Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Jeseník se zbaví úzké lávky brzdící dopravu, nahradí ji nový most

  12:54aktualizováno  12:54
Řidiči projíždějící po průtahu Jeseníkem ve směru na Rejvíz a Zlaté Hory se po 20 letech zbaví velké dopravní komplikace. Nebudou už totiž muset přes Bělou po úzké lávce, která ve špičce výrazně zpomaluje dopravu. Nahradí ji nový široký most.
Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Jan Strouhal, MAFRA

Stavba přijde na 36 milionů korun, většinu uhradí hejtmanství, devět milionů přidá město.

„Původní most je velká komplikace a největší dopravní závada v Jeseníku. Už řadu let nevyhovuje rostoucímu provozu. První snahy postavit nový, byly už v roce 1996,“ uvedl šéf jesenického odboru dopravy Josef Liberda.

Přes Bělou se nyní jezdí po betonové lávce z roku 1905. Ta je však úzká a dvě auta se na ní nevyhnou, provoz je zde proto pouze jednosměrný.

„Když si v dopravní špičce musí auta dávat přednost, vznikají tu kolony a doprava směrem k polské hranici se výrazně zpomaluje,“ popsal Liberda.

Delší kamiony měly problém na lávku vůbec najet

Komplikace potvrzuje i Josef Halamíček z Rejvízu, jenž pravidelně jezdí do Jeseníku.

„Projet přes most bez komplikací se dá pouze výjimečně, jinak jsem si zvykl, že tam skoro vždy strávím čekáním i několik minut. Jsem rád, že se to konečně změní,“ pochvaluje si.

Nový most stavbaři začali budovat asi 200 metrů od stávající betonové lávky ve směru na Bělou pod Pradědem. Bude se nacházet mnohem dál od hlavní silnice, takže umožní plynulejší provoz a napojení a auta nebudou muset v místě tolik zpomalovat. Komfortnější bude průjezd i pro delší soupravy, které nyní mají kvůli malému poloměru zatáčky problém na most vůbec najet.

„Nájezd a výjezd bude plynulý. Nový most bude široký celkem jedenáct metrů, takže dostane dva jízdní pruhy, které umožní bezproblémové míjení i velkých nákladních vozů. Přejezd Bělé tak přestane narušovat plynulost dopravy, což je pro město velmi důležité,“ shrnul Liberda.

Řidiči musí až do září počítat s dopravními komplikacemi

Projektanti počítají také s chodci. Most totiž překlene dva metry široký chodník. Starý most se bourat nebude, najde nové využití. Podle Liberdy poslouží obyvatelům nedalekého sídliště za řekou, kteří se z bydliště potřebují dostat na hlavní silnici.

Stavba by měla být hotová do konce listopadu. Současně s mostem přes Bělou postaví Jeseník nedaleko také novou lávku přes Vrchovištní potok spojující Rejvízskou a Slunnou ulici. Tu původní zničila povodeň v roce 1997, od té doby lidem slouží provizorní mobilní příhradový most zapůjčený od armády.

Kvůli pracím se šoféři musí připravit na dopravní omezení v některých jesenických ulicích. Až do 30. dubna bude neprůjezdná ulice Slunná, provoz na Rejvízské je nyní svedený do jednoho jízdního pruhu a je provizorně řízen semafory.

Od 1. května do 3. září pak budou komplikace v Rejvízské ulici pokračovat, s tím rozdílem, že se doprava přesune do druhého jízdního pruhu. Pouze jeden jízdní pruh bude rovněž v Šumperské ulici při výjezdu z města. Od 4. září do konce listopadu se v harmonogramu počítá s dokončovacími pracemi, které budou znamenat už jen menší omezení v Rejvízské, Krátké, Slunné a Šumperské ulici.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

V Olomouci narazil na přejezdu osobní vlak do návěsu kamionu. Nehoda zastavila...
Vlak narazil na přejezdu do návěsu kamionu, zranilo se devět lidí

Srážka osobního vlaku s kamionem na železničním přejezdu v Divišově ulici zablokovala ráno důležitou olomouckou dopravní tepnu a také provoz na trati do...  celý článek

V kapli Božího Těla olomoucké univerzity se konal vědecký seminář o magii a...
Vědci z celé Evropy v olomoucké kapli rozebírali čarodějnictví a magii

Čarodějnictví, magie nebo vampyrismus nejsou ani v 21. století témata, kterým by se už vědci nevěnovali. Vydala dokonce na samostatný seminář, na který se do...  celý článek

V Olomouci a dalších městech kraje čekaly davy lidí ve frontách, aby získali...
Druhé kolo kotlíkových dotací bude bez front, žádá se elektronicky

Olomoucký kraj vyhlásil druhé kolo kotlíkových dotací. Mezi zájemce o ekologičtější zdroje tepla může rozdělit až 124 milionů korun. Žádosti se nově podávají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.