Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Od dopravy snů i čistšího vzduchu dělí Olomouc změny za pět miliard

Pro každou třetí cestu použijí lidé v Olomouci auto. A to na úkor MHD či cyklistiky. Město to chce ve jménu čistšího vzduchu či snížení hluku změnit. Pomoci zdejší stále těžkopádnější dopravě má ambiciózní soupis změn a staveb za miliardy korun. Radnice by je měla uskutečnit do roku 2030.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M76a65r76t21i64n 43Ř78e60z92n89í33č29e41k 6685363825216

Připadá mi velmi úsměvné, že pro "normální" (rozuměj platící) cestující má být MHD zdarma pouze v případě smogové situace. Řada našich "spoluobčanů" jezdí zdarma MHD kdy se jim zachce, kam se jim zachce a s podporou pracovníků DPMO. Asi nejvíce mne vatočilo, když jedoucímu bezdomovci stačilo revizorce oznámit, že je bezdomovcem a mohl nerušeně pokračovat v cestě, zatímco paní revizorka vybrala dalšího černého pasažéra, ze kterého jí něco káplo. A "milý" bezdomovec se ještě dvě zastávky (než vystoupil, kde potřeboval) smál, že jsme blbý, když platíme za cestu tramvají. A já musel přiznat, že má pravdu. ;-€

0/0
10.7.2018 0:33

P49e31t73r 51N56e54c58h36a80n30i93c13k38ý 7233626928100

1. Smrad z aut je často z transitu. Chybí napojení dálnice u Křelova, což demotivuje lidi z okraje města najíždět na dálnici a raději jedou po Velkomoravské. Chybí obchvat Chválkovic, tam to stojí a smrdí věčnost.

2. Ceny nemovitostí vyhání lidi z města. Velké množství jich dojíždí za prací a školou do Olomouce, nicméně veřejná doprava není ideální, tak se jezdí často auty, ta pak zamořují město. Nechat někde auto a dojet MHD se tu moc neumí.

3. Bydlel jsem ve více městech, ale Olomouc mi na svou polohu přijde spíš cyklonepřátelská. Cyklostezky jsou vedeny naprosto nekonzistentně, někdy až nesmyslně. Mizí, nenavazují, mnohdy i matou, někde úplně chybí. Proč třeba podél třídy Kosmonautů není cyklostezka po obou stranách? Proč není cyklostezka oficiálně k Šantovce? Proč podél Brněnské nic, když se po ní na kole asi jet nesmí? Proč podél Velkomoravské / Foerstrovy jsou jen "proužky" kolem zastávek? Proč ve Smetanových sadech chytají měšťáci za naprostý nesmysl? Proč cyklostezka z Velké Bystřice ústí do protisměru křižovatky? Proč výjezd ze Smetanových sadů u Šantovky je rovnou do silnice, kde ani není vyznačený přejezd? A povrch cyklostezek ze zámkové dlažby, to je taky dokonalý.

4. Tramvaje docela jdou, autobusy mají mnohde snad kromě linky 16 a 11 dost vysoké intervaly. Takový Tabulák, Slavonín, Nedvězí, Chomoutov to nemají úplně jednoduché, záleží dost na denní době a vašem cíli. Noční spojení neexistuje, na druhou stranu rekola fungují a taxi za 89 je za hubičku, za to přežijete i jízdu v Citigo.

+3/0
9.7.2018 19:52
Foto

M89a29r80t91i68n 23R13o66t88t91e77r 2805152239617

Po Brněnské se na kole určitě smí, nevidím jediný důvod, proč by se nesmělo. Stejně tak po okruhu, nejsou to ani rychl. silnice, ani dálnice.

S cyklostezkama je problém. Prostě ubírají spoustu prostoru. Proč se místo cyklostezek neinvestovalo do rozšíření cest a do integrace cyklistů do normálního provozu? To se radši město nekoncepčně prošpikuje cyklostezkama, stupidně řešenýma přechodama pro cyklisty a dalšíma s tím souvisejícíma věcma. Ve finále je pro mě nevýhodné ty cyklostezky použít, takže zásadně používám standardní silnice. Když se cyklista umí chovat rozumně, není na cestě překážkou. Historicky i logicky cyklista na silnici patří, cyklostezky jsou jen jistá forma snahy o obranu před imbecilními řidiči, a to jak na straně motoristů, tak částečně cyklistů.

0/0
10.7.2018 13:56

P39e72t70r 71N12e68c13h23a30n66i16c16k97ý 7393986868930

Nevím jestli byste pustil dítě, aby jelo do školy po Brněnské. Tyhle ulice nejsou pro cyklisty bezpečné bez ohledu na to jak by to bral zákon. Takhle opravdu cyklistiku ve městě nepodpoříme. Integraci cyklistů do rozumných silnic beru, ale podívejte se do Nizozemí nebo Švédska. Cyklostezka má jednotnou barvu ať vede po chodníku nebo silnici a to dělá hrozně moc.

0/0
10.7.2018 14:10

J16a77n 75V35a92l91o68u38c14h 6382527878690

Jó, to se to plánují akce (třeba vozovna už přes 60 let) za miliardy, ale cestující spíš od MHD odrazují neustálé výluky, kdy se zalátá (aby to bylo co nejlevnější) to nejhorší, každý pražec se 3x obrátí, než se povolí jeho výměna, 30 let stará kolejnice znovu a znovu navařuje místo výměny - a do roka je tudíž výluka opět...

0/0
9.7.2018 18:09

P44e12t49r 87N88e76c82h89a31n38i86c60k76ý 7773486558960

Jo taky mi přijde, že tramvaj po Brněnské se opravuje snad každý rok

+1/0
9.7.2018 19:42

P59a89v61e78l 93R21e17z82n62i46c76e79k 3435394974842

problemem neni prilis mnoho aut.. problemem je to ze s rostouci populaci a jeji kupni silou logicky roste pocet aut, avsak infrastruktura na to nebyla pripravena a zmeny v ni se deji jen velmi pomalu.. napriklad kdyby uz davno existovala severni cast obchvatu okolo olomouce, pak by napriklad hodolany a pavlovicky nezazivaly kazdodenni martyrium... a takto by se dalo jit donekonecna

ano je jiste rozumne aby se hojne vyuzivala MHD + cyklo a pesi doprava (tim spise kdyz olomouc je z vetsi casti na relativne rovnem terenu... )ale to je jen drobek... oproti tomu pomalu se menici / pribyvajici silnicni infrastruktura na odvedeni dopravy z mesta je mnohem zavaznejsi vec

0/0
9.7.2018 11:25



Najdete na iDNES.cz