Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spoléhat v autě na asistenční systémy může být osudné, varují psychologové

Na neduhy asistenčních systémů, jež mají v moderních vozech zabránit nehodám, narazili při svém výzkumu dopravní psychologové z olomoucké Univerzity Palackého. Část řidičů o svých pomocnících mnoho neví, další na ně až příliš spoléhají. Nebezpečné jsou oba případy. Zvlášť, když hi-tech vylepšení nefunguje vždy bezchybně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P91e84t53r 63H79e69j18n97ý 2442201303636

Od té doby co místo poctivého ocelového lanka od plynového pedálu vede elektrický kabel tak auta stojí za starou belu ..

+1/0
1.3.2018 8:16

P75e33t73r 73V85a84r72g82a 3205143230870

Já žádný tyhle vychytávky nepotřebuji (jen ABS na morku, resp. sněhu je v krizi dobrá věc). Nemám žádný asistenty (parkování, ani parkovací senzory či kamery, rozjezdu do kopce (a to se od samých počátků rozjíždím bez ručky - ostatně tu používám hodně slavnostně), žádný ESP, vyhřívač volantu a sedadel taky nemám, tempomat taky ne a už ani klimatizaci (praskl kompresor - a měnit to nebudu - na těch pár dní v roce (i když pendluji denně) to za ty prachy nestojí, automatickou převodovku taky ne. pro mne je vlastně zbytečný i dětská pojistka ve dveřích - nikdy jsme to nepoužil ( a ani nebylo potřeba) a to jsme do dospělosti dovedl 2 děti.

Mě fakt stačí jen volant, tři pedály, manuální převodovka, (pokud možno atmosferický) motor, obyčejná zrcátka a (a pro krizi ABS). A jsme šťastnej ;-)

P.S.: dceři jsem koupil taky plně mechanické, jednoduché auto (nemá ani posilovač volantu ;-)) - ať se učí

+1/−1
28.2.2018 19:52

L71i84b93o17r 86N84e40v27r87k18l84a 7382691329814

Chapu a rozumim. Vsechno je super, nez se neco stane a prave treba detska pojistka by mohla zachranit zivot ditete. Nejsem priznivcem vsech asistentu, ale selsky rozum dospeleho taky neni k zahozeni. Grauluji, ze jste vyhral ruskou ruletu se zivoty vasich deti a ty sve deststvi s vami prezily (zrejme vlastni zasluhou).

Vas primitivni zivot je vase zalezitost a do neho mi nic neni. Jen doporucuji neposilat dceru s veteranem (zrejme to nema ani airbagy) do plneho provozu. Lidsky by to mozna zvadala, ale technika je trochu dal. Tak at vam neumre (nebo nekoho nezabije), kdyz to s vama prezila do ted.

0/−1
1.3.2018 13:53

J64a71r36o72m82í60r 91K89r45á91l 4980399694599

Co to plácáte, člověče nešťastná ? ;-D Podle toho, co píšete jste se vlastně ani nemohl narodit. ;-) Tady jde o to, že technika by měla člověku pomáhat, ne ho zastupovat. Ale asi budou tací, co bez nápovědy za zadkem nejsou schopni vyjet. Pak ale bych se s nimi nerad potkal, když technika selže.

+2/0
2.3.2018 7:22

P86e94t86r 71V65a91r93g75a 3115203590780

A vy jste sluníčkář a/nebo ultralevicový ideolog? V životě se mi nestalo, aby se mi dítě (ani vlastní ani cizí) pokoušelo otevírat dveře za jízdy - ostatně ani tom moc lehce nejde - si to v padesátce zkuste). A po zastavení vozidla -vždy -spolucestující vč. dětí čekají na můj (řidičův) pokyn. Automaticky, podvědomě. Nikdy jsme to nemusel řešit.

Takže o jaké ruské ruletě mluvíte nechápu. ostatně v autě mají být všichni připoutáni - se zapnutým pásem se vám vystoupit nepodaří.

Nechápu pojmy o primitivnosti života. Můžete mi podle Vašeho ultrakorektního pohledu říci, jak mohlo lidstvo přežít éru motorismu, když airbag přišel až s Felícií? Do té doby milióny aut to neměli (včetně ČR)

+1/0
2.3.2018 16:15

M13a74r67t47i44n 13Š63i12m18e21k 4820414408375

A že se podle videa obuli zrovna do Audi :-)

0/0
28.2.2018 14:29

L78i94b58o25r 87F55o69l66t11ý23n97e66k 2146395877884

Nepochopil jsem, proč by mělo auto zabrzdit při předjíždění, co ho k tomu vede?

