy samy klepou a poodevírají tak, že se k nim nikdo neodváží ani přiblížit. Je to jen pár dní, co průvodčí jen pár kroků ode mne volal strojvůdci do lokomotivy, aby zpomalil, protože jsou dveře otevřené a musí je zavřít, ale že se to nedá provésat v rychlosti cca 100 km/hod.

Průvodčí na nic nemůže. Denně vidím jak se personál ČD snaží ty příšerné dveře zavírat a kontrolovat, ale je to marné. Kdyby raději při modernizaci zagónů se místo na výměny kožených sedadel za látkové soustředili na mnohem bezpečnější a lépe ovladatelné dveře, udělali by líp. Lidem nevadí prodřená koženka, ani odřený lak, ale vadí jim nebezpečné dveře a okna co se nedají otevřít/zavřít.

+41/0
doporučit
4.1.2018 13:43

I14v16a47n17a 54Z92b61u52b40n70o85v30á 7161781386

Co to je za ptákovinu žalovat průvodčí za to, že dveře vypadaly zavřené, ale nebyly? Tohle je prostě strašná tragédie, že ta holčička vypadla, ale chtít po lidech aby viděli do dveří a předvídali kdy se něco pokazí je fakt moc. Tady nebylo žádné zanedbání, stala se tragédie, kterou nikdo nemohl očekávat a předvídat, tak na co plýtvat prostředky a popotahovat lidi, co jsou z toho beztak sami špatní a nikdy by si nepřáli aby se to stalo? Chtějme po lidech jenom co můžou, tohle nejsou u žádní flinkové. spíš by soudy měly věnovat pozornost gaunerům a vychytrálkům, což už tak usilovně nedělají. A jinak - mám zkušenost, že všechno se prostě ohlídat nedá, půjdou teď po dveřích a utečou jim okna, schůdky, záclony, záchodky nebo vypínače, prostě zas se něco najde co nebylo ošetřené a někdo na to dojede, tak to, bohužel přináší život.

+40/0
doporučit
4.1.2018 13:47

J64a65n 19C28i48g58l13e12r 7468531710154

Proč musí být vždycky někdo vinen? Některé věci se prostě stávají. Samozřejmě, je dobré to zanalyzovat a přijmout taková opatření, aby se to nemohlo opakovat. Ale nešťastné shody náhod se prostě budou stávat dále. Je to velice smutný příběh, to nepochybně. Jenže už se stalo. A myslím, že z vyšetřování vyplývá, že se jednalo o nedokonalost systému, který prostě neuměl podobnou souhru náhod eliminovat.

+25/0
doporučit
4.1.2018 13:45

P92a16v48e75l 77V36o24n83d59r79á56k 4126211469767

Pokud dveře vlaku nemají mechanismus, který je po rozjetí vlaku zajistí v zavřené poloze, je jen otázka času a náhody, kdy se takový případ stane. Pokud dopravce pověří nějakou osobu kontrolou zavření dveří a současně jí dá na starost velký úsek (4 vagóny = 90 metrů) a k tomu znemožní provedení kontroly bezprostředně před rozjetím (průvodčí po kontrole musí nastoupit do vlaku a v té chvíli ztrácí přehled co se dál až do rozjetí vlaku děje), tak tím vytváří prostor pro náhlou manipulaci s dveřmi, ať už nastupujícím člověkem, nebo třeba i jen zvědavým cestujícím, který zevnitř vlaku dříve zavřené dveře pootevře a už nezavře. Navíc - zajímalo by mne, jestli dopravce se o případná pochybení zaměstnanců zajímal už dříve a zda vyžadoval dodržení způsobu a postupu kontroly vlaku před odjezdem, nebo zda prípadná pochybení dlouhodobě toleroval ...... Takže si myslím, že průvodčí má dost polehčujících okolností, aby jí nemohl být přičítán přímý následek a dopravce dost másla na hlavě, aby vinu nesl on.

+22/0
doporučit
4.1.2018 12:59

O27n94d58r14e64j 58M50a53r65e30c21e13k 3890108130105

Takže rekapitulace: Vlak má řekněme osm vagonů, To znamená 16 dveří na každé stanici překontrolovat. To dává smysl. Nicméně, vlaky českých drah jsou v tak strašně dezolátním stavu, že se opravdu poznat nedá kdy jsou dveře a nejsou dveře dovřené. I když dveře dovřené jsou, kolikrát se mi stalo, že není problém je i tak za jízdy otevřít. v podstate to na mě působí tak, že dráhy přes tragický stav svých vozidel se prostě snaží uhát alespoň něco. Obě dámy jsou v tom za mě nevinně. Aby se nic nestalo, u každých dveří by musel někdo stát a hlídat je, co na to dráhy? Radši zažalovat svoje zaměstnance...

