Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cesta s alejí na Svatý Kopeček u Olomouce je v ohrožení, přetne ji obchvat

Zhruba 300 let slouží poutníkům i dalším návštěvníkům Svatého Kopečka cesta z Olomouce lemovaná historickou alejí, která vede přímo k bazilice. V nejbližších letech ji ale přetne řadou Olomoučanů toužebně vyhlížený čtyřproudý obchvat. Jako řešení otázky, jak staletou trasu zachovat, navrhuje opozice most.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V32l90a95d72i50m79i40r 20K17o68v84a76r45i17k 5308759983273

Odříznout Sv. Kopeček od Olomouce dálnicí je opravdu zhovadilost! jediným resení je vést obchvat v této cásti úseku pod zemí. Kdyz tehdy mesto (ci kraj) uvolnilo miliardy na stavbu stupidního a prodelecného aquaparku urcite se najdou peníze na zafinancováni podzemního vedení obchvatu.

0/0
7.6.2018 13:59

J10a41r74o43m24í98r 31M97a64t96o16u90š67e69k 8311436587552

Zadat čínské stavební firmě, pro tu to problém nebude a když tak aspoň bude na koho nadávat. A pokud bude nová silnice od Pily, ať s ní postaví i novou tramvajovou trať. A děti našich dětí z ní možná jednou postaví tramvajovou trať až na Sv. Kopeček.......;-D;-D;-D

0/0
7.6.2018 12:12

T35o58m27á21š 75H26a74n70á84č72e27k 6215564670121

Odříznout Sv. Kopeček od Olomouce dálnicí je zhovadilost. Přerušit starou cestu je zhovadilost na druhou. Dálnici je potřeba dostat pod zem buď do tunelu, nebo do zářezu, který bude možné přemostit tak, aby se panorama pokud možno nezměnilo.

Vzhledem k nedaleké řece Moravě to asi není technicky jednoduché provést, ale přece nejde kvůli vyšší ceně zlikvidovat něco, co má trvalou kulturní a historickou hodnotu!

+12/−3
6.6.2018 10:24

P80e95t79r 50K87o76p95e50č51n25ý 6424138252109

Nic proti, ale ten zarez by stavbu hrozive zdrazil a pak by kazdy nadaval, ze mame nejdrazsi dalnice na svete

+5/−1
6.6.2018 10:42

T24o54m11á57š 73H49a49n98á88č64e58k 6685534230571

No ano, zdraží. Ale jde o to, že bychom měli nechat krajinu, kterou citlivě vytvořili naši předkové, našim potomkům co možná nejméně poškozenou, když už ne ještě lepší.

Bohužel už ani my se nemůžeme podívat od chrámu na Sv. Kopečku na Olomouc a krajinu Hané tak, jak to viděli předkové, když ještě Olomouc nebyla průmyslové město a krajina byla spravována rukama lidí a ne těžkou zemědělskou technikou.

Kladu si otázku. Zůstane po nás něco, na co by se potomci třeba za 300 let mohli podívat a říct, že je to krásné a že je potřeba to ochraňovat?

+7/−3
6.6.2018 12:30

P79e52t49r 48H88o86r72á51k 1919693789394

Silnice krajině určitě nepomůže. Ta dálnice bude jistě užitečnější i bez té silnice.

+1/−2
6.6.2018 15:41

A18n74t95o43n22í58n 69S70á28d26l62í81k 7278619803173

Měli by se naši "stavbaři" inspirovat v Číně. Jejich mosty prochází hornatou krajinou a tunely. Prostě nádhera. To, že to stojí více, nemá být nepřekonatelným problémem. Hlavně dodržet kvalitu!

+2/0
6.6.2018 18:23

V25l91a29d32i81m91i71r 71K92o63v36a22r50i13k 5188879943203

Ano, nejlepsim resenim by byl tunel, aby se nenarusil i ráz krajiny. Kdyz mesto (ci kraj?) vyhodilo miliardy za stupidní aquapark, který je navíc prodelecný, prosadí snad i uzitecnejsí financováni vedeni casti obchvatu pod zimí.

+1/0
7.6.2018 13:54

M34a92r31t45i19n 83V52i39n63t88r 8660317363167

Musel jsem si pro představu najít nějakou použitelnou mapu:

https://g.denik.cz/43/d8/vychodni-tangenta-mapa-54654.jpg

A teda můj dojem je, že je to hrozná škoda takto přerušovat tradiční komunikaci na Svatý Kopeček a navazovat ji znatelně delším "obchvatem" se slabinou v podobě křižovatky u Lidlu.

+8/0
6.6.2018 9:11

L65u35b10o49š 55L56i25b13i33c49h 8579314563294

Některým lidem není nic svaté....

