Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kraj se za miliony propaguje na tenise, rozděluje je firma bosse Černoška

  4:55
Olomoucký kraj ročně utratí přes pět milionů korun za propagaci na sportovních akcích. Nesází přitom příliš na masové sporty, ale hlavně na tenis. Vyčleněné peníze za kraj přitom rozděluje najatá firma vlivného prostějovského sportovního bosse Miroslava Černoška. Často je dává i na akce, které sama organizuje.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Libor TeichmannMF DNES

Hejtmanství má se společností TK Plus uzavřenou smlouvu o poskytování služeb v oblasti propagace a marketingu už několik let, podepsalo ji ještě předchozí vedení kraje. Její součástí je ustanovení, podle kterého firma dostává na zajištění reklamy na předem vytipovaných sportovních a kulturních událostech bezmála 5,5 milionu korun.

V seznamu akcí, které jsou součástí této smlouvy, figuruje celkem 22 položek. S tenisem je spojeno hned 15 z nich, tedy zhruba dvě třetiny. Jde mimo jiné o amatérskou tenisovou ligu, přebor dorostu, halová mistrovství České republiky mladšího a staršího žactva, juniorský Sparta Cup, turnaj mužů UniCredit Czech Open, ženský Sparta Prague Open, ale také Davisův a Federální pohár.

Například v rámci Fed Cupu, jehož 1. kolo hostila před nedávnem Praha, se logo kraje vyjímalo na billboardech vedle velkých značek jako například Coca-Cola a J&T. Šlo o ojedinělý počin – žádný jiný region, ani město s výjimkou domácí Prahy, logo na velkoplošných poutačích Federálního poháru neměl.

V čem kraj vidí přínos této propagace? „Fed Cup je důležitou sportovní událostí. České tenistky v něm už několikrát zaznamenaly vítězství. Olomoucký kraj si proto od prezentace na takové mezinárodní akci slibuje zviditelnění regionu i sportovních úspěchů místních odchovanců,“ tlumočila stanovisko kraje jeho mluvčí Eva Knajblová.

Opoziční zastupitel Radim Sršeň z uskupení STAN+ProOl to ale jako účelně využité peníze nevidí.

„Propagaci kraje na Fed Cupu nechápu, nedokážu si představit nic, čím by mohla být regionu přínosná. Místo toho, aby kraj navýšil například dotace na rozvoj sportu u dětí nebo na program obnovy venkova, v němž patříme ke dvěma nejhorším regionům, vyhazuje peníze na profesionální tenis,“ zdůraznil.

V kurzu jsou při rozdělování peněz hlavně prostějovské kluby

O přínosu fedcupové reklamy pochybují i odborníci. „Jediný smysl prezentace Olomouckého kraje na akcích Fed Cupu vidím ve významnosti hráčské základny pro reprezentaci,“ míní Josef Kocourek z Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně.

„Z marketingového hlediska jsem přesvědčený, že propagace formou loga na uvedené akci bude mít velmi malý dopad pro zviditelnění kraje. Myslím, že existuje řada efektivnějších propagačních kanálů, které by kraj mohl využít,“ dodává.

V přehledu událostí, na kterých chce být kraj „vidět“, figurují i akce pořádané přímo Černoškovou firmou – v těchto případech tedy TK Plus jedná o zajištění krajské reklamy sama se sebou. Příkladem budiž Vánoční tenisový turnaj TK Plus či Večer mistrů, na kterém převezmou ocenění nejlepší sportovci prostějovského tenisového klubu.

Prostějov, ve kterém sídlí TK Plus, patří mezi vyvolené, i co se týče „mimotenisových“ sportů. Konkrétně ve fotbale se kraj rozhodl investovat výhradně do propagace na domácích utkáních SK Prostějov, a to navzdory tomu, že tento klub kope jen třetí nejvyšší soutěž, zatímco v nedaleké Olomouci se hraje první liga.

Ve volejbale pak hejtmanství sází na Ligu mistryň žen, v basketbalu na nejvyšší ligu mužů, přičemž obě soutěže hrají v regionu pouze prostějovské kluby.

Peníze rozděluje firma, podle jakého klíče není jasné

Za zmínku v souvislosti s krajským marketingem stojí i fakt, že hejtmanství o tom, jaká částka bude směřovat na tu či onu akci, nerozhoduje. Rozdělování peněz má v kompetenci Černoškova firma. Kraj to vysvětluje tím, že smlouva s TK Plus vznikla už v před více než třemi lety.

