Diskuse k článku

Město zavřelo zkratku přes trať, lidé prostříhali plot a chodí tudy dál

Navzdory zákazu radnice Olomoučané dál chodí přes železniční trať na rozhraní čtvrtí Hejčín a Nová Ulice. Desítky let jim tady sloužila lávka nad kolejemi, město ji ale před časem zavřelo a později strhlo kvůli havarijnímu stavu. V místě, kde stávala, je teď plot, během pár dní ho ale někdo prostříhal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K77a81m16i20l 91V71a59š32í25č71e30k 4445900585605

jaký katastr?.

http://www.ikatastr.cz/ikatastr.htm#zoom=20&lat=49.59856&lon=17.24035&layers_3=000B00FFTTFT&ilon=17.239942&ilat=49.598405

0/0
16.7.2018 10:49

M59a92r76t20i24n 48S52k41o13u64m91a66l 3568694476927

Podchod je totální hloupost a prosazovat ho může jen ten, kdo nezná místní situaci. Jen se tam budou schovávat bezdomovci a feťáci, kteří se předtím váleli pod lávkou. Přechod je jediná rozumná varianta. Nechápu, proč by se kvůli výstražnému zařízení musel táhnout kabel až z hlaváku, stačí to snad napojit na oba existující přejezdy, beztak blikají skoro současně a zbytečně dlouho vzhledem k rychlosti regionovy, která tudy jede cca 20-30km v hodině to plně postačuje...

0/0
13.7.2018 13:50

Z47d44e53n33ě44k 53R70o78z63s90y33p63a26l 2702113306170

Zkusme se zeptat, komu to přinese prospěch (ten podchod)?

0/0
10.7.2018 20:43

M38a98r59e39k 65Š42i38m82o75n 2474117798678

Nechápu, proč je záměr elektrifikace problém pro vybudování lávky. Lávky nad elektrifikovanou tratí se přece neormálně staví.

+1/0
10.7.2018 16:16

S34i47l65v27e30s57t40r 79K53a59d43e47ř53á80b20e69k 8650643635220

"Plot tady musel být, aby se zbořená lávka dala vymazat z katastru. Kdyby tam nestál, nebylo by to, alespoň podle informací, co mám, možné"

Kocourkov hadr.

+2/0
10.7.2018 12:59

O97t32a 32S80a75l27y86k 2230523896

A kolik vlaků denně tudy jezdí?

+1/0
10.7.2018 12:11

S92i37l41v20e19s22t93r 60K16a46d17e18ř15á76b78e63k 8480553245390

http://www.portal.idos.cz/Down.aspx?f=vlakpdf%5c2018-06-10%2fk275.pdf

0/0
10.7.2018 13:02

P84e54t73r 48K57o24n35í71č66e24k 8204322705485

Ten plot neprostříhal někdo, kdo chodil po lávce, ale kdo úplně v pohodě chodil přes koleje, i když tam ta lávka byla, ale plot ne... a najednou město řve, že lidi "zničili" "ochranný" plot... ale ta pěšinka tam nevznikla za pár týdnů, že... Jinak by mě zajímalo, koho a kam chtějí vozit pod dráty, když reginy to z těch děr v okolí odvozí úplně v pohodě a někde se k peronu vlezou sotva ty dva-tři vozy... A i kdyby, než TADY bude elektrifikace, tak by tam nějaká lávka mezitím znovu spadla... za dalších 10 let.

0/0
10.7.2018 11:57

K82a63r83e15l 34S95l39a79v20í89k 4723494175955

Z varšaváku na Flóru a zpět se taky chodí přes koleje a není problém. Šinkanzen tudy nejezdí, trať je jednokolejná a hustota provozu minimální.

A co třeba vybudovat přechod a zaměstnat nějakého převaděče? Problém je, že to není na očích širší veřejnosti a tudíž se místní politici nemohou tak zviditelnit při realizaci odpovídajícího řešení.

