Proces opravy bude podle vedení firmy technologicky velmi náročný, zakázka pro pobaltský provoz se totiž vymyká standardním požadavkům na rozchody kol.
„Vozidla již na litevské širokorozchodné trati mezi hlavním městem Vilniusem a přístavem Kaunas úspěšně najezdila více než jeden milion kilometrů. Celkem je v Litvě v provozu deset těchto elektrických jednotek,“ říká obchodní manažer Pars nova Pavel Jurka.
V Šumperku se uskuteční kompletní demontáž hnacích podvozků, jejich oprava či výměna nevyhovujících celků a následná montáž.
„Proces opravy je technologicky náročný, jelikož podvozky mají široký rozchod 1 520 milimetrů oproti standardnímu rozchodu kol, který je 1 435 milimetrů,“ vysvětlil mluvčí firmy Pars nova Michal Tobrman.
Soupravy 575, vyrobené v jiném podniku Škody Transportation, jsou navrženy tak, aby vyhovovaly specifickým podmínkám pobaltského provozu, a dosahují maximální rychlosti sto šedesát kilometrů v hodině.
„Litevské dráhy plánují do provozu nasadit další tři nové jednotky řady 575 ze Škody Vagonka v roce 2017. Tyto soupravy budou jezdit na trase Vilnius - Minsk v Bělorusku. Pars nova se bude podílet i na této zakázce. Konkrétně se jedná o výrobu běžných podvozků pro řídící a vložené vozy,“ dodává obchodní manažer Pavel Jurka.