„S ohledem na délku smluvního vztahu už při uzavření smlouvy nelze definovat plnění dílčích akcí v jednotlivých letech,“ uvedlo hejtmanství. Proč kraj neschvaluje částky na marketing na každý jednotlivý rok, jeho úředníci nezdůvodnili.

MF DNES se snažila alespoň zjistit výši částky, kterou kraj zaplatil za propagaci na zmíněném Fed Cupu. Ani s tímto požadavkem ale na kraji neuspěla.

„Společnost (TK Plus) dostává ročně částku 5,445 milionu na propagaci kraje na vybraných akcích definovaných ve smlouvě, mezi něž patří i zmíněný Fed Cup. Ve smlouvě je uvedena celková částka, nikoliv částka za každou akci. Při veškeré snaze nelze zaslat informaci, kterou smlouva neobsahuje,“ napsala Knajblová.

Cifru za Fed Cup ani způsob, jakým TK Plus rozděluje krajské peníze na jednotlivé akce, zatím nerozklíčovala ani samotná firma. Její mluvčí Tomáš Cibulec na dotazy MF DNES neodpověděl s vysvětlením, že je na dovolené.

  • Nejčtenější

Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy

19. dubna 2024  13:10

Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...

Strážníky zaujala řidička s bizarní SPZ. „Doklady“ měla s nekonečnou platností

18. dubna 2024  12:56

Když koncem minulého týdne projížděli městem strážníci z Prostějova, jen těžko mohli věřit svým...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Policie dopadla cizince, který před Andrův stadion nastražil prasečí hlavy

13. dubna 2024  18:01,  aktualizováno  15.4 11:10

Vandala, který v sobotu 13. dubna ráno polepil Andrův stadion v Olomouci plakáty proti vedení a...

„Ten váš krokodýl je jako živý.“ Dundee se stal celebritou, krmí ho celá vesnice

15. dubna 2024  5:45

Nový seriál iDNES Můj mazel představuje netradiční chovatele a jejich miláčky v Olomouckém kraji....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Olomouci uvedli do funkce nového arcibiskupa. Obřadu přihlížely tisíce lidí

13. dubna 2024  10:11,  aktualizováno  10:54

V pořadí 15. arcibiskup olomoucký a metropolita moravský Jozef Nuzík se ujal úřadu. Na bohoslužbu v...

Ostrava napodruhé dobyla Opavu, Nymburk ovládl defenzivní partii

19. dubna 2024  20:39

Nymburští basketbalisté vyhráli ve čtvrtfinále ligového play off oba domácí zápasy a v sérii s...

Muž přinesl na policejní služebnu v Prostějově tašku plnou funkčních granátů

19. dubna 2024  15:30

Ráno policisty v prostějovské ulici Újezd pořádně vylekal senior, který na jejich služebnu přinesl...

Unikátní přírodní úkaz na Litovelsku: povodně protrhly meandr řeky Moravy

19. dubna 2024  13:10

Odborníci z Agentury ochrany přírody a krajiny (AOPK) a vědci z katedry geoinformatiky Univerzity...

Jaképak bentley, my máme novou cisternu! Hasiči ze Zábřehu videem baví internet

19. dubna 2024  10:33,  aktualizováno  11:03

Jen s jedním slovem si velitel dobrovolných hasičů a místostarosta města Zábřeh Josef Klimek...

Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze

Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...

Manželé Babišovi se rozcházejí, přejí si zachovat rodinnou harmonii

Podnikatel, předseda ANO a bývalý premiér Andrej Babiš (69) s manželkou Monikou (49) v pátek oznámili, že se...

Sexy Sandra Nováková pózovala pro Playboy. Focení schválil manžel

Herečka Sandra Nováková už několikrát při natáčení dokázala, že s odhalováním nemá problém. V minulosti přitom tvrdila,...

Charlotte spí na Hlaváku mezi feťáky, dluží spoustě lidí, říká matka Štikové

Charlotte Štiková (27) před rokem oznámila, že zhubla šedesát kilo. Na aktuálních fotkách, které sdílela na Instagramu...

Vykrojené trikoty budí emoce. Olympijská kolekce Nike je prý sexistická

Velkou kritiku vyvolala kolekce, kterou pro olympijský tým amerických atletek navrhla značka Nike. Pozornost vzbudily...

Ve StarDance zatančí Vondráčková, Paulová, hvězda Kukaček i mistryně světa

Tuzemská verze celosvětově mimořádně úspěšné soutěže StarDance britské veřejnoprávní televizní společnosti BBC se už na...