Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Nové rychlíky InterPanter nabízejí pohodlí, zásuvky i wi-fi

  13:51aktualizováno  13:51
Názvem odkazuje na šelmu a také se podle toho na kolejích chová. Tichý rozjezd, rychlá akcelerace, maximální rychlost 160 kilometrů za hodinu. Nová vlaková souprava InterPanter, která je určená pro dálkovou dopravu, svezla ve středu dopoledne první cestující a vyzkoušel ji i redaktor MF DNES.

Nový vlak vyrazil na trať mezi Olomoucí a Brnem, po které InterPantery budou od zavedení nového jízdního řádu, tedy od poloviny prosince, jezdit standardně.

České dráhy si pořídí od Škody Vagonky celkem čtrnáct nových souprav. Na první pohled přitom připomínají svého staršího bratra, vlak RegioPanter.

Kde vyjedou InterPantery

Nové elektrické jednotky InterPanter budou s novým jízdním řádem nasazeny na rychlíkovou linku R 13 z Olomouce přes Přerov, Otrokovice a Břeclav do Brna a na jaře 2016 také na linku R 19 z Prahy do Pardubic, České Třebové, Svitav, Blanska a Brna.

Jakožto laik se proto ptám na rozdíly generálního ředitele Škody Transportation Tomáše Ignačáka.

„Pokud pominu technická řešení, tak toho, čeho si možná všimne i laik, je nižší počet dveří. InterPanter má pouze jedny uprostřed, tedy uprostřed každého vozu. Důvodem je fakt, že jednotky pro dálkovou dopravu nebudou zastavovat tak často jako RegioPantery, výměna cestujících tudíž nebude tak velká,“ popisuje Ignačák.

Díky nové přepážce na cestující z otevřených dveří netáhne

Pojďme ale dovnitř rychlíku. Prvního rozdílu oproti regionální verzi si člověk všimne hned za „hlavním“ vstupem do vagonu. Takzvaný nástupní prostor oddělují od míst k sezení skleněné dveře, které v RegioPanterech nejsou.

Pohled do nových rychlíků

Šéf Škody Transportation novinku vysvětluje tím, že díky přepážce nedochází v prostoru pro sezení k výraznému zhoršení „klimatické pohody cestujících“.

Zjednodušeně řečeno, že na vás na zastávkách netáhne otevřeným prostorem. A naopak v létě člověk zůstává ukrytý v chládku klimatizace, kterou jsou vybavené všechny vozy nového rychlíku. To, jak moc je systém chlazení výkonný, ale vzhledem k ročnímu období nyní posoudit nešlo.

Pro cestující, kteří jsou nuceni jezdit vagony s tuhými koženkovými sedačkami, je posezení v InterPanteru příjemným překvapením. Nejenže jsou jeho sedadla ergonomická, v první třídě se dají i polohovat. Prostor pro nohy je z mého pohledu docela slušný, nejsem ale žádný čahoun.

Vlak má zásuvky i wi-fi, problémem mohou být velká zavazadla

Pasažéry, kteří cestující sólo, potěší poměrně slušný počet singl sedaček, kupé pro osm v InterPanteru nenajdete. Na druhou stranu mám ale pocit, že v klasických rychlíkových vagonech bylo nad hlavami cestujících více místa pro zavazadla. Objemnou krosnu nebo kufr musí cestující v InterPanteru nechat v prostorech k tomu vyčleněných. Ne každý na ně ovšem ze svého místa dohlédne.

Hlavně u mladých zřejmě bude nová souprava bodovat zásuvkami pro dobití mobilních telefonů, tabletů či notebooků, pasažéři je najdou pod svými sedadly. A především pak bezdrátovým připojením na internet.

O wi-fi se zajímám ještě před odjezdem vlaku z olomouckého nádraží. Signál mi mobilní telefon hlásí velmi silný, během zhruba půlhodinové cesty do Hulína zaznamenávám dva krátké výpadky. Surfování tedy poměrně bez problémů.

Osobně oceňuju také audiovizuální informační systém, který hlásí a na monitorech zobrazuje mimo jiné informace o následující zastávce. Za zmínku určitě stojí i dojem z jízdy - drcání a hluk skutečně o poznání menší, než na co jsme zvyklí. A hlavně - nic nevrže.




Nejčtenější

Muž přesvědčil policistu k demonstrativnímu oběšení, pak ho nechal zemřít

Sebevražda (ilustrační foto)

Policista z olomoucké krajské policie, který zemřel na začátku roku 2015, nespáchal dobrovolnou sebevraždu, ale byl...

Historik odkryl nevítaná fakta o masakru. Chtěl jsem najít pravdu, říká

Bývalý ředitel Muzea Komenského v Přerově František Hýbl. Za svou letitou práci...

Hubenější na váze a chudší o iluze kolem některých hrdinů české historie. Ale zároveň bohatší o zadostiučinění svému...



Pachatel nevěděl, že útočí na Kvitovou, soudí policie. Případ odložila

Tenistka Petra Kvitová na setkání s novináři po propuštění z nemocnice. (23....

Ani stovky různých podnětů od lidí, ani téměř jedenáct měsíců podrobného vyšetřování nestačilo kriminalistům k...

Kde sídlili Keltové i páni. Výlet za tajemnými hrady Drahanské vrchoviny

Repešský žleb

Podzimní lesy bez listí jsou ideálním obdobím pro hledání starých zřícenin, ze kterých toho mnoho nezbylo. Doslova...

Osiřelou trať z Jesenicka nikdo nechtěl ani po slevě, brzy bude zadarmo

(ilustrační foto)

Ani na druhý pokus se nepodařilo prodat nevyužívanou železniční trať mezi Velkou Kraší a Vidnavou na Jesenicku. Zájemce...



Další z rubriky

Osiřelou trať z Jesenicka nikdo nechtěl ani po slevě, brzy bude zadarmo

(ilustrační foto)

Ani na druhý pokus se nepodařilo prodat nevyužívanou železniční trať mezi Velkou Kraší a Vidnavou na Jesenicku. Zájemce...

Proměna olomoucké třídy 1. máje je hotová, opozice by ji předělala

V Olomouci se 23. listopadu 2017 po sedmi měsících oprav opět otevřela třída 1....

Po sedmi měsících se na rušnou třídu 1. máje v centru Olomouce vrátily tramvaje a auta. Její přestavba vyšla na desítky...

Olomouc kvůli nákaze pokácí další alej, místo jasanů pak vysází habry

(Ilustrační snímek)

Olomoucká alej, která je od roku 2013 vysázená podél nové větve tramvajové tratě na Švýcarském nábřeží, půjde k zemi....



Najdete na iDNES.cz