„Standardní prohlídku dělají při pravidelných pochůzkách zaměstnanci, kteří mají služební lyže i sněžnice. Vyjedou nahoru podzemním výtahem a potom obcházejí horní nádrž a vše podle stanoveného plánu kontrolují. Já dělám mimořádné kontroly i ve volném čase,“ nastínil Chmelař.
Inspekční cesty má spojené s náročným sportovním výkonem. Nahoru totiž nevyjíždí výtahem.
„Moje oblíbená trasa je od dolní nádrže k horní a kombinuji to ještě s trasami z Červenohorského sedla na Praděd. Ujedu vždy mezi dvaceti až třiceti kilometry v náročném terénu,“ popisuje šéf Dlouhých strání.
Nahoře nekontroluje jen to, v jakém stavu je nádrž a technické zařízení, ale řešil už i neukázněné turisty či řidiče, který i přes zákaz vyjel k horní nádrži autem.
„To se děje poměrně často. Bohužel i tady se najdou lidé, kteří nerespektují předpisy,“ poznamenal Chmelař.
Letošní zima je úchvatná, pochvaluje si šéf elektrárny
Pěším se snažil domluvit, na neukázněného šoféra si u výjezdu na Dlouhé stráně počkali policisté a dali mu pokutu.
„V tomhle ohledu je to jednoduché. Když někdo vyjede bez povolení nahoru, nemá jinou možnost, jak se dostat dolů než se vrátit po stejné cestě,“ vysvětlil Chmelař.
Ačkoli je jako šéf elektrárny velmi vytížený a příliš času mu na podobné cesty nezbývá, alespoň jednou týdně obhlídku horní nádrže zvládne.
„Užívám si to, protože v posledních letech nebyl sníh. Teď je zima úchvatná,“ pochvaluje si.