+3/0
6.6.2018 9:01

S17t74a86n 16N30o56v23á93k 5557205485394

"Hrozí, že lidé z okolí Kopečka budou do města jezdit rychlejší cestou kolem Bystrovan a Lipenskou ulicí,“ píší v petici.

Přeloženo: "Jenom já chci jezdit rychlejší cestou okolo ostatních. Vy ostatní mi kolem domu nejezděte, i když vám to bude trvat déle."

Není tahle petice protiústavní?

+3/0
6.6.2018 8:42

M62a17r81t35i42n 10V16i83n76t18r 8470497633267

Ten překlad mi přijde špatný. Spíš bych tomu rozuměl:

"Když se lidem prodlouží současná trasa A, stane se pro řadu z nich rychlejší variantou trasa B."

Na tom nic protiústavního nevidím. A když koukám na formulaci čl. 18 Listiny zákl.práv a svobod, tak nic protiústavního nevidím ani na vaší formulaci.

+1/0
6.6.2018 9:40

P30e69t80r 87K86u36n32č25í56k 5244791241151

Kdyby šlo jen o Šternberk. Domácí vědí, jak se dostat do Šternberku i jinak. Ale tam jde hlavně o tah na Opavu, Bruntál a Krnov, kam zejména míří polské kamiony.

+1/0
6.6.2018 8:35

L58a52d41i53s39l16a27v 61F95r50y23d24r31y49š44e46k 9973369468524

Jestli to bude realizováno jako šalina Olomouc - Samotišky, tak se toho zcela určitě nedožiji.;-D

+1/0
6.6.2018 8:27

P14a35v53l22a 67K32ř22í16ž47k59o67v55á 8284934566419

;-D

0/0
6.6.2018 18:29

K45a63r18e42l 46V63á34l28e66k 6722659851875

Pokud mne paměť neklame, tak byl diskutován i projekt spojky dálnice křižovatka Kocourovec- stažení dálnice do tunelu a průtah pod zemí až po vyústění na silnici čž (Olomouc-Šternberk) připojení za křižovatkou Bělkovice-Bohuňovice a plán byl pokračování dálnice s připojením na D 35 za obcí Křelov. S tímto projektem bylo počítáno již před rokem 1989 a byl oprášen kolem roku 1994. Tím by se vyřešilo hodně problémů s pozemky, architekty a ekology.

+2/0
6.6.2018 7:41

J77a58n 87P42i70t11a33k 1977298855166

Se mi zda, ze na Olomoucku jsou tyhle veci tak na 4.generace. O obchvatu Prerova se mluvi 30let, no uz se konecne aspon koplo, obchvat Sternberka je taky v planu co si jako motorista pamatuju, tam je to zcela v nedohlednu a rekonstrukce Chvalkovicke je jeden velkej propadak i se zamyslenym obchvatem

+1/0
6.6.2018 7:33

P93a20v24e45l 82M66a95l37e92č13e11k 5431274132161

Jak si nějaká drzá úřednická verbež, pod jejíž taktovkou už bylo občanstvo při stavbě dálnic okradeno o stovky miliard, může dovolit občanstvu diktovat něco co nechce (když je ke všemu placeno z jeho daní). Pro Olomouc i celou Hanou je tangenta k Sv. kopečku přímo genetickou záležitostí a její přeseknutí dálnicí rozbije génia loci celé oblasti.

Dálnice proto v tomto prostoru prostě patří pod zem, podělaná půlmiliarda je proti tomu, co už se už při stavbě dálnic nakradlo úplné prd.

+33/−3
6.6.2018 6:23

J49i11ř35í 54N93e66u35m28e68i11s79t22e56r 2912335433261

Počkejte, až k vám přijede Babiš. A bude i dálnice pod zemí!

+4/0
6.6.2018 6:56

K77a12r48e35l 48Ř88e44h98á75k 9385929844769

Máte nějaké důkazy o krádeži? Tak konejte! Nebo kopete za zloděje???

+2/−3
6.6.2018 8:51

A24n69t38o64n61í32n 72S73á90d49l68í91k 7558449133533

Ti novodobí zloději kradou natolik sofistikovaně, že je velmi obtížné jim to dokázat. Jen ty peníze chybí a to je fakt!

0/0
7.6.2018 12:29

J48i44r68i 69F84i65n25k 1642790109213

Jestli chcete jezdit autem tak se musíte smířit s tím že musí vznikat silnice nebo si Jezděte po polňačkách Ale není důvod urážet lidi co toto legislativní zajišťují.

Přetnutí historické cesty se mi taky nelíbí ale jestli ta tangenta má vzniknout tak někde být přetnuta prostě musí

+3/−1
6.6.2018 12:58

P89e54t28r 38H41o43r91á85k 1199823919394

Já jako poplatník nesouhlasím s vyhozením půl miliardy.

