Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Srážka vlaků v Němčicích nad Hanou. Zranil se strojvedoucí a pasažér

V Němčicích nad Hanou se hodinu po poledni srazila lokomotiva s osobním vlakem. Provoz na trati je v úseku Nezamyslice - Kojetín přerušen. Při nehodě se zranili dva lidé. Podle Správy železnice oba vlaky vykolejily. Škoda na soupravách je podle odhadů dopravců 8 milionů korun a na trati půl milionu korun.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LH

Pro ty ,co moc nechápou drážní terminologii - lokomotivní vlak může být jízda samotné lokomotivy ale také několika spojených lokomotiv a třeba i neobsazených lok,četou. Ten termín se používal jistě i před 100 lety a není na tom nic divného, Představte si,že jede li samotná lokomotiva,která s vlakem může jezdit 160,tak samotná (teda za mě) mohla max.80 a byly i stroje ,co byly málo brzděné,tak jezdily solo 65max.Pokud jede ale nějaká jednotka a je jedno,zda Pendolino nebo Regina solo bez lidí,není to Lv ale Sv,tedy soupravový vlak a ty mohly tuším max 100. A tzv. MUVky po trati nejely jako vlak,ale byla to ,,jízda drobného vozidla,,a to jelo podle trochu jiných předpisů,nežli vlak.

Jinak jsem kdysi četl,ale neviděl jsem to v praxi,že snad v Belgii měli na čele lok na brzdovém potrubí skleničku podobnou starým filtrům paliva. Návěstidlo bylo vybavené nějakou pákou,která v poloze ,,na stůj,, zasahovala do průřezu lok.Bylo to chatrnější konstrukce,takže to mašinku neohrozilo,ale při projetí návěstidla to skleničku rozbilo,takže vlak zastavil jako při stržení záchranky.

Dneska se dá využít nějaký kamerový systém,ale tak leda ve velkých stanicích, Na nějaké dálkově řízené kozí dráze s minimem vlaků Vám to nejspíš někdo brzo ukradne.Opravdu toto zabezpečení není zas tak jednoduché vyřešit,Projíždění odd.náv. na autobloku nebo když fíra usnul,na zelenou na opakovači nemusel mačkat VZ,ve spánku proti kopci zastavil a pak začal couvat... měl zabránit PAKS. Jenže některé přejezdy nějak vytvářely bludné proudy,které vám i tam ,kde AB nebyl na 1 sec rozsvítily červenou na opakovači a PAKS Vám bouchnul -mašina v tahu,jedete 90 a najednou bouchne VZ,takže lidem vůbec nepadaly kufry na hlavu a nebo jedete s nákladem 2000tun proti kopci a když šťastně zastavíte a nemáte vlak na 3 kusy,tak máte o zábavu postaráno,hlavně za mokra a pokud do Vás zezadu buší postrk,tak je to o velkou hromadu.

5 0
možnosti
MZ

Předpis ČSD D2 účinný od 29.12. 1997 - Základní rychlosti vlaků, které nesmějí být překročeny při sestavě jízdního řádu ani při jejich jízdě, jsou:

a) u expresních vlaků, rychlíků, spěšných, osobních a soupravových vlaků 160 km/h;

b) u vlaků nákladní dopravy, brzděných I. způsobem brzdění 120 km/h;

c) u vlaků Nex pro přepravu kamionů, brzděných II. způsobem brzdění 120 km/h;

d) u vlaků osobní dopravy s postrkovým nebo vloženým hnacím vozidlem, které není dálkově řízeno z vedoucího nebo vlakového hnacího vozidla 100 km/h;

e) u ostatních vlaků nákladní dopravy, brzděných II. způsobem brzdění a u vlaků nákladní dopravy s vloženou nebo postrkovou lokomotivou llokomotivami), zapojenou na průběžnou brzdu 100 km/h;

f) u lokomotivních vlaků (vyjma zkušebních jízd), není-li v Doplňku pro některé řady hnacích vozidel uvedena rychlost nižší 80 km/h;

0 0
možnosti
JS

Srážky vlaků na železnici zas a znova a znova a zas. A ministr dopravy stále spokojeně sedí ve svém ministerském křesle. Připadne mi to hodně nepochopitelné.

