Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dokončení oprav silnice přes Červenohorské sedlo posílá řidiče na objížďky

  16:56aktualizováno  16:56
Snad jen na poslední měsíc se budou muset řidiči jedoucí přes Červenohorské sedlo smířit s cestou po delší a horší a trase. Dělníci zde totiž od středy začali po zimě pracovat na opravách. Tah přes Jeseníky je proto ze šumperské strany zcela uzavřen.

Šumperská strana silnice přes Červenohorské sedlo je opět uzavřena, po objížďkách budou muset řidiči jezdit do začátku června. (Ilustrační snímek) | foto: Libor TeichmannMF DNES

„Největším úkolem bude položit finální asfaltovou vrstvu silnice. Dále pak zbývají ještě dokončovací práce, mimo jiné jde třeba o nanesení vodovorovného dopravního značení, osazení dopravních značek a úpravy vegetace u cesty,“ nastínil ředitel olomoucké krajské správy Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Uzavírka úseku mezi Kouty nad Desnou a Červenohorským sedlem má trvat do pátku 9. června. Podle původních plánů měla nynější finální fáze opravy trvat od poloviny dubna do druhé poloviny května, nakonec ale bylo nutné termín posunout.

Mapa jižní části silnice přes Červenohorské sedlo, kterou nyní čeká rozsáhlá...

Mapa jižní části silnice přes Červenohorské sedlo, jejíž špatný stav si vyžádal rozsáhlou rekonstrukci včetně rozšíření některých zatáček a dobudování úseků pro předjíždění.

„Dostali jsme se do konfliktu s uzavírkou na jedné z objízdných tras, kde Správa železniční dopravní cesty opravovala přejezdy a podala svou žádost dřív. Ale v podstatě nám to asi i pomohlo, protože v tom původním termínu by asi bylo hodně těžké dodržet termín kvůli počasí,“ shrnul Smolka.

Pro auta do 3,9 metru výšky vede objížďka přes Bratrušov, Kopřivnou, Hanušovice, Jindřichov, Brannou, Ostružnou, Ramzovou a Lipovou-lázně. Vyšší vozy, především kamiony, pak pojedou ve směru od Jeseníku z Bělé pod Pradědem přes Vidly, Vrbno pod Pradědem, Bruntál, Rýmařov, Sobotín, Petrov do Rapotína, kde se napojí na silnici I/44 na Šumperk.

Zda dopravní komplikace za měsíc nadobro skončí není jisté. „Po dokončení prací budeme dílo přejímat a součástí bude důkladná kontrola kvality. Nepřejeme si žádné komplikace, ale pokud bychom narazili na vady, tak budeme na základě smlouvy žádat jejich nápravu a pokud by byly vážnějšího charakteru, nebylo by možné silnici uvést do provozu,“ popsal Smolka.

Stavbu protáhly zimní přestávky kvůli turistům

Silnice první třídy přes Červenohorské sedlo je jednou ze dvou spojnic vnitrozemí Olomouckého kraje s Jeseníky, severní částí kraje i Polskem. Pro těžkou kamionovou dopravu je dokonce jedinou spojnicí, protože přes Ramzovské sedlo těžká doprava nesmí.

Trasa je rovněž jedinou přístupovou silnicí do jednoho z největších turistických středisek v Jeseníkách. Právě proto byla rekonstrukce rozdělená na dvě etapy.

V letech 2006 až 2008 se dočkala rekonstrukce část z jesenické strany od Bělé pod Pradědem, od podzimu 2014 začala rekonstrukce šumperské poloviny. Vždy přes zimu, od poloviny listopadu do poloviny dubna následujícího roku, musely práce nuceně stát, aby bylo možné silnici otevřít pro turisty mířící do zimních středisek.

Dělníci kromě opravy povrchu vozovky rozšířili některé zatáčky a vybudovali úseky pro předjíždění, aby se zlepšila průjezdnost silnice. V zimních měsících ji totiž často blokují kamiony, které v prudkém stoupání uváznou. Původně odhadovanou cenu 450 milionů korun bez DPH nakonec výběrové řízení snížilo na 249 milionů. Vítězem se stalo sdružení firem Metrostav a Kareta.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Na jaře do květů sněžilo, léto bylo suché. Medu je málo, hlásí včelaři

Většina včelařů z Olomouckého kraje nebude na letošní rok vzpomínat v dobrém. Kvůli dubnovým mrazům a pozdějšímu suchu mnozí nestočili o prázdninách ani kapku...  celý článek

V Olomouci narazil na přejezdu osobní vlak do návěsu kamionu. Nehoda zastavila...
Vlak narazil na přejezdu do návěsu kamionu, zranilo se devět lidí

Srážka osobního vlaku s kamionem na železničním přejezdu v Divišově ulici zablokovala ráno důležitou olomouckou dopravní tepnu a také provoz na trati do...  celý článek

V Olomouci narazil na přejezdu osobní vlak do návěsu kamionu. Nehoda zastavila...
Policie obvinila řidiče kamionu, do kterého na přejezdu narazil vlak

Olomoučtí policisté obvinili řidiče nákladního vozu, který ve středu ráno vjel na železniční přejezd navzdory blikající výstražné signalizaci. Do návěsu pak...  celý článek

Advantage Consulting, s.r.o.
PROJEKTOVÝ INŽENÝR S NĚMČINOU

Advantage Consulting, s.r.o.
Olomoucký kraj, Zlínský kraj, Moravskoslezský kraj
nabízený plat: 30 000 - 43 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.