Stavba mostu je součástí rozsáhlých protipovodňových opatření v této části města. Od jara je kvůli ní automobilová doprava odkloněna do vedlejších ulic a nedaleko mostu v Komenského ulici byla otevřena provizorní lávka pro pěší.
„K původnímu mostu chyběla jakákoli stavební dokumentace, a tak nebylo předem známo, jak byl starý most ve dně řeky založen. Při demolici se ukázalo, že v základech byla velká betonová deska, o které nikdo nevěděl, a také piloty původního mostu jsou v zemi uložené jinak, než se čekalo,“ nastínil mluvčí olomouckého magistrátu Michal Folta.
Primátor Miroslav Žbánek podle něj bude požadovat, aby byl i přes komplikace dodržen původní harmonogram stavby.
Město nyní zřídilo komisi pro protipovodňová opatření, která má ve vztahu k radě města poradní funkci.
„Protipovodňová opatření jsou sice významným krokem pro bezpečnost města, na druhou stranu ale znamenají i mimořádně nepříjemnou komplikaci nejen pro obyvatele dotčené lokality,“ zdůvodnil vznik komise Žbánek.
Jak vypadalo bourání mostu |
Stavba protipovodňových opatření u centra Olomouce bude stát zhruba 750 milionů korun. Součástí je vybudování dvou nových mostů v Komenského ulici a na Masarykově třídě, výstavba hrází a protipovodňových zdí nebo rozšíření koryta řeky Moravy i nábřeží.
Stavba protipovodňových opatření má být ukončena na přelomu let 2021 a 2022, stavba mostu v Komenského ulici má podle plánů trvat 20 měsíců, a poté bude následovat most na Masarykově třídě.
Demolice starého mostu z roku 1941 v Komenského ulici
20. července 2018 |
Několik let postupně budovaná protipovodňová opatření po dokončení ochrání Olomouc před více než třísetletou povodní, zatímco nyní pojme koryto Moravy padesátiletý příval vody. Celková investice se odhaduje na 1,75 miliardy.
V roce 2013 byla dokončena stavba protipovodňových opatření, díky nimž jsou před záplavami z Moravy lépe chráněni obyvatelé čtvrtí Nové Sady a Nový Svět.
Nyní začala příprava protipovodňových opatření v severní části Olomouce i na opačné straně.