1 9
možnosti
ZV

Z20d80e71n53e40k 11V83r17b44a

31. 7. 2021 21:44

No a o má dělat? Hele, ANO nemám rád. Ale za to, že na naší železnici není funkční zabezpečovač, který by zabránil strojvedoucímu projet červenou je problém, za který může drážní úřad a všechny vlády za 30 let zpět. To není něco, co se dá vyřešit za rok a nevyřeší se to ani za 5 let a megalomanské ETCS to nezachrání. Je to stejný šlendrián, jako provozovat tramvajou jednokolejku v Ostravě s nulovým zabezpečením, když např. z Liberce víme, že jednokolejky jsou průser a bez zabezpečovače se to tam prostě sráží. Není otázkou komu a proč se to stane, ale kdy se to stane. Stejně jako se v Ostravě čekalo na mrtvoly, tak se čeká i na dráze až se někde srazí dva rychlíky v oblouku v plné traťové rychlosti. Jako že k tomu nebylo v historii zase tak daleko. Jenže on se vždy najde ten chudák strojvedoucí, co tu červenou projel, ten se zavře a společnost je spokojená, protože preferujeme potrestání viníků a represi před lidskými životy. To je pak těžký. Opakuji, nemám ANO rád, ale za tohle Havlíček těžko může.

1 0
možnosti
JS

J98a15n 31S21e12d18l87á38k

31. 7. 2021 20:15

Příhoda, ten klidně opáčí

Příhoda, dokud na živu,

Příhoda, ten klidně opáčí,

"Neopustím svoji lokomotivu!"

Můžete si jistě snadno představit,

že se vlak tak snadno nedá zastavit,

že když se srazej dvě lokomotivy,

jeden strojvůdce nezůstane živý,

2 0
možnosti

O68t30o 10Č59a26p81e11k

31. 7. 2021 18:56

Česká železnice je pravěk, bohužel. Poslední rok jsme i 'best in railways'.

2 13
možnosti
PN

Čekání na ETCS.

1 1
možnosti
MP

Co je to „lokomotivní vlak”? On snad existuje vlak bezlokomotivní?

1 21
možnosti
MZ

Logickým opakem lokomotivního vlaku je vlak nelokomotivní.

Lokomotivní vlak je samostatně jedoucí lokomotiva - od vlaku, pro vlak, technologická jízda .... provozní zkratka Lv, používá se i pro jízdy motorových nebo elektrických vozů, případně jednotek ....

Samostatně jedoucí lokomotiva je vlakem - jede podle jízdního řádu, je označena předepsanými návěstmi.

24 0
možnosti
PN

P89e25t71r 26N54o59s

31. 7. 2021 18:35

A to má fungovat jakási trasovaci aplikace. Tady nefunguje triviální hlášení o přiblížení dvou vlaku na dané trase. Trapné.

3 9
možnosti
MZ

Nepochopil jste smysl "trasovací" aplikace ....vymyšlené po nehodě na trati s tzv. zjednodušením řízením provozu dle předpisu D3 (v praxi složitějším).

4 0
možnosti
PK

A kdybyste to nevěděli, tak tam měla už stát 2 roky dvoukolejná rychlotrať na 200 km/h. Spasitelé Bárta s Johnem z věcí veřejných to zařízli jako fůru dalších dopravních staveb. Pořád je tam ta zoufalá jednokolejka s rychlostí 80 km/h a výlukou 3 měsíce v roce.

