Město už si k vybudování podchodu nechalo zpracovat studii. „Do konce měsíce ji budeme mít a jsme domluveni se Správou železniční dopravní cesty (SŽDC), že jim ji předáme. Oni by pak měli pokračovat,“ přibližuje náměstek olomouckého primátora Aleš Jakubec.
SŽDC na nový podchod může podle něj získat až stoprocentní dotaci ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
Demolice zchátralé lávky |
„Poté by měl zůstat v jejich majetku. Taková je domluva. Jakmile budu mít studii, svolám k tomu jednání a budeme pokračovat dál,“ dodává Jakubec, který na základě dosavadních schůzek počítá s tím, že o vybudování podchodu je již na sto procent rozhodnuto.
Bourání zrezavělé lávky, kvůli jejíž původně chybějící náhradě na začátku roku protestovali lidé ze tří olomouckých čtvrtí, je rozplánované do pátku 29. června. V pátek odpoledne přišla o prostřední část, do vzduchu tak nad kolejemi čněly na pilířích už jen schody.
Město při hledání termínu demolice využilo faktu, že České dráhy již dříve na této trati ve směru na Drahanovice počítaly s výlukou.
Po uzavření lávky si lidé našli cestu přímo přes koleje
5. února 2018 |