Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přerov si chce ulevit od kamionů jejich odkloněním přes Mádrův podjezd

  6:52aktualizováno  6:52
Takzvaný Mádrův podjezd v Přerově se stane důležitou dopravní spojkou. Město se totiž rozhodlo nechat ho rozšířit, takže jím budou moci projíždět i zásahová auta hasičů a navíc lokalitě u nádraží uleví od kamionů.

Takzvaný Mádrův podjezd v Přerově chce město rozšířit tak, aby jím mohly jezdit kamiony a také zásahové vozy hasičů. | foto: Magistrát města Přerov

Až dvanáct a půl tisíce aut projede denně po silnici před přerovským nádražím, z toho čtvrtinu tvoří nákladní vozidla a kamiony. Je to zhruba o tisícovku vozidel více než na hlavním tahu mezi Přerovem a Olomoucí, přitom jde o oblast s hustou zástavbou a vysokým pohybem chodců.

Aby ale bylo možné kamiony a také zásahové vozy hasičů nechat jezdit Mádrovým podjezdem, je nutné ho rozšířit a prohloubit. Nyní je totiž pouze tři metry široký a na druhou stranu se jím dostanou pouze vozy do maximální výšky 2,8 metru. Po přestavbě by ale mohl odvést těžkou dopravu z ulice generála Štefánika do Tovačovské ulice a naopak.

„Odklonila by se doprava aut nad 12 tun z prostoru kolem vlakového nádraží, a tím by se zlepšil komfort života v této části města. Průmyslová zóna v Tovačovské ulici by se napojila na komunikaci první třídy a následně na plánovanou dálnici,“ shrnul výhody plánu přerovský primátor Vladimír Puchalský.

Nová silnice by tak výhodně napojila i areál Přerovských strojíren a navazující letiště, které od zbytku města odděluje železniční trať.

Město chce s pomocí kraje získat peníze na rozšíření od státu

Plán na rozšíření Mádrova podjezdu, který nyní přerovští radní posvětili jako jednu z hlavních dopravních priorit, ale není novinkou. Na magistrátu leží studie skoro jedenáct let, konkrétně od prosince roku 2004.

„Teď o projektu chceme vyjednávat se zástupci Olomouckého kraje, který na tuto stavbu může získat finance,“ uvedl bývalý ministr dopravy Antonín Prachař, který zastupuje Přerov ve věcech dopravních staveb před orgány státu a kraje.

„Podle předběžných informací z vedení Státního fondu dopravní infrastruktury je totiž možné využít peníze státu - pokud plánovaná komunikace navazuje na průmyslovou zónu. A v tomto případě jsou podmínky splněny. Stavba je i v souladu s územním plánem Přerova, takže jí nic nebrání,“ dodal.

Výhodou je, že Mádrův podjezd byl opraven už v roce 2011, kdy byl v Přerově modernizován železniční uzel.

„Oprava stála 104 milionů korun a částkou 20 milionů korun na ni přispěl Olomoucký kraj. Město Přerov se podílelo částkou 1,8 milionu,“ konstatoval Pavel Gala z odboru rozvoje přerovského magistrátu. Na základě tohoto spolufinancování se podařilo vybudovat podjezd v takových parametrech, aby pod ním v budoucnu mohla vést silnice II. třídy.

„Podjezd byl z původních 5,5 metru zrekonstruován na rozpětí 17,4 metru. Finanční krytí na to, aby pod ním byla postavena nová betonová vana v parametrech pro silnici II. třídy, ale nebylo reálné. Proto tam byla ponechána silnice stejných rozměrů jako původní - její šířka činí tři metry, podjezdná výška 2,8 metru a jednostranný chodník je v šířce 1,2 metru,“ shrnul Gala.

Počítá se i s ochranou proti vodě

Kromě rozšíření a prohloubení silnice pod železnicí bude potřeba vyřešit i další problém - při větších srážkách býval podjezd zatopený a neprůjezdný.

„Projekt s tím počítá a nabízí takové technické řešení, aby byla eliminována i spodní voda. Byla by tam dostatečně silná železobetonová deska a své místo by tu měla i čerpadla,“ vysvětlil primátor Puchalský.

Možnost využívání podjezdu vítají i přerovští hasiči. Jejich vozy tudy nyní paradoxně neprojedou, ačkoliv mají v sousedství své stanoviště.

„Zprovoznění Mádrova podjezdu na průjezdný profil nákladních vozidel, zejména vozidel požární ochrany, je dlouhodobým požadavkem Hasičského záchranného sboru Olomouckého kraje,“ řekla mluvčí hasičů Vladimíra Hacsiková.

V současné době nezbývá hasičům při zásazích v přerovské průmyslové zóně a v oblasti na jihozápad od města, kde se nachází například Tovačov, Bochoř, Troubky nebo místní části Lověšice a Henčlov, než využívat Kojetínský podjezd. Ten ale bývá často ucpaný kvůli vysokému provozu nebo zcela neprůjezdný v situacích, kdy pod ním uvízne kamion nebo je po silném dešti zatopený.

„Pokud nemohou jednotky požární ochrany Kojetínským podjezdem projet, musí se k místu události dostat dvěma objízdnými trasami, a to buď přes Troubky, což je trasa o délce 27 kilometrů, nebo přes Říkovice, tedy asi 18 kilometrů dlouhou objížďkou. Hasiči by proto velmi uvítali rozšíření Mádrova podjezdu i pro vozidla požární ochrany,“ uzavřela Hacsiková.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Tělesně postižená Pavla Karafová se ocitla i se dvěma malými dětmi na ulici...
Postiženou s dětmi vyhodili z ubytovny. Dlužili na nájmu, tvrdí majitel

Velké množství rozhořčených reakcí vyvolala v minulých dnech situace v jedné z olomouckých ubytoven. Tělesně postiženou ženu na vozíku se dvěma dětmi ve věku...  celý článek

Marian Jurečka, ministr zemědělství, byl hostem pořadu iDNES.cz Rozstřel. (21....
Jurečka vyzval olomouckého hejtmana, aby kraj neplatil Zemanovu návštěvu

Ministr zemědělství a krajský zastupitel Marian Jurečka (KDU-ČSL) požádal olomouckého hejtmana Ladislava Oklešťka (ANO), aby krajský úřad neplatil plánovanou...  celý článek

Požár ve Staré Libavé zničil vnitřní prostory rodinného domu i jeho střechu, s...
VIDEO: Dům ve Staré Libavé zachvátil oheň, škoda se blíží milionu korun

Rodinný dům ve Staré Libavé na Olomoucku zachvátily v neděli večer plameny. S požárem, který zasáhl vnitřní část budovy i střechu, bojovalo osm jednotek...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.