+1/−1
10.7.2018 11:51

O19n18d13ř75e89j 80Z51e20m72a57n 5140834268649

Dobře, k výstražné signalizaci je problém dovést elektriku, ale k tomu podchodu ji dovést problém není? Tady si nějaká stavební firma chce namastit kapsu...

0/0
10.7.2018 10:46

R79o94m56a43n 68S97t79o69n54e45k 1799333589421

určitě nejde o elektriku ale o zabezpečovací zařízení :-)

0/0
10.7.2018 10:48

P44e11t89r 52N40o18v17o86t28n63y 1871120491

To ano, ale nechápu, proč by to měli kopat až na hl. n., je tam určitě bližší stanice se SZZ(i když třeba ovládaná z hlavního).

0/0
10.7.2018 11:10

O13n93d38ř69e54j 71Z79e47m75a88n 5820964768879

To přece není problém udělat bez přímého připojení, netýká to záležitost která nutně musí být napřímo. Je to bezpečnostní zařízení jako u přejezdu, netýká se vlakové dopravy jako takové, není to signalizace pro strojvedoucí apod.

0/0
10.7.2018 12:03

V11á31c84l22a12v 77P12o16u77s28t44k38a 3540831422

Přejezd na který to lze napojit je po kolejích cca 300 metrů.

+2/0
10.7.2018 13:31

M29a67r60e70k 31Š91i67m33o60n 2664317808408

Zřejmě nejde udělat jen tak odbočku a napojit přejezd z přejezdu jako zásuvku v garáži.

0/0
10.7.2018 16:13

V37á32c71l18a11v 63P32o53u97s94t36k40a 3280211362

To samozřejmě lze a velmi snadno.

+2/0
10.7.2018 16:31

P15e19t87r 50N98o16v47o65t20n87y 1751330781

"Plot tady musel být, aby se zbořená lávka dala vymazat z katastru." Co je to zase za výmysl?

+9/0
10.7.2018 10:03

P76a85v26e75l 46B82í94n51a 1223355502133

To není výmysl, to je realita české byrokracie.

+1/0
10.7.2018 12:19

S84i35l81v11e50s82t54r 67K87a55d73e49ř54á43b57e42k 8790583815590

Já bych spíš řekl, že nám pan náměstek vypráví pohádky a je to trochu jinak.

0/0
10.7.2018 13:04

V59á47c27l25a92v 85P57o72u52s47t59k44a 3470941642

Ta lávka v katastru nikdy nebyla.

0/0
10.7.2018 13:24

K58a15m84i61l 16V25a72š41í58č69e33k 4895870195515

http://www.ikatastr.cz/ikatastr.htm#zoom=20&lat=49.59856&lon=17.24035&layers_3=000B00FFTTFT&ilon=17.239942&ilat=49.598405 přesně...

0/0
16.7.2018 10:49

J13i62ř89í 13S18c29h76m76i25d87t 5750393934565

Kdyby tam udělali mechanické opatření, které nutí se pořádně rozhlédnout a zřídili tam oficiální přechod pro pěší, tak by udělali mnohem lépe, než nesmyslný plot.

+5/0
10.7.2018 9:53

M95i13c26h64a54l 47K89o76l94á90ř 9560511270

"mechanické opatření, které nutí se pořádně rozhlédnout" - jak takové opatření vypadá?:-)

+1/0
10.7.2018 10:16

O50n48d76ř96e81j 43Z58e90m62a41n 5300394208219

Má podobu zábradlí které tvoří uličku kterou musí chodec projít a to prvně pár metrů jedním a pak druhým směrem podél trati, teprve potom dojde ke kolejím a může přejít.

Vysmíváte se něčemu co už dlouhou velmi dlouho existuje a u nás bylo dost používané, ještě stále u nás tyto přechody jsou.

+5/0
10.7.2018 10:40

R24o18m65a24n 68S31t23o18n31e55k 1919163759921

otázka je jestli dnešní předpisy něco takového umožňují postavit :-)

0/0
10.7.2018 10:50

P22e10t58r 81K78o19n65í62č17e32k 8614702715425

Ale ano, to bludiště, které donutí lidi zakličkovat a zamyslet se (ne vejít hned kolmo na koleje), je tuším ve Znojmě a je/bylo i v Brně na dolním... rozhodně jsem ho někde viděl po nedávné rekonstrukci...

