„Založení původního mostu nalezené při demolici předčilo všechna technická očekávání. Namísto předpokládaných masivních základových pásů jsme narazili na netradiční skruže o průměru pět metrů a hloubce tři metry vyplněné betonem a přikryté monolitickou deskou o mocnosti zhruba jeden metr,“ popsal Jakub Vlk ze společnosti Silnice Group, která stavbu provádí.
Největším problémem se však ukázaly být dřevěné piloty, které podpíraly ocelový rošt.
„Veškeré pokusy vytáhnout je byly marné. Nakonec se nám je však podařilo převrtat pomocí speciální soupravy, a práce tak mohly s minimálním zpožděním pokračovat. Rychlost následujícího postupu samozřejmě bude záležet především na počasí,“ doplnil Vlk.
Podoba základů překvapila stavbaře proto, že se k mostu postavenému v roce 1941, který jako jeden z mála přečkal při osvobozování Olomouce v květnu 1945 boje s nacisty a pak i průjezd sovětských tanků při okupaci Československa v srpnu 1968, nedochovaly plány.
Stavba má trvat do září, poté bude následovat přestavba mostu na Masarykově třídě.
Jak vypadalo bourání mostu |
Stavební práce jsou součástí budování rozsáhlých protipovodňových opatření a přinesly komplikace především pro motoristy, protože po mostu vedla jedna z vytížených tras přes město směrem na Šternberk.
Pěší a cyklisty omezují jen minimálně, neboť v místě vznikla provizorní lávka.
Protipovodňová opatření, která vyjdou na 730 milionů korun, mají být kompletně hotová v roce 2022. Před velkou vodou ochrání 20 tisíc obyvatel Olomouce a majetek v hodnotě tří miliard korun.
Jak vypadala demolice starého mostu z roku 1941 v Komenského ulici
20. července 2018 |