Značka Haná regionální produkt.

Značka Haná regionální produkt.

Firmy hromadně opustily regionální značku Haná. Byla nám k ničemu, zlobí se

  • 0
Značka regionálních produktů Haná má problémy. Firmy, které sdružuje, odmítají manažera udělující označení a zároveň majitele značky společnost Aktiv plus. Ten se jí ale vzdát nechce, a tak firmy odstupují.

Ze sedmi certifikovaných výrobců značky Haná - regionální produkt zůstal jen jeden. Ostatní zrušili svou prezentaci na stránkách Asociace regionálních značek a na všech dalších materiálech včetně novin, které mají výrobky s pečetí Hané propagovat. Vyvrcholil tak dlouhodobý spor mezi výrobci a občanským sdružením Aktiv plus, které regionální značku zajišťuje.

Zpackaná reklama

Značka Haná - regionální produkt má upozorňovat na atraktivní produkty z Hané. Už od ní ale odstoupilo šest ze sedmi výrobců. Hlavně jim vadilo, jak málo se majitel značky, firma Aktiv plus, stará o propagaci a reklamu. Jenže Aktiv plus se přes svá původní prohlášení nechce značky vzdát. Situací se bude zabývat valná hromada sdružení, které regionální značky uděluje.

"Už mi definitivně došla trpělivost. Slíbili reklamu, nic nedodrželi. Nebudu platit příspěvky za něco, co nefunguje a v ničem mi nepomáhá. Já se bez té značky obejdu," sdělila Jarmila Vitoslavská, která šije proslulé hanácké kroje.

Aktiv plus selhal, shodují se výrobci

V podobném duchu hovoří také další označení výrobci. "Po pěti měsících od certifikace nemáme platný certifikát, který by nás opravňoval k užívání značky. Propagace neskutečně vázne. Těch problémů je celá řada. Značka si tak kvůli liknavosti Aktivu plus nemůže získat to správné renomé, jaké mají regionální značky jinde," sdělil výrobce tvarůžkových moučníků Zbyněk Poštulka.

Jediné, co může výrobce vrátit ke značce, je změna koordinátora. "Aktiv plus jednoznačně selhal. Na nápravu měl dost času, ale možnosti nevyužil," řekl výrobce dřevěných hraček Josef Sýkora.

Značku originálních místních produktů získaly také Loštické tvarůžkové moučníky.

Situaci bude řešit i Asociace regionálních značek

Kateřina Čadilová z Asociace regionálních značek uvedla, že Haná se bude řešit na valné hromadě v březnu.

"Nechci předjímat, ale pro uklidnění situace by bylo nejlepší, kdyby Aktiv plus odstoupil z pozice regionálního koordinátora a přišel jiný," sdělila Čadilová.

Regionální značky.

Upozornila ale, že majitelem značky je právě Aktiv plus, a pokud se jí nevzdá, nemůže ji používat nikdo jiný. "Zavádět novou značku by určitě ničemu nepomohlo," podotkla.

Aktiv plus ale zřejmě sám neodstoupí, přestože to Dominika Doláková z vedení v lednu sdělila jak výrobcům, tak Olomouckému kraji, který značku finančně podporuje.

Aktiv plus otočilo - značky se vzdávat nebude

"Aktiv plus se nehodlá vzdát své značky. Valná hromada našeho občanského sdružení přijala jasné stanovisko a naší povinností je toto stanovisko naplňovat," napsala nyní Doláková na asociaci v rozporu s původním vyjádřením.

Proč Aktiv plus změnil stanovisko Doláková nesdělila, protože celé pondělí nezvedala telefon. "Tak výrazný obrat paní Dolákové mě zaskočil. Dá se vysvětlit snad jen zbrklým jednáním. Bohužel tak zcela ztrácí důvěryhodnost," řekla Zdeňka Giacintová, která za použití modrotisku vyrábí originální textilní výrobky.