0/0
28.2.2018 13:37

M32i14r19o45s72l54a49v 76K98u33c24e28r49a 4667280367791

No, pokud někdo předjíždí tím stylem, že během chvíle zrychlí, nalepí se předjižděnému autu na kufr a teprve pak vjede do protisměru, může to systém detekovat jako možné nebezpečí srážky. Ve videu ovšem systém brzdí, když je předjizděný autobus prakticky na úrovni toho vozu a to téměř nedává smysl ;-D

+1/0
28.2.2018 13:46

L72i60b67o91r 79F11o25l35t11ý52n34e75k 2266875717844

Tak takhle bych to chápal. Díky za osvětlení.

0/0
1.3.2018 7:19

J19i92n21d53ř76i56c79h 95R51a53m32e35š 5534366149

Stačí co mám honda civic 1999 1,4 66 kw a nic nechci na víc . Klimatizaci tam ani nepoužívám i když mochu . Znám případy kdy lidé s se škodovek 120 či s trabantu přešli na silnější auta a pak koukali jen do stromu . Je to otázka zvyku a cviku ,a ale děkuji nechci . Víc elektriky v autě tím více to bere benzínu či nafty . Když se něco pokazí tak servis jen třeba kvůli hlídání pruhů . Jenže zapomínáte zde v České republice jsou silnice i bez pruhů tak jak to bude hlídat ?

+1/0
28.2.2018 12:03

M57a61r35t65i27n 39Š33i17m30e47k 4520964528325

I v zahraničí narazíte na silnice bez pruhů

0/0
28.2.2018 14:30

T17o35m56á64š 72H18a42l67u17z94a 3134873954370

Tak jsem ze služební "holé" oktavie skočil do kolegovy se všemi serepetičkami a na to, že si to nakonfiguroval za 3/4 M bez DPH, tak tam neměl základní věci, který člověk využije (vyhřev čelního okna atp.). Místo toho nesmyslné asistenty, které jsem po ceste postupně povypínal, protože aby mi volant na okreskách cukal v zatáčkách do ruky ,tak to teda ne. Před kolizí mě to taky jednou upozornilo, naštěstí to hned nebere za brzdu. Požitek z jízdy nulový. Další věcí je nepoužitelná navigace se syntetickým hlasem... v dnešní době, kdy je člověk zvyklý na plynulý hlas navigátora/ky je to fakt otřesný (Pak taky hlášky typu "A nyní odbočte doprava...... na druhé odbočce", taky výborná věc, člověk pak ví, kde má odbočit). Nejsem odpůrce nových technologií, spíš naopak, ale použití jen ve chvíli, když to fakt k něčemu je.

+2/0
28.2.2018 10:22

M57i91r10o56s25l29a28v 64K61u15c66e63r84a 4857890167341

"ale použití jen ve chvíli, když to fakt k něčemu je."

Což je zrovna váš případ, ne? Podle svého popisu auto neudržíte ve svém pruhu, když se objeví zatáčka, nebo máte problém dodržovat bezpečnou vzdálenost (jinak by asistent kolize nepískal).

+1/−1
28.2.2018 10:59

T58o36m73á44š 27H75a70l79u27z71a 3884533394610

Tam šlo o situaci, že z hlavní někdo odbočoval na cestu mimo komunikaci a abych neomezoval provoz v protisměru, tak jsem si nenajížděl jak s kamionem. Bohužel škoda systém to vyhodnotil jako kolizní situaci. Ma to ale i hlidání bezpečné vzdálenosti, což je přesně ten případ, kdy si člověk ten odstup nechá a postupně se před něj natlačí další dvě auta.

0/0
28.2.2018 11:31

M39i42r94o59s38l46a94v 81K32u14c51e72r51a 4967190337561

Systém to ale nevyhodnotil jako kolizni situaci. Kdyby ano, okamžitě by brzdil ihned po pisknuti.. Jinak v manualu se obvykle píše, kdy jde tento system potlačit, například otočením volantu, přidáním plynu, zmačknutím brzdy...

