Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Zajíždění místních Mohelnici nečeká, z nové části R35 budou dva sjezdy

  6:52aktualizováno  6:52
Mohelničtí se mohou radovat, po protestech radnice si totiž město, které je jedním z nejdůležitějších dopravních uzlů na trase, vymohlo dva sjezdy z plánované rychlostní silnice R35. V původních plánech se počítalo pouze s jednou přípojkou a část lidí i firem by si tak musela zajíždět i několik kilometrů.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Jan Vaca, iDNES.cz

„Ministerstvo životního prostředí spolu s ministerstvem dopravy došlo k závěru, že město Mohelnice bude připojeno na R35 dvěma mimoúrovňovými křižovatkami (MUK),“ píše se v oficiálním prohlášení. Podle tohoto zadání připravuje projekční kancelář vyhledávací studii. Počítá se s mimoúrovňovou křižovatkou Sever a Jih.

„Důvodem takového rozhodnutí je připojení stávající silnice I. třídy v prostoru města a specifické podmínky včetně umístění průmyslové zóny,“ vysvětlil projektant Milan Koloušek.

Starostu Mohelnice Pavla Kubu rozhodnutí potěšilo, dva sjezdy považuje za nutnost.

„Původní řešení s jedním sjezdem vůbec nereflektovalo požadavky lidí a velkých firem v průmyslové zóně. Řada obyvatel Mohelnice a okolí by si úplně zbytečně při cestě do Olomouce zajela i o šest kilometrů. A také bychom se nezbavili těžké kamionové dopravy jezdící přes část města ze zdejších průmyslových firem. Nové řešení dvou sjezdů do města tohle napravuje,“ sdělil Kuba s tím, že na nutnost změn důrazně upozorňoval.

„Důvody byly velmi pádné, takže s prosazením nakonec nebyl zásadní problém,“ pochvaluje si.

Přidání sjezdu využijí kromě obyvatel i místní velké firmy

Severní přípojka bude řešit křížení R35 z Mohelnice do Čech a rychlostní komunikace na Šumperk, jižní potom sjezd do města a nájezdy na Loštice, Uničov a také vjezd do průmyslové zóny.

Změnu oceňují velké mohelnické firmy působící v průmyslové zóně: Hella, Montix nebo Siemens.

„R35 jednoznačně zrychlí a zlepší dopravu do Čech a napojení mimoúrovňovou křižovatkou umožní plynulejší dopravu a uleví také městu od těžké kamionové dopravy proudící z firmy a naopak,“ uvedl ředitel mohelnického závodu Siemens Pavel Pěnička.

Dva nájezdy si pochvalují i lidé. Pro jižní část města a obce okolo bude lepší jižní MUK, pro zbytek města pak severní část.

„Už se těším, až pojedu na Hradec Králové po pořádné silnici bez zbytečných omezení. Je dobré, že se vyřešily i nájezdy. Já konkrétně bych využíval ten jižní, protože to je úspora tak čtyř pěti kilometrů. Jenom je škoda, že R35 ještě hodně dlouho nebude hotová,“ řekl například Martin Vaňourek z Mohelnice.

Úsek kolem Mohelnice přijde na řadu jako poslední

Kdy se začne úsek kolem Mohelnice stavět, totiž zatím není jasné. „Na první dva úseky ve směru od Hradce Králové na Mohelnici dojde v příštím roce na podzim, další dva budou zahájeny v roce 2019,“ uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Studecký. Podle plánů ŘSD přijde úsek ze Starého Města do Mohelnice na řadu jako poslední.

„Zatím není jasné, kdy bude úsek Staré Město - Mohelnice zahájen, protože na něj ještě nebyla zpracována studie vlivu na životní prostředí EIA,“ doplnil Studecký.

„Při tempu výstavby, jaké je u nás obvyklé, očekávám dokončení někdy kolem roku 2030,“ míní například mohelnický starosta.

R35 bude páteřní komunikací spojující Čechy a Moravu, má být alternativou k přetížené dálnici D1. Bude dlouhá přes 260 kilometrů, povede z Liberce přes Turnov, Hradec Králové, Mohelnici a Olomouc do Lipníku nad Bečvou, kde je zajištěno dálniční spojení na Ostravu.

Z celého tahu R35 je v provozu několik nenavazujících částí. Nejstarším hotovým úsekem je úsek Mohelnice - Olomouc. Dostavba chybějícího úseku z Mohelnice na Hradec patří nyní mezi nejvyšší priority v současných plánech na dokončení české dálniční sítě. Podle průzkumů zde totiž v roce 2040 má jezdit 30 až 50 tisíc aut denně.




Nejčtenější

Muž přesvědčil policistu k demonstrativnímu oběšení, pak ho nechal zemřít

Sebevražda (ilustrační foto)

Policista z olomoucké krajské policie, který zemřel na začátku roku 2015, nespáchal dobrovolnou sebevraždu, ale byl...

Historik odkryl nevítaná fakta o masakru. Chtěl jsem najít pravdu, říká

Bývalý ředitel Muzea Komenského v Přerově František Hýbl. Za svou letitou práci...

Hubenější na váze a chudší o iluze kolem některých hrdinů české historie. Ale zároveň bohatší o zadostiučinění svému...



Pachatel nevěděl, že útočí na Kvitovou, soudí policie. Případ odložila

Tenistka Petra Kvitová na setkání s novináři po propuštění z nemocnice. (23....

Ani stovky různých podnětů od lidí, ani téměř jedenáct měsíců podrobného vyšetřování nestačilo kriminalistům k...

Kde sídlili Keltové i páni. Výlet za tajemnými hrady Drahanské vrchoviny

Repešský žleb

Podzimní lesy bez listí jsou ideálním obdobím pro hledání starých zřícenin, ze kterých toho mnoho nezbylo. Doslova...

Osiřelou trať z Jesenicka nikdo nechtěl ani po slevě, brzy bude zadarmo

(ilustrační foto)

Ani na druhý pokus se nepodařilo prodat nevyužívanou železniční trať mezi Velkou Kraší a Vidnavou na Jesenicku. Zájemce...



Další z rubriky

Zákrok policie při protestu proti Zemanovi byl v pořádku, říká prezidium

Návštěvu prezidenta Miloše Zemana na náměstí v Lipníku nad Bečvou 8. listopadu...

Policisté, kteří na začátku listopadu v Lipníku nad Bečvou zasáhli proti muži, který při setkání prezidenta Miloše...

Prodej Hardu v Jeseníku provázejí spory, část lidí trvá na výpovědích

(Ilustrační snímek)

Složitá situace nastala kolem jesenické firmy Hard vyrábějící montované haly. Kvůli insolvenci jejího vlastníka byla...

Proměna olomoucké třídy 1. máje je hotová, opozice by ji předělala

V Olomouci se 23. listopadu 2017 po sedmi měsících oprav opět otevřela třída 1....

Po sedmi měsících se na rušnou třídu 1. máje v centru Olomouce vrátily tramvaje a auta. Její přestavba vyšla na desítky...



Najdete na iDNES.cz