Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na připomínky k novému jízdnímu řádu mají lidé i města necelý měsíc

  14:09aktualizováno  14:09
Přestože jízdní řád pro příští rok začne platit až 11. prosince, mají lidé z Olomouckého kraje už jen necelý měsíc na to, aby poslali své připomínky či návrhy na úpravu regionálních či dálkových spojů nebo rychlíků. Na začátku září bude totiž příprava jízdního řádu ukončena a dráhy ho připraví k tištění.

Obce či lidé, kteří mají návrhy či připomínky k novému vlakovému jízdnímu řádu, je musí dát vědět na krajský úřad nebo ministerstvo do konce měsíce. Pak už bude pozdě. (Ilustrační snímek) | foto: Luděk Peřina, MAFRA

V současnosti jsou už například uzavřené přípravy většiny mezistátních spojů a jsou známé předpokládané rychlejší časy spojů EC, IC a Expres například mezi Prahou a Ostravou.

"Nyní vrcholí projednávání jízdních řádů na rok 2012 s objednavateli, tedy s krajskými úřady a s ministerstvem dopravy. Pokud mají občané nebo obce ještě nějaké návrhy na jejich vylepšení,musí je co nejrychleji předat krajskému úřadu, pokud jde o regionální spoje, nebo ministerstvu, pokud jde o dálkové," řekl Antonín Blažek, náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu.

Potom už podle něj nebude možné do tras vlaků a jejich zastávek zasahovat. Na vnitrostátních jízdních řádech, především v regionální dopravě, se totiž ještě pracuje a mohou doznat i výraznějších změn.

Naopak o podobě mezistátních jízdních řádů je už teď v podstatě rozhodnuto. Trasy mezistátních vlaků se dojednávají každoročně na mezinárodní konferenci Forum Train Europe. Mezinárodní jízdní řád na příští rok podle pracovníků drah nezaznamená významné změny, přesto se některé novinky najdou.

Více rychlejších souprav zrychlí cestu na některých tratích

Například nasazením více souprav s rychlostí 160 km/h se předpokládá zkrácení cestovních časů na některých tratích, například z Prahy do Olomouce o 11 minut, z Prahy do Ostravy o 16 minut a z Prahy do Žiliny přes Ostravu, dokonce až o 39 minut.

"Další změnou je i to, že vlak Slovakia Praha - Košice bude nově sestaven pouze z lůžkových a lehátkových vozů. Spoj však i nadále poveze autovozy z Prahy do Popradu a do Košic," popsal mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Naopak rychlík Silesia, který se nově vrátí na dřívější trasu Praha - Krakov, bude v úseku mezi hlavním městem Česka a Bohumínem a zpět veden místo rychlíku Ostravan a bude nabízet také skupinu vozů 1. a 2. třídy pro takzvané denní cestující.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

První starostkou Města Libavá po desítkách let vlády armády se stala na začátku...
Město Libavá bere vodu od armády, hrozí její skoro dvojnásobné zdražení

Obyvatelům Města Libavá na Olomoucku vzniklého loni vyčleněním z vojenského újezdu hrozí, že se jim nově nabytá „svoboda“ poněkud prodraží. Podle předběžných...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Jesenická firma Hard rozdala 130 výpovědí, přesto stále věří v záchranu

Přibližně 130 lidí může přijít o práci ve strojírenském závodě Hard Jeseník, pokud pro něj insolvenční správce nenajde kupce. Závod patřící do skupiny...  celý článek

Technici začali v pátek na magistrále instalovat nové semafory, které mají
Jeseník si zřejmě pořídí své vůbec první semafory, uleví centru od kolon

Kritickou dopravní situaci v jesenickém centru chtějí po dlouhých patnácti letech vyřešit tamní zastupitelé. Frekventovaná křižovatka poblíž známého hotelu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.