Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Město zavřelo zkratku přes trať, lidé prostříhali plot a chodí tudy dál

Navzdory zákazu radnice Olomoučané dál chodí přes železniční trať na rozhraní čtvrtí Hejčín a Nová Ulice. Desítky let jim tady sloužila lávka nad kolejemi, město ji ale před časem zavřelo a později strhlo kvůli havarijnímu stavu. V místě, kde stávala, je teď plot, během pár dní ho ale někdo prostříhal.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K28a56m74i38l 15V65a60š58í34č94e57k 4475180255415

jaký katastr?.

http://www.ikatastr.cz/ikatastr.htm#zoom=20&lat=49.59856&lon=17.24035&layers_3=000B00FFTTFT&ilon=17.239942&ilat=49.598405

0/0
16.7.2018 10:49

M82a45r96t54i51n 56S87k83o80u27m63a47l 3748604366637

Podchod je totální hloupost a prosazovat ho může jen ten, kdo nezná místní situaci. Jen se tam budou schovávat bezdomovci a feťáci, kteří se předtím váleli pod lávkou. Přechod je jediná rozumná varianta. Nechápu, proč by se kvůli výstražnému zařízení musel táhnout kabel až z hlaváku, stačí to snad napojit na oba existující přejezdy, beztak blikají skoro současně a zbytečně dlouho vzhledem k rychlosti regionovy, která tudy jede cca 20-30km v hodině to plně postačuje...

0/0
13.7.2018 13:50

Z41d90e80n11ě95k 59R85o80z71s25y66p26a73l 2672223526170

Zkusme se zeptat, komu to přinese prospěch (ten podchod)?

0/0
10.7.2018 20:43

M60a95r71e12k 53Š41i86m75o98n 2864537338488

Nechápu, proč je záměr elektrifikace problém pro vybudování lávky. Lávky nad elektrifikovanou tratí se přece neormálně staví.

+1/0
10.7.2018 16:16

S96i21l58v43e30s82t75r 33K59a80d48e47ř67á70b84e71k 8270633535950

"Plot tady musel být, aby se zbořená lávka dala vymazat z katastru. Kdyby tam nestál, nebylo by to, alespoň podle informací, co mám, možné"

Kocourkov hadr.

+2/0
10.7.2018 12:59

O34t32a 52S75a67l68y88k 2370683196

A kolik vlaků denně tudy jezdí?

+1/0
10.7.2018 12:11

S83i86l92v27e90s27t29r 61K19a77d31e33ř83á72b22e30k 8140933285140

http://www.portal.idos.cz/Down.aspx?f=vlakpdf%5c2018-06-10%2fk275.pdf

0/0
10.7.2018 13:02

P23e25t36r 69K94o11n85í35č90e54k 8254162435315

Ten plot neprostříhal někdo, kdo chodil po lávce, ale kdo úplně v pohodě chodil přes koleje, i když tam ta lávka byla, ale plot ne... a najednou město řve, že lidi "zničili" "ochranný" plot... ale ta pěšinka tam nevznikla za pár týdnů, že... Jinak by mě zajímalo, koho a kam chtějí vozit pod dráty, když reginy to z těch děr v okolí odvozí úplně v pohodě a někde se k peronu vlezou sotva ty dva-tři vozy... A i kdyby, než TADY bude elektrifikace, tak by tam nějaká lávka mezitím znovu spadla... za dalších 10 let.

0/0
10.7.2018 11:57

K22a39r63e80l 76S67l80a98v43í90k 4853564115295

Z varšaváku na Flóru a zpět se taky chodí přes koleje a není problém. Šinkanzen tudy nejezdí, trať je jednokolejná a hustota provozu minimální.

A co třeba vybudovat přechod a zaměstnat nějakého převaděče? Problém je, že to není na očích širší veřejnosti a tudíž se místní politici nemohou tak zviditelnit při realizaci odpovídajícího řešení.

+1/−1
10.7.2018 11:51

O90n93d56ř68e32j 73Z89e78m72a77n 5890304318289

Dobře, k výstražné signalizaci je problém dovést elektriku, ale k tomu podchodu ji dovést problém není? Tady si nějaká stavební firma chce namastit kapsu...