0/0
28.2.2018 12:08

J77i11ř70í 54S60e32h92n39a25l 6385758962576

Tady asi vim pomerne presne co se stalo. Je to situace kdyz jedete za jinym autem, to da blinkr a bude odbocovat doprava. Jedete za nim, s dostatecnym odstupem a vyhodnotite to tak, ze ho nebudete objizdet protismerem (treba ani nemate kudy), nebudete ani brzdit, jen sundate nohu z plynu a pocitate s tim, ze nez do nej nabourate, tak on stihne odbocit a vy neztratite zbytecne rychlost. Auto pred vama brzdi, vzdalenost se zmensuje. V momente kdy asistent vyhodnoti ze je moc velky rozdil rychlosti na to jak je mala vzdalenost aut a ze nemate nohu na brzde, tak reaguje varovanim, protoze on nevi ze to delate umyslne a ze sazite na to ze prekazka sama zmizi. Z pohledu ridice je tohle sice bezny manevr, ale uplne bezpecny neni (kdyby prvni auto neodbocilo tak je problem) a naprosto spravne ho asistent vyhodnoti jako situaci kdy je treba ridice varovat, ale jeste ne to zabrzdit, protoze tak zle jeste neni. Jinak receno asistent dela presne co ma, ze ridic toho zadniho vozidla dela umyslnou prasarnu nevi a pipne na nej. Od toho tam je. Pro nej je to totez jako kdyby ridic nedaval pozor a nevedel ze jede do prekazky.

Funkci vsech tech asistencnich systemu je treba chapat, pak teprve cloveku dojde ze vlastne delaj co delat maj.

0/0
28.2.2018 16:53

J38a20r31o52m37í31r 88K36r61á68l 4380769144689

;-D Vážený pane, ony jsou okresky, kde se stěží vyhnete s autobusem, tak jaképak pruhy ? A pokud nejste schopen bez pomoci se udržet u pravého kraje, asi byste jezdit neměl. ;-)

0/0
1.3.2018 7:53

A91n53t34o72n70í93n 24S21e52b68e17r78a 7203128290229

Mně to taky otravuje. Aby mi auto do všeho kecalo. Auto přece není manželka....

+1/0
28.2.2018 11:05

J17i28ř83í 73S75e41h50n98a69l 6865438302256

Zajimavy. Ja to mam taky za 3/4M, ale misto oktavky v Superbu, je to 3/4 M vcetne DPH, mam samozrejme i to vyhrejvany predni sklo a milion dalsich veci. Za ty prachy to jde koupit i s vodotryskem.

No a co se tyka asistentu, tak to je vec zvyku. Na okreskach se s nicim neperu, protoze bud jsou siroky se znacenim a tam si to jede v pohode v pruhu, nebo jsou maly bez znaceni, tam se to samo vypne a do niceho to nekeca. Kdyby to mela ta pani co dnes prevratila auto na D5 kvuli mikrospanku, tak se ji to pravdepodobne nestalo. Ostatne kvuli tomu to v aute mam. Totez ten antikolizni asistent. Funguje paradne. Pokud nedavate ve meste pozor, tak se ozve. Ale nebrzdi zbytecne, v momente kdy by zasahl do rizeni tak to uz fakt je tak zle, ze byste bez nej naboural. Planej poplach to udela jen naprosto vyjimecne, treba pri nejakym tom odbocovani jak popisujete, ale i tak jen kdyz v podstate jedete kapku na riziko, ktery z pohledu ridice je v pohode kdyz vi co se bude dit, z pohledu asistenta je to na cerveny svetylko. Za 30 tisic km pamatuju asi jen 2 plany poplachy, jinak to vzdy reagovalo fakt az kdyz bylo potreba. Hlidani odstupu jde nakonfigurovat, jde i ignorovat, to neskodi vubec nijak. Naprosta bomba je treba zadni radar na vyjizdeni pozadu pri kolmem parkovani. Ten vidi veci ktery bez nej pres sousedni auta proste videt nemuzete.

Samozrejme to nemusi vyhovovat kazdymu, ale taky si auto muzete koupit bez toho. Taky samozrejme je potreba si na ty veci zvyknout a umet s nima zit. Kdyz si takhle na chvili sednete do ciziho auta tak z toho budete trochu v soku. Kdyz s tim budete jezdit delsi dobu, zvyknete si na to a uz auto bez toho nebudete chtit. Moc nechapu s cim vlastne mate problem.

