Největší naději na přechod z plánů ve skutečnost má kilometr dlouhý úsek Moravské trasy v městské části Řepčín, jako další jsou tu pak i ty ve čtvrti Povel nebo Slavonín. Kromě nich jde pak také o cyklostezku z Černovíra do Hlušovic či cestu kolem Lovecké chaty v Litovelském Pomoraví.
"Nejlépe připravená ke stavbě je téměř celá Moravská trasa, která vede z Řepčína přes centrum města, Novou Ulici, Slavonín a Nemilany," nastínil náměstek primátora Ivo Vlach.
Už příští rok by se tak měla stavět první etapa této trasy v Řepčíně. Na úsek dlouhý 1,3 kilometru za téměř 13 milionů korun už město dostalo víc než sedmimilionovou dotaci.
Další v pořadí pak příští rok bude stejně dlouhý úsek v městské části Povel za 13,2 milionu. I tady radnice čeká že jí s náklady pomůže Státní fond dopravní infrastruktury.
"Další části Moravské trasy předpokládáme postavit v průběhu roku následujícího. Jen trasu Slavonín - Nemilany budeme muset rozdělit na dvě části a jako první postavit 600 metrů dlouhý úsek na území Slavonína," doplnil Vlach.
V minulém volebním období vznikly jen 3 kilometry cyklostezek
Cyklisté, kteří rádi vyrážejí do Litovelského Pomoraví, se už brzy mohou těšit na nový povrch i v další části takzvané lesní cesty Horecká. Už zhruba dva roky je na ní otevřený zrekonstruovaný úsek od Sluňákova po Tři mosty, radnice přitom počítá, že tady bude v investicích pokračovat.
"Nabízí se možnost financovat z operačního programu na podporu venkova zhruba z padesáti procent druhou etapu lesní cesty, která je dlouhá asi 1,5 kilometru. Jde o úsek mezi Třemi mosty, Loveckou chatou a betonovým mostem přes řeku Cholinku," popsal další primátorův náměstek Ladislav Šnevajs. Pokud město s dotací uspěje, zprovozní tento úsek v roce 2013.
Budování cyklostezek má vedení radnice jako jednu z priorit i ve svém programovém prohlášení. V minulém volebním období nestihli totiž politici zařídit víc než tři kilometry nových cest pro cyklisty (více čtěte zde). Na dodržování slibu nyní na radnici nově dohlíží cyklokoordinátor.