0/0
10.7.2018 12:00

S87i80l70v72e47s70t96r 63K94a42d73e71ř18á84b85e69k 8730293725850

Zkuste ČSN 73 6380 Železniční přejezdy a přechody.

0/0
10.7.2018 13:06

M57a74r59t59i66n 71N50e26r54m70u81t 4939580158334

Však o tom píšou, a prýýýýý to není možnéééé

0/0
12.7.2018 12:27

P44e84t27r 85S13v16o63b35o98d32a 7215463257451

Něco podobného je v Praze-Radotíně: https://goo.gl/maps/TUykYe4VeSy

0/0
10.7.2018 12:37

K62a60r78e75l 23Ř37e64h46á84k 9545609664909

"Lidé chodí v Olomouci místo zchátralé lávky přes koleje" - koukám, že pisálkové z iDnes.cz nedokázali ani opisovat při zkouškách...

+2/−2
10.7.2018 9:53

M98a69r42e51k 60J70a68n49í17k 9237505963722

no tak jestli je tam traťová rychlost kolem 50, tak tam dejte akorát kříž a z obou stran pískáček, vyřešeno

+18/0
10.7.2018 9:17

S30i20l23v74e22s20t82r 35K54a11d48e52ř97á43b63e93k 8770143455160

A ještě vyasfaltovat příjezdovou cestu pro sanitky a funebráky.

+1/−1
10.7.2018 13:08

V43á43c25l84a56v 98P36o41u20s17t59k39a 3320241922

Ta tam je desetiletí. Nikdy tam nikdo pro nikoho nejel.

+2/0
10.7.2018 13:26

K10a51r16e49l 25P59o56d65h53o56r93s60k44y 3375393982625

U nás u nádraží se chodilo skrz plot desítky let, pak se strašně řešily podchody, nadchody, zákazy. Nakonec se z pěti kolejí udělala jedna a přes ni překrásný světelný přechod se závorami pro případ, že by si snad někdo toho vlaku ve zběsilé rychlosti 30km/h nevšiml. A funguje to.

+4/0
10.7.2018 8:48

I20g73n57á36c 19D71i67v71i94š 1321779883564

Neznám místní situaci, ale pokud je to lokálka, kde projede pár vlaků denně, nevím, proč by tolik vadilo, kdyby tam lidé chodili (něco jiného by samozřejmě byl koridor).

Nanejvýš bych tam ještě dal ceduli zákaz vstupu, aby bylo město z obliga, kdyby se někdo nerozhlédl a byl hluchý.

+3/0
10.7.2018 8:28

R90o57m46a98n 36S64t77o50n35e42k 1849163159231

město je z obliga i bez cedulky, do kolejiště je vstup zakázán

+8/0
10.7.2018 9:14

J87a36k41u19b 41S28t12a47n73ě76k 8930736854371

Je to pár let zpět kdy jsem četl rozhovor s jedním z architektů socialistických sídlišť. Popisoval v podstatě stejný problém, naplánované pěšinky a chodníčky vypadli vždy namalované krásně, ale po chvíli zjistili, že člověk stejně jako zvířata nechodí tudy, kde to vypadá hezky na papíře ale tudy kde to má logiku. A nezmění to ani tuna vyhlášek. Nechavali proto tyto úpravy na úplný závěr, kdy už sídliště bylo defakto funkční a lidé si "cestičky" vyšlapali sami, pak se chodníky doplňovali dle toho.

Proč dělat cestu tam kde lidé chodí, můžeme ji přeci udělat jinudy, určitě je donuíme...

+19/0
10.7.2018 8:22

M97a89r27e70k 58Š48i43m15o33n 2134277968808

Tak se to dělá ve Finsku. Nechají to bez chodníků přes zimu, v zimě si vyfotí cestičky ve sněhu a na jaře podle nich udělají chodníky.

