Kraj se za miliony propaguje na tenise, rozděluje je firma bosse Černoška

  4:55
Olomoucký kraj ročně utratí přes pět milionů korun za propagaci na sportovních akcích. Nesází přitom příliš na masové sporty, ale hlavně na tenis. Vyčleněné peníze za kraj přitom rozděluje najatá firma vlivného prostějovského sportovního bosse Miroslava Černoška. Často je dává i na akce, které sama organizuje.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Libor TeichmannMF DNES

Hejtmanství má se společností TK Plus uzavřenou smlouvu o poskytování služeb v oblasti propagace a marketingu už několik let, podepsalo ji ještě předchozí vedení kraje. Její součástí je ustanovení, podle kterého firma dostává na zajištění reklamy na předem vytipovaných sportovních a kulturních událostech bezmála 5,5 milionu korun.

V seznamu akcí, které jsou součástí této smlouvy, figuruje celkem 22 položek. S tenisem je spojeno hned 15 z nich, tedy zhruba dvě třetiny. Jde mimo jiné o amatérskou tenisovou ligu, přebor dorostu, halová mistrovství České republiky mladšího a staršího žactva, juniorský Sparta Cup, turnaj mužů UniCredit Czech Open, ženský Sparta Prague Open, ale také Davisův a Federální pohár.

Například v rámci Fed Cupu, jehož 1. kolo hostila před nedávnem Praha, se logo kraje vyjímalo na billboardech vedle velkých značek jako například Coca-Cola a J&T. Šlo o ojedinělý počin – žádný jiný region, ani město s výjimkou domácí Prahy, logo na velkoplošných poutačích Federálního poháru neměl.

V čem kraj vidí přínos této propagace? „Fed Cup je důležitou sportovní událostí. České tenistky v něm už několikrát zaznamenaly vítězství. Olomoucký kraj si proto od prezentace na takové mezinárodní akci slibuje zviditelnění regionu i sportovních úspěchů místních odchovanců,“ tlumočila stanovisko kraje jeho mluvčí Eva Knajblová.

Opoziční zastupitel Radim Sršeň z uskupení STAN+ProOl to ale jako účelně využité peníze nevidí.

„Propagaci kraje na Fed Cupu nechápu, nedokážu si představit nic, čím by mohla být regionu přínosná. Místo toho, aby kraj navýšil například dotace na rozvoj sportu u dětí nebo na program obnovy venkova, v němž patříme ke dvěma nejhorším regionům, vyhazuje peníze na profesionální tenis,“ zdůraznil.

V kurzu jsou při rozdělování peněz hlavně prostějovské kluby

O přínosu fedcupové reklamy pochybují i odborníci. „Jediný smysl prezentace Olomouckého kraje na akcích Fed Cupu vidím ve významnosti hráčské základny pro reprezentaci,“ míní Josef Kocourek z Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.

„Z marketingového hlediska jsem přesvědčený, že propagace formou loga na uvedené akci bude mít velmi malý dopad pro zviditelnění kraje. Myslím, že existuje řada efektivnějších propagačních kanálů, které by kraj mohl využít,“ dodává.

V přehledu událostí, na kterých chce být kraj „vidět“, figurují i akce pořádané přímo Černoškovou firmou – v těchto případech tedy TK Plus jedná o zajištění krajské reklamy sama se sebou. Příkladem budiž Vánoční tenisový turnaj TK Plus či Večer mistrů, na kterém převezmou ocenění nejlepší sportovci prostějovského tenisového klubu.

Prostějov, ve kterém sídlí TK Plus, patří mezi vyvolené, i co se týče „mimotenisových“ sportů. Konkrétně ve fotbale se kraj rozhodl investovat výhradně do propagace na domácích utkáních SK Prostějov, a to navzdory tomu, že tento klub kope jen třetí nejvyšší soutěž, zatímco v nedaleké Olomouci se hraje první liga.

Ve volejbale pak hejtmanství sází na Ligu mistryň žen, v basketbalu na nejvyšší ligu mužů, přičemž obě soutěže hrají v regionu pouze prostějovské kluby.

Peníze rozděluje firma, podle jakého klíče není jasné

Za zmínku v souvislosti s krajským marketingem stojí i fakt, že hejtmanství o tom, jaká částka bude směřovat na tu či onu akci, nerozhoduje. Rozdělování peněz má v kompetenci Černoškova firma. Kraj to vysvětluje tím, že smlouva s TK Plus vznikla už v před více než třemi lety.

„S ohledem na délku smluvního vztahu už při uzavření smlouvy nelze definovat plnění dílčích akcí v jednotlivých letech,“ uvedlo hejtmanství. Proč kraj neschvaluje částky na marketing na každý jednotlivý rok, jeho úředníci nezdůvodnili.

MF DNES se snažila alespoň zjistit výši částky, kterou kraj zaplatil za propagaci na zmíněném Fed Cupu. Ani s tímto požadavkem ale na kraji neuspěla.

