Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované
Čekáme na více doporučených příspěvků
Všechny podle vláken Všechny podle času

M66a64r51t77i97n 90Ř98e73z13n43í59č53e90k 6825833665536

Připadá mi velmi úsměvné, že pro "normální" (rozuměj platící) cestující má být MHD zdarma pouze v případě smogové situace. Řada našich "spoluobčanů" jezdí zdarma MHD kdy se jim zachce, kam se jim zachce a s podporou pracovníků DPMO. Asi nejvíce mne vatočilo, když jedoucímu bezdomovci stačilo revizorce oznámit, že je bezdomovcem a mohl nerušeně pokračovat v cestě, zatímco paní revizorka vybrala dalšího černého pasažéra, ze kterého jí něco káplo. A "milý" bezdomovec se ještě dvě zastávky (než vystoupil, kde potřeboval) smál, že jsme blbý, když platíme za cestu tramvají. A já musel přiznat, že má pravdu. ;-€

0/0
doporučit
10.7.2018 0:33

P67e10t52r 70N40e89c85h65a62n20i76c19k70ý 7633376128470

1. Smrad z aut je často z transitu. Chybí napojení dálnice u Křelova, což demotivuje lidi z okraje města najíždět na dálnici a raději jedou po Velkomoravské. Chybí obchvat Chválkovic, tam to stojí a smrdí věčnost.

2. Ceny nemovitostí vyhání lidi z města. Velké množství jich dojíždí za prací a školou do Olomouce, nicméně veřejná doprava není ideální, tak se jezdí často auty, ta pak zamořují město. Nechat někde auto a dojet MHD se tu moc neumí.

3. Bydlel jsem ve více městech, ale Olomouc mi na svou polohu přijde spíš cyklonepřátelská. Cyklostezky jsou vedeny naprosto nekonzistentně, někdy až nesmyslně. Mizí, nenavazují, mnohdy i matou, někde úplně chybí. Proč třeba podél třídy Kosmonautů není cyklostezka po obou stranách? Proč není cyklostezka oficiálně k Šantovce? Proč podél Brněnské nic, když se po ní na kole asi jet nesmí? Proč podél Velkomoravské / Foerstrovy jsou jen "proužky" kolem zastávek? Proč ve Smetanových sadech chytají měšťáci za naprostý nesmysl? Proč cyklostezka z Velké Bystřice ústí do protisměru křižovatky? Proč výjezd ze Smetanových sadů u Šantovky je rovnou do silnice, kde ani není vyznačený přejezd? A povrch cyklostezek ze zámkové dlažby, to je taky dokonalý.

4. Tramvaje docela jdou, autobusy mají mnohde snad kromě linky 16 a 11 dost vysoké intervaly. Takový Tabulák, Slavonín, Nedvězí, Chomoutov to nemají úplně jednoduché, záleží dost na denní době a vašem cíli. Noční spojení neexistuje, na druhou stranu rekola fungují a taxi za 89 je za hubičku, za to přežijete i jízdu v Citigo.

+3/0
doporučit
9.7.2018 19:52
Foto

M15a47r96t26i53n 35R58o86t26t85e16r 2215872719197

Po Brněnské se na kole určitě smí, nevidím jediný důvod, proč by se nesmělo. Stejně tak po okruhu, nejsou to ani rychl. silnice, ani dálnice.

S cyklostezkama je problém. Prostě ubírají spoustu prostoru. Proč se místo cyklostezek neinvestovalo do rozšíření cest a do integrace cyklistů do normálního provozu? To se radši město nekoncepčně prošpikuje cyklostezkama, stupidně řešenýma přechodama pro cyklisty a dalšíma s tím souvisejícíma věcma. Ve finále je pro mě nevýhodné ty cyklostezky použít, takže zásadně používám standardní silnice. Když se cyklista umí chovat rozumně, není na cestě překážkou. Historicky i logicky cyklista na silnici patří, cyklostezky jsou jen jistá forma snahy o obranu před imbecilními řidiči, a to jak na straně motoristů, tak částečně cyklistů.

0/0
doporučit
10.7.2018 13:56

P97e41t49r 58N90e10c36h73a64n22i44c79k32ý 7633416798320

Nevím jestli byste pustil dítě, aby jelo do školy po Brněnské. Tyhle ulice nejsou pro cyklisty bezpečné bez ohledu na to jak by to bral zákon. Takhle opravdu cyklistiku ve městě nepodpoříme. Integraci cyklistů do rozumných silnic beru, ale podívejte se do Nizozemí nebo Švédska. Cyklostezka má jednotnou barvu ať vede po chodníku nebo silnici a to dělá hrozně moc.

0/0
doporučit
10.7.2018 14:10

J50a53n 76V45a69l36o24u74c92h 6822247148790

Jó, to se to plánují akce (třeba vozovna už přes 60 let) za miliardy, ale cestující spíš od MHD odrazují neustálé výluky, kdy se zalátá (aby to bylo co nejlevnější) to nejhorší, každý pražec se 3x obrátí, než se povolí jeho výměna, 30 let stará kolejnice znovu a znovu navařuje místo výměny - a do roka je tudíž výluka opět...

0/0
doporučit
9.7.2018 18:09

P53e74t48r 67N21e39c24h78a20n46i78c73k41ý 7143186548360

Jo taky mi přijde, že tramvaj po Brněnské se opravuje snad každý rok

+1/0
doporučit
9.7.2018 19:42

P83a15v83e70l 44R94e72z38n14i34c82e96k 3265214684842

problemem neni prilis mnoho aut.. problemem je to ze s rostouci populaci a jeji kupni silou logicky roste pocet aut, avsak infrastruktura na to nebyla pripravena a zmeny v ni se deji jen velmi pomalu.. napriklad kdyby uz davno existovala severni cast obchvatu okolo olomouce, pak by napriklad hodolany a pavlovicky nezazivaly kazdodenni martyrium... a takto by se dalo jit donekonecna

ano je jiste rozumne aby se hojne vyuzivala MHD + cyklo a pesi doprava (tim spise kdyz olomouc je z vetsi casti na relativne rovnem terenu... )ale to je jen drobek... oproti tomu pomalu se menici / pribyvajici silnicni infrastruktura na odvedeni dopravy z mesta je mnohem zavaznejsi vec

0/0
doporučit
9.7.2018 11:25







Najdete na iDNES.cz