+1/0
10.7.2018 16:16

K60a71t98e80ř41i44n84a 39V72a14š14á16k39o18v57á 5511232949185

Něco podobného by chtělo i u přístupu na městké v Jihlavě, tam se normálně chodilo kolem kolejí, ani se nepřecházelo, teď tam dali úplně zbytečně bránu a musí se to složitě obcházet parkem.

Jenže tam to není tak frekventované a snadné na prostříhání - a taky asi nemám vandalské sklony :-P

+1/0
10.7.2018 8:22

P66e96t89r 62K42o14v73á69ř 4374574630364

Mě by tak zajímalo jak byla lávka bezbariérová když dnes musí mít málem výtah

0/0
10.7.2018 8:12

P14e35t88r 93K89n31ě63b97o64r29t 3401180

Dřív nebylo tolik vozíčkářů. Tak se nevyplatilo tím zabývat. Dneska to je dobrý byznys.

0/0
10.7.2018 8:20

R36o83m66a83n 77S15t56o69n75e23k 1719903659801

to mluvíte o nacistickém Německu ? tam opravdu skoro žádní vozíčkáři nebyly

+1/−1
10.7.2018 8:36

T76o26m43á79š 65K98u64c77h29a49ř 3547401518941

A copak ta předchozí lávka výtah měla, že se z toho dělá taková věda?

+5/0
10.7.2018 7:14

J52a28k94u93b 15K33o80r64e86c 6404890711583

Neměla a ani nikdo přes ni nechodil, chodilo se normálně přes koleje, jako lidi chodí teď.

+5/0
10.7.2018 8:03

D97a58n83i84e43l 63P47a36n21e78k 6692341342830

Lide si vzdy zvoli casove/ekonomicky nejlepsi cestu. Proto se pri urbanismu v projektech o chodnicich a cestach ceka casto na lidsky faktor nez se zacne stavet. Ten nadchod mel svoje opodstatneni a po strzeni jej meli postavit znovu. Podchod je drahej a ve vecernich hodinach se budou lidi bat ho uzit.

+4/0
10.7.2018 6:57

P55a29v78e53l 86V43o97n70d27r38á85k 4576121439497

zase jestli se bude trať elektrifikovat, tak to je další 1-2 metry do výšky navíc a nutná ochrana aby někdo nepřelezl ...

+1/0
10.7.2018 10:10

A15l63e19n41a 74S79a32s10k69o11v52a 6183951803112

A ta elektrifikace bude v kterém desetiletí? Že na těch pár desítek let by mohla stát nová jednoduchá lávka:-)

+1/0
10.7.2018 10:37

M65a18r57c30e47l 25P81o76k80o39r82n28ý 2353820251

Žádný podchod,žádná lávka. V Německu u Hockenheimu je na 3 kolejné ,frekventované trati vybudována závora otevírající se tlačítkem. Závory se otevírají do 10 vteřin,pokud se neblíží vlak. https://mapy.cz/s/2PpZB Jenže u nás radní řeknou NE a přes to vlak nejede! Onehdá jsem si dopisoval s autorem revitalizace sídliště ,proč neudělají chodníky kudy lidi opravdu chodí,kde je to vyšlapané.Odpověděl,že to není v územním plánu a pokud tam budou lidi chodit a ty chodníky znovu vyšlapou,tak tam pošlou strážníky a budou lidem dávat pokuty...tak že asi tak nějak.

+30/0
10.7.2018 6:53

T42o20m39á40š 39K77u14c26h75a62ř 3177131968761

S tímto řešením jsem se setkal i v "hloupém" Polsku a přijde mi maximalně efektivní.

+8/0
10.7.2018 7:18

J16o13s25e52f 90V55o70l25f91í14k 4188745849143

Podívejte se na řešení chodníků na Kladně Rozdělovně. Ulice Vítězná. Na její severní straně chodníčky od silnice k domům ne kolmo, jak je leckdy bohužel zvykem, ale šikmo. Přesně tak, jak lidé chodí. Výstavba v padesátých létech.

+5/0
10.7.2018 7:28

Najdete na iDNES.cz