„Společnost (TK Plus) dostává ročně částku 5,445 milionu na propagaci kraje na vybraných akcích definovaných ve smlouvě, mezi něž patří i zmíněný Fed Cup. Ve smlouvě je uvedena celková částka, nikoliv částka za každou akci. Při veškeré snaze nelze zaslat informaci, kterou smlouva neobsahuje,“ napsala Knajblová.

Cifru za Fed Cup ani způsob, jakým TK Plus rozděluje krajské peníze na jednotlivé akce, zatím nerozklíčovala ani samotná firma. Její mluvčí Tomáš Cibulec na dotazy MF DNES neodpověděl s vysvětlením, že je na dovolené.

  • Nejčtenější

Špatně parkujete, stojí na falešné pokutě. Rozdává je zřejmě vlastník pozemku

12. března 2024  4:52

Výzvu k zaplacení pokuty pět set korun našlo nedávno několik řidičů za stěrači aut při parkování v...

Taxikář odmítl svézt ženu s dítětem, neměl autosedačku. Dva muži ho napadli

18. března 2024  13:28

Incident mezi taxikářem a dvěma muži vyšetřují policisté v Lipníku nad Bečvou. Řidiče muži napadli...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Jestli někdo používá estébácké metody, je to podle Babiše ministr Lipavský

14. března 2024  9:38,  aktualizováno  16:05

Předseda ANO Andrej Babiš odmítl, že by měl nějaké složky s materiály, které by měly kompromitovat...

Liberec - Olomouc 4:1. Domácí dovršili obrat série a postupují do čtvrtfinále

12. března 2024  17:45,  aktualizováno  21:55

Prokletí domácích zápasů prolomeno. Bílí Tygři dokázali v pátém utkání jako první vyhrát na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Olomouc jako moravský Salcburk? Američané předloží nabídku, věří Beneš

18. března 2024  9:59

Z voleje odpovídal Jakub Beneš, předseda majoritního akcionáře fotbalové Olomouce. Je prodej...

VIDEO: Střílej po mně! Kameraman natočil téměř celý útok v centru Prahy

Premium Ve čtvrtek zemřelo rukou střelce Davida K. 14 obětí, 25 lidí je zraněných, z toho deset lidí těžce. Jedním z prvních na...

Máma ji dala do pasťáku, je na pervitinu a šlape. Elišku čekají Vánoce na ulici

Premium Noční Smíchov. Na zádech růžový batoh, v ruce svítící balónek, vánoční LED svíčky na baterky kolem krku. Vypadá na...

Test světlých lahvových ležáků: I dobré pivo zestárne v obchodě mnohem rychleji

Premium Ležáky z hypermarketů zklamaly. Jestli si chcete pochutnat, běžte do hospody. Sudová piva totiž dopadla před časem...

Jarní prázdniny v Jeseníkách nebolely jen lyžaře, zranili se i lidé při úklidu

18. března 2024  15:35

O pár stovek pacientů více ošetřila chirurgická ambulance Nemocnice AGEL Jeseník od února do...

Dovolené už neplánuji. Olomoucký Navrátil o sezoně, vyřazení i osobním progresu

18. března 2024  14:59

Před začátkem extraligové sezony se čekalo, že hokejovou Olomouc potáhnou jiní. Zvučná jména na...

Taxikář odmítl svézt ženu s dítětem, neměl autosedačku. Dva muži ho napadli

18. března 2024  13:28

Incident mezi taxikářem a dvěma muži vyšetřují policisté v Lipníku nad Bečvou. Řidiče muži napadli...

Před 119 lety vrátili na Hané první oční transplantací na světě pacientovi zrak

18. března 2024  11:25

Olomoucká Fakultní nemocnice si připomíná historický okamžik. V roce 1905 tam lékař Eduard Konrád...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Nutný výchovný pohlavek, souhlasí Bouček i Havlová s přerušením projevu na Lvu

Moderátor Libor Bouček ostře zareagoval na kauzu ohledně délky proslovu režisérky Darji Kaščejevové na předávání cen...

Švábi, vši a nevychované děti. Výměna manželek skončila už po pěti dnech

Nová Výměna manželek trvala jen pět dní, přesto přinesla spoustu vyhrocených situací. Martina ze Znojma se pokoušela...

Vyzkoušeli jsme podvod z Aliexpressu. Může vás přijít draho, i po letech

Nakoupili jsme na Aliexpressu a pěkně se spálili. Jednu USB paměť, dvě externí SSD a jeden externí HDD. Ve třech...

Chtěli, abych se vyspala s Baldwinem kvůli jeho výkonu, říká Sharon Stone

Herečka Sharon Stone (66) jmenovala producenta, který jí řekl, aby se vyspala s hercem Williamem Baldwinem (61). Měla...

Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí

Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě nedávno dala definovat...