0/0
28.2.2018 11:47

T41o42m76á55š 62H11a84l90u65z15a 3134423264660

Ano, právě na dálnici si hlídání pruhů umím představit a je to dobrá věc (přesně proti mikrospánku apod.). Nicméně na okresky je to fakt otrava, když člověk drží třeba volant jen levou rukou a v každé zatáčce mu to přicukává... za mě je to fakt nepříjemné. Nevím, co na tom autě stálo tolik peněz, fakt ne, co vím, tak chtěli paket s hlídáním mrtvého bodu a ten byl jen v příplatkovce za nějakých cca 70tis., možná špatnej dealer, nevím.

0/0
28.2.2018 11:51

J62i44ř57í 21S86e16h48n60a19l 6915408922596

Ono to ma dva rezimy. Pasivni a aktivni. Pasivni to necha dojet az na kraj pruhu, pak teprv to srovna a zasah je tim padem razantnejsi. Aktivni to rovna prubezne na prostredek. Nevim na kterej jste jezdil, me pred tim aktivnim varovali at ho ani nezapinam, nakonec jsem to zkusil a vyhovuje mi vic. Protoze tak necuka a je to takovy prirozenejsi. Je potreba najit si s tim symbiozu, ze to auto ridite spolu s tim asistentem a neprat se s tim. Chapu ze nekomu to muze vadit, u me jednoznacne pozitiva prevazuji, mam to zapnuty furt. Ja zas nesnesu automatickou prevodovku. Kazdymu vadi neco jinyho.

Pakety nejsou vec dealera, ostatne konfigurator je verejnej na webu a dealer nema nic jinyho nez co si tam naklikate sam. Pakety maj smysl v tom ze nektery ty technologie jsou sdileny, pouzivaji treba spolecny cidla, takze jedna bez druhy moc nema smysl. Je mozny ze v ty dobe byl paket zaroven na vsechno a to pak takovouhle dardu stoji. Jenze tam pak je predni kamera, predni radar, zadni radary, spousta SW atd. Tak to zatim neco stoji. Za par let to bude cenove mnohem niz a je dost pravdepodobny ze leccos z toho bude v aute treba za 10 let povinne, jako dneska ESP. To taky driv stavalo nekolik desitek tisic a dnes ho tam proste mate a nikdo to neresi. Kamiony v nekterejch zemich uz maj povinnej ten asistent na jizdu v pruzich uz dnes. Osobaky to taky asi nemine.

0/0
28.2.2018 12:08

A12n34t13o83n59í93n 94S21e36b40e32r56a 7103438300519

Já jsem nedávno kupoval auto a nechal jsem si tam akorát dát displej (tablet) na ovládání funkcí auta (dá se tam nastavit o to na co potřebujete normálně VAG. To je fajn. Jinak tam jsou nromálně i samozřejmě talčítka na důležité funkce.

Pak má jen asistent rozjedzu do kopce, automatické svícení, zpozděné zhasínání světel a podsvícení interieru. Jo a ještě parkovací senzory a adaptivní tempomat a taky tlačitka na volantu na radio a palubní pc. No ještě zimní paket.

Nic dalšího nechci. Chci řídit sám. R^

0/0
28.2.2018 9:29

J23a80n 40S58o74u87č63e21k 2751566238769

Přílišná automatizace, robotizace, digitalizace, "chytré" věci, autonomní automobily je cesta do pekel. Člověk přestane být pánem techniky, ale stane se jejím otrokem. Bude muset poslouchat příkazy věcí a když je nesplní, tak nepojede (v případě aut). Z lidí se postupně stane tupé stádo bez schopnosti vlastního uvažování a rozhodování. Technika je dobrá věc, ale vždy musí jít vypnout a vždy musí zůstat konečné rozhodnutí na člověku.

+1/0
28.2.2018 8:50

J79a32r83o25m69i50r 82H65o61b31l52i48k 1305547365

No to páni výzkumníci přišli na věc. Každé zautomatizované hlídání něčeho vede k otupění řidiče a následně k problémům a karambolům. Zářným příkladem je i navigace. Znám řadu těch, kteří se na ni bezmezně spoléhají a pak jsou udiveni, že místo v cíli jsou kdesi na polní cestě. A příčina je stejná - buď o navigaci téměř nic neví (= neumí ji dobře nastavit) nebo jí bezmezně věří a i když vidí, že to, kam chtějí jet je vpravo, tak jedou podle navigace vlevo.

+4/0
27.2.2018 22:03

M14i35r64o85s72l27a18v 95K21u98c43e84r24a 4707900177131

Ale to není problém technologie samotné, ale těch lidí. Drtivá většina nevjede na polní cestu, ačkoliv jim to navigace říká.

