Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ministr Bárta nejdřív přerovský uzel zmrazil, teď stavbu zase spouští

  7:04aktualizováno  7:04
Oprava přerovského železničního uzlu, kterou v srpnu zastavilo ministerstvo dopravy, se může zase rozjet. Zpráva, že jedna z klíčových staveb na Moravě může pokračovat přitom přišla v době, kdy Správa železniční dopravní cesty začala projekt brzdit. Teď je všechno jinak, úřad ministra Víta Bárty totiž změnil názor.

Součástí rozsáhlé rekonstrukce přerovského železničního uzlu bude také kompletní výměna mostu. Ilustrační foto | foto: Martin Adamec, MAFRA

"Mohu potvrdit, že jsme od srpna vůbec nezačínali s novými stavbami, jen jsme dokončovali ty větší a postupně jsme připravovali zakonzervování celého projektu," potvrdil Pavel Halla ze Správy železniční dopravní cesty. Před pár dny se nicméně všechno změnilo.

"Teď už stavba běží dál. Ministerstvo dopravy minulý týden celý projekt znovu vrátilo do hry," řekl Halla mluvčí.

Dělníci už balili, teď je všechno jinak

Ve chvíli, kdy si dělníci pomalu balili věci a připravovali se k zakonzervování přestavby přerovského nádraží a dispečerského centra pro celou Moravu, přišla z ministerstva dopravy zpráva, že práce mohou zase pokračovat. Vedení rezortu totiž přehodnotilo názor.

V srpnu přitom takzvanou velkou rekonstrukci přerovského železničního uzlu zařadilo na seznam stopnutých velkých dopravních staveb.

Přerovský uzel

Přerovský železniční uzel prochází přestavbou, během které železničáři vymění celé kolejiště, úprav se dočkají také nástupiště a podchody přerovského nádraží. Akce za čtyři miliardy korun se dělí do dvou etap. První skončí v roce 2012, druhá v roce 2014. Cestující se musí po celou dobu prací připravit na dopravní komplikace.

Ministerstvo Víta Bárty rozhodlo o znovuobnovení prací poté, co se Správa železniční dopravní cesty dohodla se stavaři na zlevnění staveb o téměř 440 milionů korun jen na letošní rok.

Zmrazení modernizace uzlu v Přerově podle Pavla Hally ze Správy železniční dopravní cesty nezpůsobilo žádné větší komplikace. Navíc ani nezpozdí stavbu.

"Letos se začalo s opravou lověšického podjezdu a stavbou pětipatrové budovy centrálního dispečerského pracoviště, z něhož se má řídit doprava na celé Moravě. Práce budou hotové v lednu příštího roku. Na tomto termínu se tedy nic nemění," potvrzuje Halla.

Příští rok dojde také na přerovský most

Nejnáročnější investice podle něj přijdou na řadu až příští rok. Přerov čeká kompletní výměna zchátralého železničního mostu a velká rekonstrukce kolejiště.

Čeho si lidé všimnou nejvíce, bude pak rekonstrukce vlakových nástupišť, které jsou technickou památkou. Na nástupištích zůstanou pouze historické sloupy a výstupky z podchodů, zbytek se změní. "Opravená nástupiště pak budou vypadat jako nedávno zrekonstruovaná nádraží v Ostravě-Svinově či Břeclavi," doplnil Halla.

Rekonstrukce dopravně vytíženého přerovského železničního uzlu počítá s výměnou celého kolejiště, úprav se dočkají také nástupiště a podchody místního nádraží. Akce za 4 miliardy korun potrvá do roku 2014.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Hasiči v Olomouci soupeřili v řezání motorovými pilami na prvním ročníku...
Hasiči s motorovými pilami soutěžili, kdo bude rychlejší a přesnější

Jak rychle dokáží vyměnit řetěz motorové pily nebo s ní odvětvit strom, ale také umění přesného řezu, to vše předvedli v Olomouci profesionální a dobrovolní...  celý článek

Během údržby se na dolní nádrží přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně...
Převrácený jeřáb v elektrárně Dlouhé stráně shodili hasiči do nádrže

Řízeným sesunutím do dolní nádrže přečerpávací vodní elektrárny Dlouhé stráně se rozhodli odborníci řešit problém s autojeřábem, který se zde v pátek převrátil...  celý článek

Do Olomouce se po téměř osmi desítkách let vrátí znovuobjevená Tóra z dnes už...
Tóru nacisté zabavili a komunisté prodali, teď se vrátí do Olomouce

Po desítkách let se do Olomouce vrátí vzácná Tóra z konce 19. století z místní synagogy, která v březnu 1939 vyhořela, což nacistům posloužilo jako záminka pro...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.