Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hokejová Olomouc je nyní klub bez reklam i marketingového manažera

  17:25aktualizováno  17:25
Pokud něco divákům na olomouckém zimním stadionu rozhodně nekazí zážitek z hokeje, tak je to bílá nepomalovaná ledová plocha. Pouze uprostřed hřiště je jediná reklama, kterou si zaplatil hlavní sponzor Kohoutů, stavební společnost Eurovia. Puk jde na bílém podkladě bezvadně vidět, těší přihlížející.

Až na jedinou výjimku nepopsané dresy i led. Olomoučtí Kohouti mají jen minimum sponzorů. | foto: MF DNES

Mnohem méně je však z této situace nadšený hanácký klub. Pokladna HC Olomouc by větší počet sponzorů rozhodně uvítala. Vždyť i na dresech prvoligových hokejistů lze najít pouze jediného partnera klubu, malé logo Radegastu. Přitom ještě loni byla na hrudi hráčů vidět také Eurovia.

"Je možné, že sponzoři na dres i na led ještě přibudou. Je to o tom, co si kdo za reklamu zaplatí," říká pragmaticky Erik Fürst, generální manažer Olomouce.

Přestože "Mora" postrádá větší zájem sponzorů, ekonomické problémy ji podle Fürsta netíží. Rozpočet na sezonu A-týmu je zabezpečen z osmdesáti procent. "Je to tak, jak to je. Prostě bojujete. Vždycky to může být lepší, ale sezona ohrožená není," uklidňuje manažer. "Podpora sponzorů je zhruba stejná jako loni."

Kromě Eurovie jsou hlavními partnery klubu OHL ŽS, Olomoucký kraj a statutární město Olomouc. "V jednání jsou další firmy, které mají zájem o reklamu. Až to bude hotové, tak to zveřejníme," doplnil Fürst.

Tým má zvučná jména, hlavní jsou ale výsledky

Kohouti patří ke špičce první ligy a v kádru mají několik zvučných jmen - jde například o útočníka Radima Kucharczyka, asistenta trenéra zase dělá dvojnásobný světový šampion Jan Tomajko.

Co dál by sponzory přimělo k podpoře? "Hlavně slyší na to, jak hraje tým. Nemyslím si, že by měli menší zájem," tvrdí Fürst.

Majitelem klubu je olympijský vítěz a ikona českého hokeje Jiří Dopita. Jistě zajímavá osobnost i pro mnoho firem. "Nedomnívám se, že by bylo moje jméno nějak lákavé," oponuje centr Brna.

"Jediné, co můžeme garantovat, je, že peníze půjdou opravdu tam, kam mají jít. Za to dám ruku do ohně. Není to v Olomouci jako v minulosti, kdy peníze končily jinde. Udělalo se tady kus práce a budeme v ní pokračovat," zdůraznil Dopita.

Marketingový manažer? Budeme o tom uvažovat

Právě bídné hospodaření někdejšího vedení Kohoutů stále odstrašuje řadu potencionálních partnerů. "Je to složité ve všech sportech. Boj o peníze je opravdu těžký. Skoro všechny extraligové týmy mají nějaké problémy. První liga je o to horší," dodal Dopita.

To je sice pravda, vysvětlení "čistých" dresů i bílého ledu se ale dá najít i jinde. HC Olomouc, klub bez reklam, totiž nemá marketingového manažera. "Na marketingu se podílí více lidí," namítá Fürst.

Jak se ale ukazuje, přivést odborníka z marketingu by nebylo na škodu do Olomouce . "Budeme o tom uvažovat," připustil Fürst. Minimálně do té doby si však diváci užijí krásný pohled na reklamami "nezašpiněnou" ledovou plochu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Jakub Pokorný odhlavičkovává před baníkovskou brankou, kterou hájí Petr Vašek.
Ostrava - Olomouc 1:1, Baník vedl, hosté bod v souboji nováčků vydřeli

Fotbalisté Ostravy už na vítězství čekají deset zápasů, s Olomoucí remizovali v 11. ligovém kole 1:1. Domácí Baník přitom vedl, ačkoliv gólové akci Hrubého...  celý článek

Marek Sehnal (vlevo) z Olomoucka útočí v utkání s Ústím, brání ho Donald...
Olomoucko slaví historicky první výhru. A hned ji ozdobilo stovkou

Poprvé ve své historii basketbalisté Olomoucka slavili vítězným pokřikem úspěch v ligovém utkání. Ve 4. kole Kooperativa NBL porazil nový klub Ústí nad Labem...  celý článek

POZOR NA NĚJ. Olomoucký útočník Tomáš Chorý si zpracovává míč, hlídá ho...
Vítězná sestava se (ne)mění. Tah s Chorým však Jílkovi nevyšel

Je to fotbalové klišé, ale něco má do sebe: vítězná sestava se nemění. Trenér olomouckých fotbalistů Václav Jílek ji však po výhře v Jihlavě změnil. Není se mu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.