Mezi oslovenými firmami jsou Škoda Transportation, Siemens, Alstom, Pesa, Newag, Stadler nebo Bombardier.
„Několik výrobců nám již potvrdilo, že mají zájem o výrobu vlaků, a co je důležitější, že mají i kapacity, abychom stihli striktní termíny,“ uvedl generální ředitel Leo Expressu Peter Köhler.
Vlaky mají mít kapacitu až 240 sedaček a maximální rychlost 160 kilometrů v hodině. Jednou z podmínek je také česká homologace či bezpečnostní pojistka dohlížející na bezchybnost strojvedoucího v podobě národního zabezpečovače MIREL i mezinárodního ETCS.
Vlakové jednotky budou nízkopodlažní a bezbariérové, chybět nemá wi-fi připojení, klimatizace, moderní palubní informační systém nebo nádoby na tříděný odpad, a také dostatečný prostor pro kola, elektrokola nebo koloběžky.
„Protože jde o provoz v závazku veřejné služby, budou mimo jiné velice důležité pořizovací a provozní náklady. Například v Olomouckém kraji se jedná o patnáctiletou zakázku v hodnotě až 750 milionů korun ročně. Jde tedy o větší provozní soubory, kde by se náš koncept mohl ideálně uplatnit,“ doplnil Köhler.
Kromě Olomoucka chce Leo Express získat zakázky na provoz regionálních tratí od stejného roku i v Praze. Už od letošního prosince navíc začne jezdit na Pardubicku a ve Zlínském kraji, a to s modernizovanými dieselovými soupravami LINT.