Muž havaroval zhruba po deseti minutách letu, při kterém byl pod dohledem instruktora. Podle něj i dalších pilotů, kteří s ním na místě podstupovali výcvik, při něm ve výšce zhruba 130-150 metrů náhle přešel do ostré levotočivé zatáčky a poté začal ve spirále padat k zemi. Během ní přitom nijak nesnížil výkon motoru a nereagoval ani na pokyny, které mu přes vysílačku instruktor udílel.
V ten den to byl přitom už jeho čtvrtý let, předchozí tři proběhly bez problémů a muž tím splnil praxi potřebnou k získání potřebné pilotní kvalifikace. Na žádné obtíže si nestěžoval.
Přestože na místo zřícení ihned přispěchali svědci a začali paraglidistu oživovat a na místo po devíti minutách dorazil vrtulník s lékaři záchranné služby, nepodařilo se muže vzhledem ke zraněním utrpěným při pádu zachránit.
Pilot měl velké bolesti nebo byl v bezvědomí
Vyšetřovatelé vyloučili, že by za nehodou stála technická závada. Pitva ukázala, že pilot nebyl v době nehody pod vlivem alkoholu ani drog, a zjistila špatný stav mužova srdce.
"Zjištěné závažné chorobné změny mohly v průběhu letu výrazně zhoršit zdravotní stav pilota. Při zvýšené psychické zátěži mohly vést k akutní změně zdravotního stavu, která se mohla projevit například výraznou bolestivostí nebo až náhle vzniklým bezvědomím," stojí ve zprávě.
"Tímto by bylo možné dobře vysvětlit náhlou změnu v chování pilota, který udělal pilotní chybu a na nastalou situaci nebyl následně schopen adekvátně reagovat," píše se dále.
Pilot měl přitom platný lékařský posudek, přičemž poslední prohlídku podstoupil v dubnu. Klinické i EKG vyšetření tehdy neukázaly žádné změny, které by nějakým srdečním problémům nasvědčovaly.