0/0
10.7.2018 10:46

R82o86m76a18n 77S39t89o17n74e39k 1479363559431

určitě nejde o elektriku ale o zabezpečovací zařízení :-)

0/0
10.7.2018 10:48

P36e35t14r 24N39o34v70o62t30n59y 1731980471

To ano, ale nechápu, proč by to měli kopat až na hl. n., je tam určitě bližší stanice se SZZ(i když třeba ovládaná z hlavního).

0/0
10.7.2018 11:10

O49n84d18ř98e76j 59Z77e25m25a13n 5680334208239

To přece není problém udělat bez přímého připojení, netýká to záležitost která nutně musí být napřímo. Je to bezpečnostní zařízení jako u přejezdu, netýká se vlakové dopravy jako takové, není to signalizace pro strojvedoucí apod.

0/0
10.7.2018 12:03

V64á65c61l57a44v 52P51o27u43s62t93k27a 3140451582

Přejezd na který to lze napojit je po kolejích cca 300 metrů.

+2/0
10.7.2018 13:31

M25a23r87e27k 64Š90i68m35o54n 2394377778838

Zřejmě nejde udělat jen tak odbočku a napojit přejezd z přejezdu jako zásuvku v garáži.

0/0
10.7.2018 16:13

V58á20c87l20a69v 10P60o49u65s93t22k50a 3130951432

To samozřejmě lze a velmi snadno.

+2/0
10.7.2018 16:31

P89e65t24r 64N59o21v78o54t53n19y 1321940981

"Plot tady musel být, aby se zbořená lávka dala vymazat z katastru." Co je to zase za výmysl?

+9/0
10.7.2018 10:03

P74a91v32e89l 22B23í49n58a 1143835382923

To není výmysl, to je realita české byrokracie.

+1/0
10.7.2018 12:19

S75i57l63v73e31s33t52r 49K65a38d21e48ř71á62b29e97k 8980193655260

Já bych spíš řekl, že nám pan náměstek vypráví pohádky a je to trochu jinak.

0/0
10.7.2018 13:04

V90á38c53l66a28v 30P28o23u82s29t50k16a 3200791312

Ta lávka v katastru nikdy nebyla.

0/0
10.7.2018 13:24

K28a13m95i88l 45V10a71š56í34č35e93k 4785730515855

http://www.ikatastr.cz/ikatastr.htm#zoom=20&lat=49.59856&lon=17.24035&layers_3=000B00FFTTFT&ilon=17.239942&ilat=49.598405 přesně...

0/0
16.7.2018 10:49

J39i15ř84í 29S36c59h65m35i29d64t 5140313314525

Kdyby tam udělali mechanické opatření, které nutí se pořádně rozhlédnout a zřídili tam oficiální přechod pro pěší, tak by udělali mnohem lépe, než nesmyslný plot.

+5/0
10.7.2018 9:53

M54i90c97h65a52l 48K76o79l15á68ř 9360541380

"mechanické opatření, které nutí se pořádně rozhlédnout" - jak takové opatření vypadá?:-)

+1/0
10.7.2018 10:16

O81n20d93ř93e33j 44Z19e76m63a75n 5140944118909

Má podobu zábradlí které tvoří uličku kterou musí chodec projít a to prvně pár metrů jedním a pak druhým směrem podél trati, teprve potom dojde ke kolejím a může přejít.

Vysmíváte se něčemu co už dlouhou velmi dlouho existuje a u nás bylo dost používané, ještě stále u nás tyto přechody jsou.

+5/0
10.7.2018 10:40

R52o40m63a26n 44S67t34o12n82e49k 1869743859421

otázka je jestli dnešní předpisy něco takového umožňují postavit :-)

0/0
10.7.2018 10:50

P90e38t14r 23K66o32n21í95č47e54k 8194372965185

Ale ano, to bludiště, které donutí lidi zakličkovat a zamyslet se (ne vejít hned kolmo na koleje), je tuším ve Znojmě a je/bylo i v Brně na dolním... rozhodně jsem ho někde viděl po nedávné rekonstrukci...