Tak jen doufám, že to ve volbách hodíte nějakých dalším spasitelům, kteří nejsou z tradičních politických stran:-P

7 1
možnosti
MZ

Jste vtipný, ale Bátra s Johnem nic reálně nezařízli ... reálně by trasu zařízli ti, co by nesouhlasili aby jim trať vedla za humny ... , různá odvolání ... odmítání prodeje pozemků > peníze nechceme,chceme jiné pozemky (viz tvrdohlavá "baba" Havránková pijící tímto požadavkem "systému" krev).

v roce 1996 existovala smysluplná studie na modernizaci trati z Prahy do Kladna s odbočkou na Letiště Ruzyně, v podstatě v duchu toho, co měla za lubem Praha 6 (tunelem po Ořechovkou na Veleslavín), po 25 letech není nic ..... a to je trať nevysokorychlostní ...

2 2
možnosti
PK

Němčice jsou zakleté. Není to tak dávno, co tam náklaďák odvezl most i s kusem tratě ;-D Pak to tam opravovali rok.

0 0
možnosti
MG

Prostě jeden projel návěstidlo proti stůj a nehoda je tu.

3 1
možnosti
JL

To by me zajimalo, jak by to na zeleznici vypadalo, kdyby se tam presunulo tri ctvrtiny nakladu z kamionove dopravy. Jak o tom tady nedavno basnili v nejakem clanku. Co jsem jel v posledni dobe vlakem, tak zpozdeni, vyluky, nastvani pasazeri, nevrla pruvodci...

19 4
možnosti
PR

Normálně. Jeďte se podívat do Rakouska nebo Švýcarska. Tady tomu vládne česká Správa železnic.

Zkuste si tu otázku položit jinak - dokážete si představit ty následky, pokud by se dnešním odborníkům ze SŽ podařilo postavit nějakou vysokorychlostní trať?

2 6
možnosti
  • Nejčtenější

Zemřel kardiochirurg Šantavý, špičkový lékař zachránil nespočet životů

25. dubna 2024  16:28

Fakultní nemocnice v Olomouci oznámila, že v pátek 19. dubna náhle zemřel lékař a někdejší...

Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy

19. dubna 2024  13:10

Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje

21. dubna 2024  14:11,  aktualizováno  17:13

Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...

Lidé nám lesy drancují, přemýšlejme o houbařských lístcích, vyzývá podnikatel

20. dubna 2024

Premium Na Slovensku je největším soukromým vlastníkem lesů, v Česku se Richard Benýšek soustředí hlavně na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Seniorka při vystupování spadla pod tramvaj a zemřela, policie stíhá řidiče

24. dubna 2024  13:51,  aktualizováno  15:21

Obviněním řidiče tramvaje z usmrcení z nedbalosti skončilo po více než půl roce vyšetřování loňské...

Vědci vyvinuli lepší jehly pro novou léčbu, která pomáhá i při poškození míchy

26. dubna 2024  12:14

Vědci z olomoucké Univerzity Palackého vyvinuli novou generaci jehel, které jsou určené pro nyní...

Developer chce u Přerova stavět haly za tři miliardy, pracovat tu má 2 500 lidí

26. dubna 2024  10:22

Obří zóna pro byznys má přibýt v blízké budoucnosti na okraji Přerova. Půjde o více než 110 tisíc...

Vědci nasadili do války s komáry drony a senzory, kalamity budou hlásit předem

26. dubna 2024  5:40

Vědci a obce v Litovelském Pomoraví využívají nejmodernější techniku, která má zamezit komářím...

Nebýt alkoholu, většinu času skoro nemáme co dělat, říká lékař z urgentu

25. dubna 2024

Premium Končí zde pacienti po mrtvici, infarktu, se zápalem plic, po otravě krve, závažných úrazech nebo po...

Advantage Consulting, s.r.o.
Absolventi Olomoucký kraj (od 26.000 Kč)

Advantage Consulting, s.r.o.
Olomoucký kraj
nabízený plat: 26 000 - 30 000 Kč