0/0
28.2.2018 8:11

J80i28r40k13a 55N16o85s59e60k 7632892919372

Hele mě moje stará před nějakym časem nutila vjet V Rakousku v zimě do lesa na nějakou neudržovanou cestu s dvaceti centimetrama sněhu, protože nám to radila navigace. Normálně jsme se tam kvůli tomu pohádali. Nemít v autě děti, tak jí pustim za volant ať si to teda odřídí sama.

Ale obecně to mam tak, že jedu stejnou cestu třikrát podle navigace, počtvrtý už jí nezapínam protože si řikam že cestu už znam a na třetí křižovatce čumim jak bulík, protože nemam páru kam mam odbočit.

0/0
28.2.2018 8:21

M91i37r29o60s59l84a21v 69K50u58c70e35r72a 4267350647671

To je pak těžké. Já navigaci zapínám pokaždé, i když nemohu špatně odbočit (třeba D1, praha-brno). Není to kvůli tomu, že bych nevěděl kudy jedu, ale právě kvůli dopravnímu infu, kdy mě navigace v případě problémů prostě povede jinudy (reps. mi o tom dá vědět, že je tam nějaký problém).

0/0
28.2.2018 9:53

J94a69n 23B49u67l12v24a32s 3575286770366

Tak jenom blb vjede na kruháč se zapnutým tempomatem.

+5/0
27.2.2018 21:53

P22e62t28r 13Š83t16ě15p65á62n21e16k 1943427399682

Tak předpokládám, že před kruháčem každej normální člověk přibrzdí, čímž shodí tempomat, nevím tedy jak funguje adaptabilní mám jen obyčejný a ten při sešlápnutí brzdy je deaktivovaný.

0/0
28.2.2018 11:23

M68a76r82t89i60n 93Š91i68m29e78k 4860344358155

úplně stejně :-)

0/0
28.2.2018 14:31

V38á11c66l43a43v 38K94o52č32í 4874193303980

To je zase studie;-D Treba ta kravina s tim kruhacem: jednak zapinat tempomat ve meste je blbost. I vyrobci doporucuji pouzivat ho na dlouhych a prehlednych usecich jako je dalnice apod. Seslapnuti spojky nebo brzdy tempomat vypina. A neznam nikoho, kdo vjizdi na kruhac 50 bez zpomaleni.

0/0
27.2.2018 21:35

T14o83m63á27š 16V37e42s54e54l74ý 5385278410299

tempomat ve městě je skvělá věc - dám 50 a nemusím se starat o měřící opičáky.

+2/0
27.2.2018 22:03

J93a98r34o95m81i79r 60H34o19b49l61i98k 1115727265

S tempomatem na 50 souhlas, ale jinak zkušenost z ježdění v Německu. Tam všichni jedou max. o 5 km rychleji (i na 30tce). A po přejezdu hranic jsem byl s 52km/h v obci (podle navigace) za brzdiče a tvořiče kolon. Takže ti opičáci jsou na silnicích opravněně

+2/0
27.2.2018 22:09
Foto

P54e93t79r 39J93a87r84o64š 6603802961

To je fakt. Clovek ma cas vyridit si veci na mobilu.

0/0
27.2.2018 22:20

M91i60r82o36s37l26a11v 18K11u52c96e91r37a 4497480787731

Na tohle neni vhodný tempomat, ale omezovač rychlosti...

0/0
28.2.2018 8:10

P24e64t17r 35Š68t37ě10p79á57n86e46k 1403197439732

Ten může být i dost nebezpečnej, pokud potřebujete rychle akcelerovat, i když některá auta to mají pořešená.

0/0
28.2.2018 11:25

P24e84t86r 10Š51t82ě21p45á96n92e71k 1733567129522

Taky používám, zvlášť v Praglu - dlouhý trasy s 50 km/h.

