Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na trati, kde sesuv vykolejil vlak, hrozí další pád skály

  18:42aktualizováno  18:42
Na místě nedělního sesuvu půdy, který zasypal železniční trať mezi Hanušovicemi a Starým Městem a způsobil vykolejení vlaku, hrozí další zřícení skal. Drážní zaměstnanci proto museli přerušit odklízení závalu a odborníci se nyní snaží zajistit nebezpečný svah. Vlaky se na trať vrátí nejdříve 1. června.

Pracovníci specializované firmy čistí a zajišťují nebezpečný svah nad tratí u Hanušovic. | foto: Petr Janeček, MAFRA

Původně chtěla kusy skal a zeminu odklidit Správa železniční dopravní cesty, která zajišťuje provozuschopnost tratí, hned v pondělí.

"Naše lidi jsme ale stáhli právě proto, že svah je velmi nestabilní a hrozilo nebezpečí dalšího sesuvu. Nechtěli jsme zaměstnance vystavovat riziku. Proto jsme povolali havarijní službu, která se na takové události specializuje," popsal mluvčí Správy železniční dopravní cesty Tomáš Drvota.

Na místo sesuvu tak přijeli pracovníci specializované firmy, kteří se pokoušejí nebezpečný svah zajistit.

Vykolejený vlak u Hanušovic

Vykolejený vlak u Hanušovic

Zavalená trať u Hanušovic.

Vlak už je odtažený, trať zatím zůstává zasypaná skálou.

Pracovníci specializované firmy čistí a zajišťují nebezpečný svah nad tratí u Hanušovic.

Odborníci čistí a zajišťují nebezpečný svah.

"Na trať spadlo 30 až 40 kubíků kamení z břidlicové skály. Naším úkolem je očistit svah, aby nepadalo další kamení. Potom odstraníme sesuv z kolejí a připravíme materiál na odvoz," řekl výrobní ředitel společnosti Strix Petr Sedláček (o vykolejení vlaku čtěte zde).

V úterý také posoudí svah geolog. Ten řekne, zda se začátkem června vrátí na koleje mezi Hanušovicemi a Starým Městem vlaky.

Geolog Stanislav Štábl uvedl, že svah v oblasti sesuvu je velmi rizikový. "V posledních letech tam dochází k sesuvům prakticky každým rokem," řekl Štábl.

Podle Štábla je svah tvořený břidlicemi, které jsou náchylné k sesuvům. "Tuhle vlastnost tady ještě umocňuje jejich sklon, který je výrazný a směřuje přímo k trati. Potom stačí zima s častým střídáním teplot jako letos. Nyní po velkém suchu přišel vydatný déšť, takže voda se dostala do puklin a část horniny se dala do pohybu," popsal pravděpodobný scénář sesuvu geolog.

Pracovníci specializované firmy zajišťují nebezpečný svah nad tratí u Hanušovic.

Pracovníci specializované firmy čistí a zajišťují nebezpečný svah nad tratí.

Expert upozornil, že je pouze otázkou času, kdy bude nutné provést nákladné statické zajištění. "Zatím se tu prováděla pouze dílčí opatření. V budoucnu se celý úsek bez zásadní sanace pravděpodobně neobejde," míní Štábl.

České dráhy nebudou jezdit po zavalené trati nejméně do konce května. Už v neděli nasadily náhradní autobusy. "Máme nasmlouvané náhradní autobusové dopravce, takže pokud to bude nutné, budou autobusy jezdit i delší dobu než jen do konce května," řekla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zástupci dvou jednotek české armády si ve Štěpánově převzali prvních pět nových...
Vojáci převzali prvních pět českých palivových cisteren nové generace

První pětici nových cisteren, z nichž každá může vézt až šest tisíc litrů paliva, si dopoledne slavnostně převzaly dvě jednotky české armády ve Štěpánově na...  celý článek

(ilustrační snímek)
Vyhřívaná lanovka, skibus či více sněžných děl. Skiareály zbrojí na zimu

Šestisedačková lanovka s vyhříváním a bublinou proti nepříznivému počasí, adrenalin v podobě skoků do nafukovacího bagu či olympijská vesnička. Ale také...  celý článek

Takto má po přestavbě vypadat most v Komenského ulici i s nově vybudovanou
Olomouc kvůli přestavbě mostu zkusí protlačit uličkami 15 tisíc aut denně

Záplava aut na jaře zalije dvě boční uličky v Olomouci. A to kvůli budování protipovodňových opatření, v rámci kterých je nutné kvůli rozšíření koryta mimo...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
STROJNÍ ÚDRŽBÁŘ - MECHANIK

Advantage Consulting, s.r.o.
Pardubický kraj, Olomoucký kraj
nabízený plat: 20 000 - 26 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.