Problematický kruhový objezd u olomouckého Globusu patří k místům, kde se v

Problematický kruhový objezd u olomouckého Globusu patří k místům, kde se v Olomouckém kraji bourá nejčastěji. Silničáři ho teď proto přestaví. | foto: Google

Řidiče čekají komplikace, u Olomouce začne přestavba kruhového objezdu

  • 8
Kruhový objezd u olomouckého Globusu patří v Olomouckém kraji k místům, kde se bourá nejčastěji. V pondělí proto začnou dělníci pracovat na jeho úpravách za téměř 16 milionů korun. Stavební práce potrvají sedm týdnů, a byť nedojde k úplnému uzavření křižovatky, musí se řidiči připravit na omezení spojená s přestavbou.

Křížení na výpadovce směrem na Mohelnici patří mezi úsek častých dopravních nehod. Dlouhodobě jej kritizují šoféři i někteří odborníci. Po úpravách má být mnohem bezpečnější.

"Křižovatka patří k nejvíce nehodovým místům v Olomouckém kraji, kde ročně dochází k desítkám dopravních nehod. Navíc se zde ve špičkách tvoří dopravní zácpy," potvrdil ředitel olomoucké správy Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

Význam proměny podtrhl loni v Olomouci i ministr dopravy Pavel Dobeš: "Dopravní situace je v tomto místě složitá. Je potřeba ji řešit i s ohledem na budoucí stavbu silnice R35," uvedl.

Křižovatka dostane nové nájezdy, kde bude protismykový asfalt

Řešením bude takzvané spirálové uspořádání. Pravý jízdní pruh ve směru od Olomouce a od Mohelnice bude plnit funkci takzvaného "by-passu", tedy průjezdného pruhu.

Nájezd do křižovatky tak už nebude stažený jen do jednoho pruhu. Před vjezdy pak dělníci umístí velkoplošné tabule informující o způsobu správného řazení do pruhů a obnoví vodorovné dopravní značení.

"Budou také doplněna svodidla a zpomalovací prahy," doplnil Smolka.

Frézy se zakousnou i do stávajícího povrchu silnice, místo kterého silničáři dají nový povrch. Novinkou bude před vjezdem do křižovatky položená speciální protismyková asfaltová vrstva zkracující brzdnou dráhu aut.

Křižovatka byla provizorním řešením, které už zůstalo

Stavební práce se samozřejmě dotknou projíždějících řidičů. "Budeme se ale maximálně snažit omezit nepříznivý dopad dopravních omezení na řidiče. Nejkritičtějším obdobím bude polovina září, kdy bude po dobu deseti dnů probíhat frézování povrchu vozovky a pokládání nového," mínil Smolka.

Proč ale křižovatka nedostala nyní plánovanou podobu, už když se stavěla? "Současné nevyhovující řešení vzniklo jako provizorium v období výstavby obchvatu Olomouce, kdy se nepodařilo celý obchvat z důvodu nesouhlasného stanoviska obce Křelov a občanského sdružení dokončit," vysvětlil Smolka.

Silničáři proto tehdy provizorně napojili obchvat města na stávající silnici I/35 pomocí takzvaného Severního spoje právě do okružní křižovatky u Globusu. Tehdy se počítalo, že toto řešení bude fungovat jen omezenou dobu. Ta se ale vzhledem k přetrvávajícím problémům s územním plánem a dnes i nedostatku peněz prodloužila na neurčito.