0/0
28.2.2018 11:24

V88á55c18l20a50v 94K73o70č32í 4324823553780

ja ve meste pouzivam spis omezovac

0/0
28.2.2018 22:04

P64e76t91r 18V33a76r52g62a 3485373900130

No jsou kruháče, kam se dá vjet i 50 - i ty relativně malé v ČR (nemyslím tím ten v Dejvicích či větší). Jsou to takové ty více či méně vyosené. Takové mám na cestě mezi prací a domovem dva (jeden v obci a jeden mimo - oba v padesátce v poho). Jen jednou jsme se pozapomněl a málem jsem vyjížděl po 2 kolech. P.S. automat nemám (sám to tak řídím)

0/0
28.2.2018 19:43
Foto

P29a19v42e96l 63P52o77k15o96r90n32ý 2976924770502

Máte nastavený tempomat, přidáte a zapomenete na něj. Pak se přibližujete k přepážce, uberete plyn, auto zpomaluje, zpomalení dojde na nastavenou rychlost tempomatu... a tempomat přidá.... do té překážky.

+1/−8
27.2.2018 17:56

D23a63n76i67e37l 41M16a42c25á79k 2649334346981

Tak mi připadá, že jste viděl asistent dnes poprvé na tomto videu, Nebo?

Takhle nefunguje ani ten nejhloupější tempomat ;-D

+3/−1
27.2.2018 18:05

M36i16r79o29s46l74a63v 38K35u68c40e77r72a 4417730547921

No, popravdě, takhle tempomaty fungují. Samozřejmě je to vykonstruovaná situace... pokud si myslím, že před překážkou stačí zbrzdit jen ubráním plynu, mám dostatek času na cokoliv. Takže to, že tempomat najednou zacne držet nastavenou rychlost, není v praxi vůbec problém. Jak jsem psal jinde, pan Pokorný je mistr ve vymýšlení vykonstruovaných situací.

+2/0
27.2.2018 18:09

D25a55n36i38e97l 71M68a63c70á23k 2759264266971

Ano a v tom je právě ten háček ....tempomat začne držet nastavenou rychlost a ne že začne zrychlovat, protože pokud by se dostal pod nastavenou rychlost rychlost, by znamenalo že brzdil a v tu chvíli se tempomat vypne.

+1/0
27.2.2018 18:38

M28i53r16o69s83l51a78v 55K12u85c84e38r17a 4377590677731

No, není. Ten tempomat může mít nějakou prodlevu a klidně může rychlost klesnout třeba o 1 km / hod pod nastavenou rychlost. Pak mírně zrychlí. Samozřejmě to neznamená žádný problém, jak se tady snaží pan Pokorný DRAMATICKY nastínit ("zrychlí.. do překážky") ;-D

0/0
27.2.2018 18:40

J68i70r86k48a 77N97o69s37e44k 7202652759612

Tak já jsem nedávno vyvedl to, že jsem měl půjčený auto, jel jsem po dálnici s tempomatem, pršelo, vjel jsem do vyjetejch kolejí který byly plný vody, auto to začalo trochu rozhazovat no a já jsem ze zvyku jakože sundal nohu z plynu, jenže jsem jí neměl ani položenou na pedálu. Navíc to byl automat, takže bez spojky. Nic se teda nestalo, ale zrovna tuhle situaci si umim představit jako rizikovou. Samozřejmě je to i proto, že na to nejsem zvyklej.

0/0
28.2.2018 8:28

D86a21n18i69e21l 33M66a70c88á12k 2239684526491

To chápu že Vás to mohlo vyvést z míry, ale furt to není o tom, že tempomat by sám od sebe po snížení rychlosti pod jeho nastavení, sám zrychlil ( neřešte prosím jeden až dva km/h, třeba při jízdě do kopce, to není rozdíl který by zapříčinil nehodu). Takhle prostě nefunguje a chytrý už vůbec ne. Chytrý tempomat by zareagoval i ve Vašem případě.

+1/0
28.2.2018 8:56

P53e69t63r 41E14r12b48e17n 3557392597501

Pane Pokorný, co to blábolíte??? Viděl jste vůbec někdy, jak tempomat funguje?:-)

+2/0
27.2.2018 18:14
Foto

P55a45v41e48l 40P23o79k49o97r72n29ý 2476254350102

Ano, mám ho u Mitsubishi. A vy víte, jak u Mitsubishi tempomat funguje?

+2/−1
27.2.2018 18:34

A12n78t67o72n79í34n 57S26e67b79e78r61a 7733238790649

Tak to není.

0/0
28.2.2018 9:30
Foto

P78a20v70e77l 31P38o50k70o10r88n12ý 2506804490262

Co tak není? U všech aut, u Mitsubishi? Nejsem jasnovidec.

Auta mají různé tempomaty a Mitsubishi má takovýto, tedy co píšete, že je jinak?

0/0
28.2.2018 17:23







Najdete na iDNES.cz