+24/−1
doporučit
4.1.2018 13:17

J62i82n86d68ř45i91c93h 18B92u91c93h77t83a 6182176163110

Pomalu ale jistě se blížíme k situaci, kdy zažalujeme výrobce nožů za nedostatečný návod, jak s ním zacházet. Nojo bodl jsem ho, ale netušil jsem, že ho můžu zabít. Nikde není napsáno, že ho nemám takto používat.....

+19/0
doporučit
4.1.2018 13:36

P80e84t17r 87M49u17d55r52y62c81h 7544652337343

Kdo je skutečný viník? vlak vedoucí, matka či onen neznámý muž? ani jeden, viníkem je tragická souhra okolností a nyní se jen hledá no koho to hodit.

+25/−2
doporučit
4.1.2018 11:50

P82e55t79r 93K29o34r77b40e35l 9116507200712

Ty průvodčí jsou jenom obětí systému. Při tom obrovském množství lidí, vlaků a starých dveří bylo jasné, že se to musí stát.

+21/−1
doporučit
4.1.2018 11:49

O64l71g68a 56K23o15š11ť18á24l95o22v23á 9740404263

Nějak si neumím představit, jak může jeden člověk zkontrolovat těsně před rozjetím soupravy všechny!! dveře všech vagónů. Než by došel k posledním, může mu přece ty první někdo otevřít, nastoupit/vystoupit a pak třeba špatně zavřít...8-o

+16/0
doporučit
4.1.2018 13:17

R82a19d48k52a 69F67u20k32s14o24v87á 9815330497581

Každý kdo jezdí nebo jezdil vlakem ví, v jakém stavu jsou dveře a je nad slunce jasnější, že odpovědnost nese dopravce, který vozy v takto dezolátním stavu nechá jezdit. Bezpečnostní pojistky často nefungují a zavřít nebo otevřít dveře má mnohdy problém otevřít silný chlap. Házet to na průvodčí je nesmysl.

+14/0
doporučit
4.1.2018 14:10

P15a46v38l44a 90K79v92a34p41i60l32o25v68á 7589668794537

Máme se všichni v současnosti neskutečně dobře... Pokud má někdo nějaký problém, je z 95 % v jeho hlavě. Nějak nerozumím tomu, proč v takovém blahobytu a tak vzdělaní lidé jako dnešní generace nechápou, že hledání viníka za každou cenu je nesmysl. Upozorňuji neplést hledání viníka a hledání chyby.

+13/0
doporučit
4.1.2018 14:09

J92a60n 57K26o61m97á50r14e53k 1493649429352

Všichni, kdo tady obviňujete matku si prosím nejdříve přečtěte závěrečnou zprávu na stránkách Drážní inspekce. Matka nenechala dítě pobíhat volně po vlaku. Cestovala s dvěma dětmi, jednomu pomáhala na záchodě a druhé - dvouletá dívenka stála na chodbičce za ní. Dveře vypadaly. že jsou zavřené a matka celkem správně předpokládala, že dvouleté dítě si je samo neotevře. Nedovřené dveře se bohužel otevřely proudem vzduchu a holčička pak vypadala ven.

+18/−2
doporučit
4.1.2018 11:25

Š32t76e68f64a90n 74F83r40i49č46a 7882848173906

Státní žalobce je alibista, odtržený od reality skutečného provozu. Pokud by průvodčí měla povinnost přesvědčit se fyzicky, nikoli jen pohledem, že jsou všechny dveře opravdu zavřené a zajištěné, pak by vlak musel stát v každé stanici tak dlouho, aby průvodčí mohla obejít všechny dveře. Ad absurdum z pravé i levé strany vlaku. A nejen to. Pokud by některý cestující dobíhal na poslední chvíli, musela by jít k těm dveřím (třeba i z opačného konce vlaku na druhý konec) znovu jít, a přesvědčit se, že jsou zavřené. Pak teprve by mohla dát pokyn k odjezdu. Jízdní doba vlaku by se prodloužila o desítky minut, ne-li na delších tratích i o několik hodin. Že to je nereálné, je zřejmé každému, jen ne státnímu žalobci.

+17/−2
doporučit
4.1.2018 14:20
Foto

J47i52r51i 72J46a44l43u87v72k90a 3428539484877

Když jsem jezdíval vlakem, párkrát se stalo, že se dveře otevřely za jízdy. Můžu říct, že pro člověka stojícího vedle nich je to šok a přinutit se je zase zavřít vyžaduje dost odvahy. Zvláště když s nimi musíte pořádně bouchnout, aby se ten zastaralý mechanizmus opravdu uzamknul. Problém je, že mezi otevřenými a zavřenými dveřmi v těchto vlacích je rozdíl asi centimetr vyčnívajícího gumového těsnění, které nemáte šanci na 10 metrů pohledem rozeznat.

