„Musí se opravit tunelové trouby, portály, křídla, železniční svršek a spodek,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová. Podle ní je potřeba především zabránit dalšímu poškození stěn tunelu z konce 19. století.
„Tunel se také odvodní a zaizoluje, úpravy zabrání průniku vody,“ doplnila Šubová. Více narušená místa vyspraví dodavatel speciální injektáží, v tunelu pak dělníci vyplní spáry ve zdivu.
Opravy se dočkají i vstupní portály, jejichž okolí bude očištěno od náletových dřevin, firma odstraní narušenou horninu a obnoví odvodňovací příkopy. Nové kolejiště bude zbudováno jak v tunelu dlouhém přes sto metrů, tak v jeho okolí v celkové délce 1,3 kilometru.
Výluka na trati potrvá podle plánu do 2. listopadu. Po dobu prací bude železniční doprava nahrazena autobusy.