Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na nové auto se v Olomouci čeká i půl roku. A nemohu za to pořadníky

  10:25aktualizováno  10:25
Koupit nové auto se v Olomouckém kraji může pěkně protáhnout. A to až na půl roku. Automobilkám se totiž buď daří, že vozy nestíhají dodávat, nebo výrobci přicházejí s novou cenovou politikou.

Na nový VW Touareg si zájemci v Olomouckém kraji počkají čtyři až šest měsíců. | foto: Volkswagen

Takovou zkušenost má čerstvě za sebou jednačtyřicetiletý Pavel ze Šumperka. Na "levný teréňák" Dacia Duster čekal půl roku. "Nebyl žádný pořadník. Jen se mnou vypsali objednávku a potom mi zavolali, abych si auto vyzvedl. To čekání ale bylo hodně dlouhé," sdělil muž.

Termín dodání

Dacia Duster až šest měsíců. Ford C Max s dieselovým motorem: zhruba šest měsíců. Volkswagen Touareg: čtyři až šest měsíců. Volkswagen Amarok: šest měsíců. Fiat Sedici: tři měsíce. Škoda Octavia s dieselovým motorem a automatickou převodovkou: tři měsíce.

Právě Dacia Duster patří k autům, na která se čeká nejdéle. "Výrobce nestačí vyrábět tolik, aby rychleji uspokojil rostoucí poptávku," řekl jednatel šumperského autosalonu Auto Kubíček Vladislav Kubíček. Firma prodává vedle vozů Dacia také vozy značky Renault. "Delší objednací doby jsou taky na Dacii Logan MCV, Renault Thalia a prodloužený megan," popsal Kubíček.

U značky Fiat čekají zájemci v kraji nejdéle na Fiat Sedici. Jde obdobně jako Dacia Duster o vůz, který se může pustit i do terénu.

"O tato auta sice není nějak enormní zájem, přesto se na ně kvůli omezené výrobě čeká až tři měsíce. Naopak vozy Fiat Panda nebo Fiat Punto jsou skladem a pokud se musí kvůli barvě nebo úpravám objednat, dostaneme je do čtyř týdnů," uvedl majitel přerovského autosalonu Petroil Miloslav Petřík.

Až půl roku je objednací doba na terénní vůz Volkswagen Touareg, který je už pro movitější řidiče. "Je to velmi oblíbené auto nejenom u nás, ale taky ve světě. Proto je taky objednací doba čtyři až šest měsíců," vysvětlila Jana Čtvrtlíková z Auto Centra Olomouc. Z užitkových vozů se podle ní teď nejdéle čeká na VW Amarok, který je odvozeninou touaregu s otevřeným nákladním prostorem.

"Vysvětlení je jednoduché. Tyto vozy se vyrábějí v Mexiku a doprava lodí je velmi zdlouhavá. Přesto ani u těchto vozů nepřekročí objednací doba půl roku," popsala Čtvrtlíková.

Když se neprodává, ceny aut jdou dolů. Jako teď

Nárůsty prodejů evidují téměř všichni oslovení prodejci. Někteří je ale nepřičítají ekonomickému oživení. "Když tak jen z části. Spíš je to cenovou politikou. Když se auta neprodávají, jdou ceny výrazně dolů, aby se prodej oživil. To se děje taky v současné době. Prodeje sice rostou, ale s ohledem na velké slevy nijak výrazně," míní Marek Malý, vedoucí prodeje značky Kia u firmy Auto Hlaváček v Olomouci.

Autosalon Auto Heger v Olomouci prodávající škodovky naopak s dlouhými dodacími lhůtami nemá problém. "Například fabií máme dostatek skladem, lhůty na dodání nepřesahují horizont několika týdnů," řekl ředitel provozovny Zdeněk Blaťák. Horší už je, když chce někdo například octavii s dieselovým motorem a automatickou převodovkou. Potom se dodací lhůta prodlužuje na tři až tři a půl měsíce.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Požár ve Staré Libavé zničil vnitřní prostory rodinného domu i jeho střechu, s...
VIDEO: Dům ve Staré Libavé zachvátil oheň, škoda se blíží milionu korun

Rodinný dům ve Staré Libavé na Olomoucku zachvátily v neděli večer plameny. S požárem, který zasáhl vnitřní část budovy i střechu, bojovalo osm jednotek...  celý článek

Vlastimil a Jana Blaťákovi (na snímku vpravo jejich právní zástupce) žádají od...
Rodiče postižené holčičky dál bojují s nemocnicí o 17 milionů korun

Odvolací senát Krajského soudu v Olomouci projednává žalobu rodičů těžce postiženého dítěte, kteří požadují od olomoucké nemocnice odškodné 17 milionů korun....  celý článek

Dlouhé stráně
U vodní elektrárny Dlouhé stráně zemřel muž, převrátil se s ním jeřáb

Při práci na přečerpávací vodní elektrárně Dlouhé Stráně na Šumpersku zemřel v pátek šestapadesátiletý jeřábník. Z dosud nezjištěných příčin se při manipulaci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.