0/0
10.7.2018 12:00

S44i23l43v88e48s52t74r 87K62a38d72e38ř92á24b84e91k 8210833565430

Zkuste ČSN 73 6380 Železniční přejezdy a přechody.

0/0
10.7.2018 13:06

M90a30r84t74i89n 87N34e29r28m66u78t 4889570968144

Však o tom píšou, a prýýýýý to není možnéééé

0/0
12.7.2018 12:27

P74e14t72r 40S96v93o47b63o25d60a 7375593827121

Něco podobného je v Praze-Radotíně: https://goo.gl/maps/TUykYe4VeSy

0/0
10.7.2018 12:37

K33a68r27e25l 23Ř60e10h32á23k 9135729614869

"Lidé chodí v Olomouci místo zchátralé lávky přes koleje" - koukám, že pisálkové z iDnes.cz nedokázali ani opisovat při zkouškách...

+2/−2
10.7.2018 9:53

M63a42r20e15k 59J14a65n87í86k 9467795823132

no tak jestli je tam traťová rychlost kolem 50, tak tam dejte akorát kříž a z obou stran pískáček, vyřešeno

+18/0
10.7.2018 9:17

S93i36l46v21e74s36t95r 68K45a63d54e29ř40á80b90e23k 8130503275920

A ještě vyasfaltovat příjezdovou cestu pro sanitky a funebráky.

+1/−1
10.7.2018 13:08

V30á85c76l61a27v 27P54o32u97s66t79k39a 3780421762

Ta tam je desetiletí. Nikdy tam nikdo pro nikoho nejel.

+2/0
10.7.2018 13:26

K96a38r85e66l 61P86o59d67h72o73r51s14k83y 3355173952335

U nás u nádraží se chodilo skrz plot desítky let, pak se strašně řešily podchody, nadchody, zákazy. Nakonec se z pěti kolejí udělala jedna a přes ni překrásný světelný přechod se závorami pro případ, že by si snad někdo toho vlaku ve zběsilé rychlosti 30km/h nevšiml. A funguje to.

+4/0
10.7.2018 8:48

I75g42n84á11c 15D60i44v23i18š 1771249223644

Neznám místní situaci, ale pokud je to lokálka, kde projede pár vlaků denně, nevím, proč by tolik vadilo, kdyby tam lidé chodili (něco jiného by samozřejmě byl koridor).

Nanejvýš bych tam ještě dal ceduli zákaz vstupu, aby bylo město z obliga, kdyby se někdo nerozhlédl a byl hluchý.

+3/0
10.7.2018 8:28

R87o49m10a12n 57S45t16o21n41e35k 1689973269921

město je z obliga i bez cedulky, do kolejiště je vstup zakázán

+8/0
10.7.2018 9:14

J54a53k12u28b 24S40t72a42n55ě66k 8440226374791

Je to pár let zpět kdy jsem četl rozhovor s jedním z architektů socialistických sídlišť. Popisoval v podstatě stejný problém, naplánované pěšinky a chodníčky vypadli vždy namalované krásně, ale po chvíli zjistili, že člověk stejně jako zvířata nechodí tudy, kde to vypadá hezky na papíře ale tudy kde to má logiku. A nezmění to ani tuna vyhlášek. Nechavali proto tyto úpravy na úplný závěr, kdy už sídliště bylo defakto funkční a lidé si "cestičky" vyšlapali sami, pak se chodníky doplňovali dle toho.

Proč dělat cestu tam kde lidé chodí, můžeme ji přeci udělat jinudy, určitě je donuíme...

+19/0
10.7.2018 8:22

M15a26r73e50k 88Š57i61m85o25n 2444347148478

Tak se to dělá ve Finsku. Nechají to bez chodníků přes zimu, v zimě si vyfotí cestičky ve sněhu a na jaře podle nich udělají chodníky.

