Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Olomoucká radnice chce ukotvit tramvajové troleje na další desítky domů

Trolej či přípojka pro lampu na čelní stěně vlastního domu, nebo sloup na chodníku před ním. Volba, která v nejbližší době čeká řadu majitelů domů v centru Olomouce. Radnice totiž plánuje v historickém jádru velkou rekonstrukci šesti ulic, do níž spadá také obnova tramvajové trati či položení nových kolejí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M14a29r10t73i79n 73K54u17ř32í96t33k54a 6107466528535

Nebylo by jednodušší tam postavit trolejové sloupy v nějakém retro stylu, nebo ve stylu, aby to ladilo s dobovou zástavbou?

0/0
27.6.2018 8:43

B10ě29l64a 79H70o53r60á88k62o27v13á 1208172379690

A o té tisícovce rozhodnul kdo? Jestli maj majitelé špatnou zkušenost, tak budou muset radní přitlačit motivaci a dát jasnou záruku. Zakoupit, usadit a udržovat sloup za tisícovku jistě nepůjde;-)

0/0
26.6.2018 11:57

M70i56c32h38a85l 53K85r30č16á63l 6308898856122

Je na čase tramvaje zrušit úplně. Tramvajový pás blokuje velkou část šířky ulice a sloupy s trolejemi ji zadrátují shora. A to jen proto aby jednou za čas mohla po ulici projet tramvaj.

+1/−5
22.6.2018 14:01
Foto

P76e18t71r 93P74r88o85c23h12á52z59k68a 3202206622694

Chtít mohou cokoliv, ale pokud majitel nesouhlasí tak s tím nic nenadělají. Přitom řešení je jednoduché a prosté. V dnešní době není žádný problém upravit několik tramvají na provoz na baterie a daný úsek přes historické centrum města by mohl být pojížděn na ně a ve zbytku by se dobíjeli. Jedná se o celkem nepatrný kousek odhadem to nebudou ani 2km. Pak by tam nemusela trakce vůbec být, odpadly by sloupy, kotvy na domech a dráty nad hlavou. Jen by musel být zájem. Když dokáží na baterky jezdit trolejbusy v místech kde není jiná možnost, tak tramvaje určitě také.

+1/0
22.6.2018 13:55

D44a98n94i37e62l 97J77a18n65á98k 8230973588252

http://www.alstom.com/products-services/product-catalogue/rail-systems/Infrastructures/products/aps-ground-level-power-supply/

Nebo existuje napájení ze speciálně upravené třetí kolejnice, která je rozdělená na segmenty. Bohužel tato řešení jsou většinou nákladné.

+1/0
22.6.2018 14:00
Foto

P50e63t73r 86P84r18o40c26h41á47z83k56a 3542786772274

Ano, existují i jiné možnosti a město, které chce zachovat historické centrum a nechce ho osadit sloupy a nebo zadrátovat po domech by se tím mělo zabývat a ne hledat jednoduchá řešení.

0/0
27.6.2018 19:29

J43a74n 67V46a29l30o93u58c48h 6782407638370

Problém to není, když to někdo zaplatí... Ono "několik" je totiž tak 45 (pokud se vozový park očeše a nechá jezdit - ne jako dnes, kdy jsou v špičku vypraveny 2/3 vozů, zbytek stojí a žehrá se na malou vozovnu). Z 25 vypravených vlaků jich totiž přes centrum jezdí 18. To je 36 vozů v soupravách (plus nutná záloha)... Pak se něco podělá na Kosmonautce, vozy z ní přes centrum bez trolejí neprocpete, zablokují tratě u soudu/ na hlaváku (protože dál nebudou mít kam) a stojí vše...

+2/0
23.6.2018 7:59
Foto

P75e75t86r 64P85r12o94c93h33á35z54k38a 3282676572524

Nikde není napsané, že se musí upravovat všechny. Stačí vyčlenit několik vozů které budou jezdit opravdu jen centrum a je to. Ostatní mohou zůstat tak jak jsou. Když jiná města dokáží upravit trolejbusy aby se dostaly tam kde není trakce tak proč ne Olomouc pár tramvají.

0/0
27.6.2018 19:21



Najdete na iDNES.cz