Olomoucká radnice (na snímku vlajka města na její budově na Horním náměsí) zruší místa pro třicet úředníků. Ušetří tak 19 milionů ročně.

Olomoucká radnice (na snímku vlajka města na její budově na Horním náměsí) zruší místa pro třicet úředníků. Ušetří tak 19 milionů ročně. | foto: Luděk Peřina, MAFRA

Olomoucká radnice zeštíhlí o třicet úředníků, ušetří tak 19 milionů ročně

  • 2
Olomoucký magistrát letos propustí tři desítky lidí. Úředníci přijdou o práci poté, co radnice sloučí či dokonce úplně zruší některé odbory a oddělení. Vedení města chce redukcí počtu zaměstnanců zlepšit fungování radnice, ale také ušetřit.

Za mzdy a povinné odvody totiž zaplatí až o 19 milionů korun ročně méně. "Hlavním motivem ovšem nebylo ušetřit, ale zefektivnit činnost magistrátu," vysvětlil tajemník olomoucké radnice Jan Večeř.

Magistrát zruší přesně 33,5 pracovních míst, z nichž osm je nyní neobsazených. Největší změny se chystají na odděleních týkajících se sociálních záležitostí. Od 1. června radnice sloučí odbor sociální pomoci a odbor sociálních služeb a zdravotnictví do nového odboru sociálních věcí. Zanikne také například odbor památkové péče, jehož zaměstnanci se přesunou na stavební úřad.

Celkově se změny dotknou 18 z 20 odborů. Přesto to podle Večeře nijak nepocítí lidé, kteří na úřad chodí. "Nejnavštěvovanějších pracovišť typu matriky a vydávání řidičských nebo občanských průkazů se propuštění týká jen v počtech jednotlivců," popsal.

Radnice v současnosti zaměstnává 696 lidí. Někteří už se připravují na to, že každou středu budou úřadovat až do 19 hodin. Prodlouženou úřední dobu slibovala před volbami ODS.

"Pracuji nyní na podmínkách otevření radnice. Řeším také, kterých úseků by se to mělo týkat. Není nutné, aby všichni zaměstnanci byli tak dlouho na svých pracovištích," nastínil tajemník.