+11/0
doporučit
4.1.2018 14:20
Foto

P39a46v39e38l 91J15o37s54e56f 13A67b91e94r23l53e 4247683406536

To by mne zajímalo jaký důkaz žalobce má, když paní tvrdí že dveře byly zavřené. Jak chce dokázat, že tam v průběhu jízdy nebyl někdo další kdo mohl s dveřmi manipulovat. Problém vidím i v tom (ze zkušenosti), že důkazy bohužel příliš často nikoho nezajímají a k soudu se nechodí pro spravedlnost ale pro rozsudek...

+8/0
doporučit
4.1.2018 14:57

P16e12t61r 12L76e27h96n90e44r14t 2767325468356

V normalnim státě by byl vinik jasny behem minuty. (Stari a nespolehlivost mechanismu dveří)V cesku se to hodi na dva chudaky a soud se potahne leta.

+10/−2
doporučit
4.1.2018 15:02

S95i10l13v16e59s92t12r 62K91a95d48e15ř54á48b30e44k 8570323125980

"Po té nehodě se pokyny změnily a vyžadují projít kolem celé soupravy a všechny dveře otevřít a znovu zavřít" - tak jestli tohle je pravda, tak to je opravdu cirkus.

+7/0
doporučit
4.1.2018 15:15

J42i84n77d43ř62i21c93h 23B92u50c78h80t30a 6652986223490

Pokud by měly nést opravdu odpovědnost, pak musí kontrolovat ne, že jsou zavřené, ale, že jsou zabezpečené proti otevření a tedy až po rozjezdu. Už se přestávám divit, že je málo řidičů MHD v Praze. A divím se, že za těchto podmínek je nějaká průvodčí ochotna pracovat. Protože v momentě, kdy není na pohled naprosto zřejmé, zda jsou dveře zavřené a předpokládám, že u nedovřených dveří matka dítě nenechá, pak už je jen otázkou času, kdy budou další nehody.

+7/0
doporučit
4.1.2018 14:55

J17a19n 47S51u52c20h65ý 6630704728

Kdyby si všichni odborníci toho nenavymejšleli, zase po bitvě všichni neuvěřitelně chytří. Vlak v žádné stanici rozhodně nemá dostatek času, aby všichni vylezli, nalezli, pak průvodčí prošel všechny dveře, vzal za kliku a teprve potom se vlak rozjel, jezdím vlakem často a ani u nejištěných rychlíků jsem to neviděl v životě.

A i kdyby vylezli, obešli vlak a za každý dveře vzali, netušej podle polohy kliky, jestli vlak je, nebo není zařenej, tyhle dveře se většinou zasekávaj díky zničenýmu vnitřnímu těsnění, vlak pak buď nejde otevřít, nebo naopak se sice zavře, ale nedovře...(přičemž to nejde lehce otevřít a otevře se to až tlakem a drncáním ve 120kmh)

Otevřely se za mnou 2x, je to rána jako prase, člověk, i když se drží se může reflexivně pustit, pokud něco takového soustavně od těch vozů nečeká, každopádně jediná možnost, co s nima je vyřadit je...a to stojí velký prachy vzhledem k tomu, kolik jich jezdí

+7/−1
doporučit
4.1.2018 13:21

P93e49t22r 63Ř57i88h74á22k 9794906477458

Lidi, bezte si to zkusit delat a pak mudrujte. A reci o tom, ze to delat nemusi atd si prosim nechte od cesty.

+6/−1
doporučit
4.1.2018 13:17

J52i92ř93í 34K60u82l72h88á90n80e63k 6701492627812

České dráhy zcela evidentně provozují nebezpečné vlaky, kde život nebo smrt cestujících záleží na lidském faktoru a zběžné kontrole několika osob, které ještě k tomu nemohou jednoduše kontrolu provést.

Kdyby takto fungovaly jaderné elektrárny tak už jsme všichni mrtví.. Jednoznačným viníkem jsou České dráhy, které nezajistitly bezpečnostní opatření odpovídající způsobu užívání vlaků. Tj. vinil bych je všechny ministrem dopravy počínaje a neomezoval bych se na dvě ženy, které měly tu smůlu, že to na ně padlo (bez ohledu jak soud dopadne) .

+13/−9
doporučit
4.1.2018 12:19

M68a49r95t86i84n 19K62l14i16m41e65š 6886135457190

Matka šla s oběma dětmi do chodbičky a poté šla s jednou dcerou na WC a dohlížela na ni, druhá dcera počkala v chodbičce. Bohužel si stoupla na tu plošinku, která u těchto dveří je a ty dveře se otevřely. Hrozná tragédie. Ano, kdyby matka vzala na WC i druhé dítě, tohle se nestalo. Ale těch kdyby je tam hodně ale úplně házet vinu na matku bych taky nedělal. Sešlo se toho víc.

+5/−1
doporučit
4.1.2018 11:24







Najdete na iDNES.cz