Vedení města přitom v minulosti tomuto kroku odolávalo. Dlouholetý starosta Ladislav Kavřík totiž považoval strážníky pro město velikosti Mohelnice za příliš nákladnou záležitost. Zastupitelstvo se snažilo jít jinou cestou a to finanční podporou státní policie. Stížnosti na bezpečnost ale trvaly.
Nové vedení města myšlenku zřízení městské policie oprášilo. Pořád ale hrají rozhodující roli peníze. Pokud chce město pokrýt služby a zajistit denní chod městské policie, bude muset přijmout zhruba deset strážníků.
Osvědčený model je totiž na každých tisíc obyvatel jeden strážník. "Určitě bychom nešli cestou zřídit městskou policii pro plný rozsah služby. To by bylo příliš nákladné. Spíš uvažujeme o kompromisu, omezené variantě," sdělil nový starosta Mohelnice Aleš Miketa.
Podle něj se dá mluvit například o čtyřčlenném sboru. "Nejde o to pokrýt každý den dohledem strážníků. To je nereálné. Spíš by se měli zaměřit na konkrétní události, například kontrolu večerních akcí, restauračních zařízení. Přes den potom jen na namátkové kontroly parkovišť, dopravy ve městě a podobně. To by ve čtyřech lidech měli stihnout i se střídáním služeb," vysvětlil Miketa.
Strážníci a státní i dálniční policie by měli být pohromadě
Uvedl, že krajské vedení policie uvažuje o zřízení oddělení dálniční policie přímo ve městě. "Je pravda, že úsek od Globusu před Olomoucí a Mohelnicí nemá stálý dohled. Určitě by to byl taky příspěvek ke zvýšení bezpečnosti dopravy na katastru města," míní mohelnický starosta.
Radnice by po dohodě se státem chtěla, aby v budoucnu sídlili městští strážníci, oddělení státní policie a dálniční policie v jednom objektu.
"Ušetřilo by se výrazně na provozních nákladech, navíc by společné zásahy byly operativnější a rychlejší. Samozřejmě, všechno je otázkou shody v zastupitelstvu, dohod se státem a taky případných dotací na úpravu městského objektu, nebo výstavbu nového," řekl Miketa, který nepředpokládá, že by k proměně bezpečnostního systému Mohelnice došlo dřív než v roce 2013.