Až na jedinou výjimku nepopsané dresy i led. Olomoučtí Kohouti mají jen minimum sponzorů.

Až na jedinou výjimku nepopsané dresy i led. Olomoučtí Kohouti mají jen minimum sponzorů. | foto: MF DNES

Hokejová Olomouc je nyní klub bez reklam i marketingového manažera

  • 0
Pokud něco divákům na olomouckém zimním stadionu rozhodně nekazí zážitek z hokeje, tak je to bílá nepomalovaná ledová plocha. Pouze uprostřed hřiště je jediná reklama, kterou si zaplatil hlavní sponzor Kohoutů, stavební společnost Eurovia. Puk jde na bílém podkladě bezvadně vidět, těší přihlížející.

Mnohem méně je však z této situace nadšený hanácký klub. Pokladna HC Olomouc by větší počet sponzorů rozhodně uvítala. Vždyť i na dresech prvoligových hokejistů lze najít pouze jediného partnera klubu, malé logo Radegastu. Přitom ještě loni byla na hrudi hráčů vidět také Eurovia.

"Je možné, že sponzoři na dres i na led ještě přibudou. Je to o tom, co si kdo za reklamu zaplatí," říká pragmaticky Erik Fürst, generální manažer Olomouce.

Přestože "Mora" postrádá větší zájem sponzorů, ekonomické problémy ji podle Fürsta netíží. Rozpočet na sezonu A-týmu je zabezpečen z osmdesáti procent. "Je to tak, jak to je. Prostě bojujete. Vždycky to může být lepší, ale sezona ohrožená není," uklidňuje manažer. "Podpora sponzorů je zhruba stejná jako loni."

Kromě Eurovie jsou hlavními partnery klubu OHL ŽS, Olomoucký kraj a statutární město Olomouc. "V jednání jsou další firmy, které mají zájem o reklamu. Až to bude hotové, tak to zveřejníme," doplnil Fürst.

Tým má zvučná jména, hlavní jsou ale výsledky

Kohouti patří ke špičce první ligy a v kádru mají několik zvučných jmen - jde například o útočníka Radima Kucharczyka, asistenta trenéra zase dělá dvojnásobný světový šampion Jan Tomajko.

Co dál by sponzory přimělo k podpoře? "Hlavně slyší na to, jak hraje tým. Nemyslím si, že by měli menší zájem," tvrdí Fürst.

Majitelem klubu je olympijský vítěz a ikona českého hokeje Jiří Dopita. Jistě zajímavá osobnost i pro mnoho firem. "Nedomnívám se, že by bylo moje jméno nějak lákavé," oponuje centr Brna.

"Jediné, co můžeme garantovat, je, že peníze půjdou opravdu tam, kam mají jít. Za to dám ruku do ohně. Není to v Olomouci jako v minulosti, kdy peníze končily jinde. Udělalo se tady kus práce a budeme v ní pokračovat," zdůraznil Dopita.

Marketingový manažer? Budeme o tom uvažovat

Právě bídné hospodaření někdejšího vedení Kohoutů stále odstrašuje řadu potencionálních partnerů. "Je to složité ve všech sportech. Boj o peníze je opravdu těžký. Skoro všechny extraligové týmy mají nějaké problémy. První liga je o to horší," dodal Dopita.

To je sice pravda, vysvětlení "čistých" dresů i bílého ledu se ale dá najít i jinde. HC Olomouc, klub bez reklam, totiž nemá marketingového manažera. "Na marketingu se podílí více lidí," namítá Fürst.

Jak se ale ukazuje, přivést odborníka z marketingu by nebylo na škodu do Olomouce . "Budeme o tom uvažovat," připustil Fürst. Minimálně do té doby si však diváci užijí krásný pohled na reklamami "nezašpiněnou" ledovou plochu.