+1/−1
6.6.2018 15:24
Foto

P11e69t51r 85P62r79o43c92h53á41z54k37a 3922346252904

Doufám že varianta ŘSD zvítězí a stará cesta na Kopeček zůstane opravdu jen pro cyklisty a pro pěší. Dávno nesplňuje požadavky na moderní komunikaci a nová cesta bude jistě lepší a modernější.R^

+5/−9
6.6.2018 5:53

J58a54n 73V83a60l20o82u28c72h 6202367588620

Ale ona "alej mrtvých blbců" zůstane. Jen na hraně Ol místo přetnutí obchvatu uhne podél něj a auta se vynoří na "kapacitní" křižovatce u Lidlu. Místo "téčka" a křižovatky s vedlejšími silnicemi převážně pro mísrní obsluhu (když hlavní bude odlehčena) se vše nacpe do jednoho bodu, čímž se odlehčení hlavní z hlediska plynulosti dopravy (tam cokoli většího než Avia neodbočuje, tam se "láme") v podstatě vynuluje.

Pro MHD bude nákladné obsloužit zároveň Kopeček a areály podél Chválkovické Takhle jeli jedním směrem Kopečáci a druhým zaměstnaci, krásně se zaplnily oba směry, při přetnutí cesty by jeden směr jezdil poloprázdný, kapacita se kvůli zatíženému moc snižovat nedá, čili vozy a řidiči navíc. O víkendu bus k Domovu Seniorů charita z daní - nikdo jiný než ti s nulovým jízdným do toho nevlezou, hodinový interval politicky neprůchodný... Prostě "samá pozitiva a sociální jistoty".

+8/0
6.6.2018 6:47

D57a92n 69R56o14z67s98í42v78a62l 3830462160664

Museli by být samozřejmě dvě linky. A teď si představte třeba ty lidi /a je jich dost/ kteří ze Samotišek,Kopečka,Radíkova a Lošova jezdí do Domova třeba k lékaři. Sednou na 11 která pojede po nové trase a pojedou přinejmenším až k Senimu. Tam vystoupí, přesednou zase na jinou linku na opačné straně silnice a pojedou defakto zpátky. A při návratu to samé.

To bude nejspíš ta "modernost" dle pana Procházky. Rv

+1/0
6.6.2018 21:39
Foto

P57e98t90r 45D17a28n10ě37k 3648199179788

Pane Procházko, vy jste se snad ani nepodíval na mapu. Alej bude přerušená u domova seniorů a hned za tangentou se ta moderní komunikace, o které píšete napojí na stávající historickou alej.

+1/0
6.6.2018 11:01

D89a86n 33R22o51z52s83í40v95a48l 3840792870654

Celá tato, za ta léta už doslova fraška, svědčí o tom že dneska už může dělat projektanta každý umělec. Normální člověk by totiž nic takového nikdy nakreslit nemohl.

Namalovat nové propojení na Kopeček přes už nyní velmi vytíženou křižovatku na Pile, jejíž kapacita půjde ztěžka zvětšit, dále přes velký železniční přejezd který je hned za ní a pak vymyslet úplně novou a nutno říci že úplně zbytečnou silnici od IP staveb až ke zmíněné aleji, navíc jakési objezdy pro zemědělce, když toto všechno dokáže vyřešit jeden jediný most, to opravdu nepotřebuje komentář. Rv

+6/−2
6.6.2018 5:49
Foto

P25e58t78r 91P88r46o53c52h34á28z81k74a 3292406622304

Po dokončení obchvat klesne provoz aut na křižovatce na pile několikanásobně. Dnes je daný tím, že je to jediná spojnice od Šternberku na Přerov a dál. Přes železniční přejezd jezdí díky podjezdu jen osobní a menší nákladní auta, provoz na trati není také nijak značný. Přejezd sám se časem změní v rámci elektrifikace trati na Šternberk. "Normální člověk" by to možná tak nenakreslil, ale projektant musí vzít v potaz územní plán, geologické podmínky, technické podmínky, majetkové a podobně. Pak prostě vyjde varianta jaká vyšla.

+4/−1
6.6.2018 5:58
Foto

P38e60t48r 35D77a22n19ě65k 3208419629758

Provoz aut na křižovatce Na Pile samozřejmě neklesne pane Procházko. Bude to totiž radiála do města, kterou je nyní Chválkovická. Auta od Opavy, Šternberska a severovýchodního příměstí Olomouce, které zamíří do centra pojedou tudy. Tangenta odkloní jen málo aut, převážně nákladních - tranzit. Pak je tu železniční přejezd trati na Opavu. Už teď ta křižovatka nevyhovuje. Nebo snad máte nějaký výpočet? Dopravní model? Sem s ním!

+2/−1
6.6.2018 10:59



Najdete na iDNES.cz