Otvírání nového kusu dálnice se neslo chvílemi téměř až v trudomyslném duchu.
„Otevíráme 14 kilometrů nové dálnice. Ale ptám se: Je co slavit, nebo není? Velmi rád bych tady v co nejkratší době znovu, abychom zahájili úsek Přerov – Říkovice. Myslím si, že tam bude důvod slavit,“ řekl například ministr dopravy Vladimír Kremlík a dodal, že z jeho pohledu trvala výstavba předposlední části dálnice příliš dlouho a přál by si, aby se taková situace neopakovala.
„Má to určitou pachuť hořkosti. Hořkosti v tom, jakým způsobem je výstavba této dálnice prezentována. Že dochází ke zpoždění, že končí v polích. Ovšem ta stavba byla komplikovaná od počátku svých příprav,“ pronesl posléze generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl.
Negativně se vyjádřil i přerovský primátor Petr Měřínský, podle kterého je možné, že se nyní dopravní situace v Přerově spíše zhorší.
„Zlepšení přijde až s dokončením úseku Přerov - Říkovice,“ zhodnotil Měřínský.
Stavba posledního chybějícího úseku dálnice je ale zatím stále v nedohlednu. ŘSD sice nedávno získalo jedno z klíčových razítek, ekologická organizace Děti Země ovšem vzápětí potvrdila, že se chystá rozhodnutí napadnout odvoláním.
„Znovu budeme bojovat v rámci odvolacích procesů a čekat v beznaději, jestli odvolací orgány či případné soudy územní rozhodnutí potvrdí. A stejný proces nás čeká u stavebního povolení. V tuto chvíli tak nejsme schopní predikovat, kdy budeme schopni stavbu zahájit,“ konstatoval Mátl.
Řidiči tak zřejmě budou muset delší dobu počítat s tím, že je na nynějším konci dálnice u Přerova čeká nutnost před exitem zpomalit až na 40 kilometrů v hodině a následně budou muset projet křižovatkou řízenou semaforem.
Podívejte se na neobvyklý konec dálnice natočený ještě před jejím otevřením:
9. prosince 2019 |