+1/0
10.7.2018 16:16

K86a68t30e52ř74i46n62a 27V29a63š34á22k92o50v56á 5751662569905

Něco podobného by chtělo i u přístupu na městké v Jihlavě, tam se normálně chodilo kolem kolejí, ani se nepřecházelo, teď tam dali úplně zbytečně bránu a musí se to složitě obcházet parkem.

Jenže tam to není tak frekventované a snadné na prostříhání - a taky asi nemám vandalské sklony :-P

+1/0
10.7.2018 8:22

P11e92t83r 60K30o51v34á75ř 4144954900264

Mě by tak zajímalo jak byla lávka bezbariérová když dnes musí mít málem výtah

0/0
10.7.2018 8:12

P12e79t15r 67K94n67ě96b23o68r62t 3431520

Dřív nebylo tolik vozíčkářů. Tak se nevyplatilo tím zabývat. Dneska to je dobrý byznys.

0/0
10.7.2018 8:20

R98o54m86a64n 45S67t45o68n67e67k 1579563859751

to mluvíte o nacistickém Německu ? tam opravdu skoro žádní vozíčkáři nebyly

+1/−1
10.7.2018 8:36

T46o91m53á93š 37K51u24c66h42a94ř 3897691508171

A copak ta předchozí lávka výtah měla, že se z toho dělá taková věda?

+5/0
10.7.2018 7:14

J71a87k92u87b 34K31o27r76e52c 6794880491603

Neměla a ani nikdo přes ni nechodil, chodilo se normálně přes koleje, jako lidi chodí teď.

+5/0
10.7.2018 8:03

D33a80n43i21e47l 19P47a81n31e76k 6762181482240

Lide si vzdy zvoli casove/ekonomicky nejlepsi cestu. Proto se pri urbanismu v projektech o chodnicich a cestach ceka casto na lidsky faktor nez se zacne stavet. Ten nadchod mel svoje opodstatneni a po strzeni jej meli postavit znovu. Podchod je drahej a ve vecernich hodinach se budou lidi bat ho uzit.

+4/0
10.7.2018 6:57

P56a39v29e31l 50V76o74n27d60r94á69k 4626971509247

zase jestli se bude trať elektrifikovat, tak to je další 1-2 metry do výšky navíc a nutná ochrana aby někdo nepřelezl ...

+1/0
10.7.2018 10:10

A49l68e27n20a 56S16a26s60k51o49v84a 6823801613122

A ta elektrifikace bude v kterém desetiletí? Že na těch pár desítek let by mohla stát nová jednoduchá lávka:-)

+1/0
10.7.2018 10:37

M41a97r65c93e63l 23P22o36k29o25r24n62ý 2713620901

Žádný podchod,žádná lávka. V Německu u Hockenheimu je na 3 kolejné ,frekventované trati vybudována závora otevírající se tlačítkem. Závory se otevírají do 10 vteřin,pokud se neblíží vlak. https://mapy.cz/s/2PpZB Jenže u nás radní řeknou NE a přes to vlak nejede! Onehdá jsem si dopisoval s autorem revitalizace sídliště ,proč neudělají chodníky kudy lidi opravdu chodí,kde je to vyšlapané.Odpověděl,že to není v územním plánu a pokud tam budou lidi chodit a ty chodníky znovu vyšlapou,tak tam pošlou strážníky a budou lidem dávat pokuty...tak že asi tak nějak.

+30/0
10.7.2018 6:53

T86o91m11á95š 23K54u17c92h57a95ř 3617171408971

S tímto řešením jsem se setkal i v "hloupém" Polsku a přijde mi maximalně efektivní.

+8/0
10.7.2018 7:18

J59o57s48e32f 90V58o55l80f79í95k 4118855559153

Podívejte se na řešení chodníků na Kladně Rozdělovně. Ulice Vítězná. Na její severní straně chodníčky od silnice k domům ne kolmo, jak je leckdy bohužel zvykem, ale šikmo. Přesně tak, jak lidé chodí. Výstavba v padesátých létech.

+5/0
10.7.2018 7:28



Najdete na iDNES.cz