Od virtuálního nácviku, do něhož investovala 800 tisíc, si firma slibuje rychlejší pochopení technologických a servisních postupů, díky čemuž se lidé do nové práce adaptují efektivněji než při klasickém zaškolování.
Pro pilotní provoz tak nechala nasnímat prostory soustružny, neboť jde o pracoviště s nepřetržitým provozem, kde je potřeba co nejrychleji měnit břitové destičky, jejichž životnost je pak navíc ovlivněna správným seřízením nástrojů.
„Lidé jsou pak lépe připravení na reálný provoz a netechnické vzdělání tak pro ně rozhodně není překážkou,“ uvedl Petr Novák, ředitel olomouckého závodu, ve kterém pracuje zhruba pět stovek kmenových zaměstnanců.
Nováčci se mohou díky virtuální realitě seznámit s používaným strojem dopředu a vyzkoušet si s nasazenými 3D brýlemi a sluchátky dotvářejícími atmosféru skutečného provozu nanečisto výměnu nožů nebo měření korekce rozměrů za co nejkratší čas, a to s pomocí dvou bezdrátových ovladačů.
Ti, kterým 3D prostředí nevyhovuje a například jim způsobuje nevolnost, pak mají alternativu v podobě dotykové obrazovky.
Novinka má vést k maximálnímu zkrácení odstávek a dále snížení počtu poruch či havárií způsobených nesprávnou obsluhou nezkušenými zaměstnanci. Současně ušetří čas stávajícím pracovníkům, kteří by se místo práce museli déle věnovat zaučování.