Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prodloužení tramvajové tratě na jih Olomouce vázne, brzdí ho jediný dům

  13:56aktualizováno  13:56
Život tisíců obyvatel nejlidnatějšího sídliště na jihu Olomouce má v blízké budoucnosti zlepšit prodloužení tramvajové tratě, soupravy totiž zatím končí jen na jeho okraji. Plán ale zatím blokuje jediný dům. Ten stojí přímo na trase a majitel ho i po měsících jednání stále odmítá prodat městu.

Tudy cesta (zatím) nevede. Olomouc chce tramvajovou trať protáhnout dál na jih města, v cestě ale stojí jediný dům v Rooseveltově ulici. | foto: Tomáš Frait, MF DNES

Vyjednávání s majitelem jednopatrového domu v Rooseveltově ulici začala už před několika měsíci.

„Přes několikeré jednání se odboru investic nepodařilo přesvědčit majitele o prodeji, výměně či jiném způsobu majetkoprávního vypořádání,“ píšou autoři zprávy, kterou v polovině června dostali na stůl olomoučtí zastupitelé.

Vykoupení domu úředníci v tomto popisu příprav na budování druhé etapy trati na Nové Sady označují jako nejproblematičtější. A ani teď se na tom nic nezměnilo, dům stále patří původním vlastníkům.

„V tomto směru probíhají i nadále intenzivní jednání. Věříme v dohodu,“ podotýká tisková mluvčí olomouckého magistrátu Radka Štědrá.

Město je podle ní přesvědčeno, že vše bude vyřešené v době, kdy Olomouc na druhou část tramvajové trati získá - coby předstupeň pro stavební povolení - důležité územní rozhodnutí. S tím však radnice počítá nejdříve na jaře příštího roku.

Nikde jinde na trase problémy se získáním pozemků nejsou

Jednopatrový dům, který se tak stává jednou z nejžádanějších budov ve městě, patří dle katastru Miroslavu Mádrovi a Vlastě Mádrové. Oba tu mají trvalé bydliště. Ani jednoho tady však MF DNES v posledních týdnech opakovaně nezastihla.

Dům, který stojí trati v cestě

Těsně vedle jejich - pro radnici prozatím nedostupné - nemovitosti stojí další, úplně stejný dům, ten však už patří městu. Na první pohled tvoří obě k sobě navzájem zrcadlově obrácené stavby jeden celek o dvou vchodech. V městské „polovině“ sídlí v podnájmu Autoškola Svozil.

„S magistrátem tady máme dohodnutou dvouměsíční výpovědní dobu. Víme, že se tady prodloužení trati plánuje, kvůli vystěhování nás ale město ještě nekontaktovalo,“ doplňuje majitel autoškoly David Svozil.

Nový a pro Olomoučany ze sídliště Nové Sady klíčový kus trati má z Rooseveltovy ulice od nynější konečné zastávky vést skrz ulice Zikova a Schweitzerova až k ústí Voskovcovy ulice u dnešní autobusové zastávky U Kapličky. Nikde jinde na trase už město dle Štědré problémy s vyjednáváním o pozemcích nemá.

Prodloužení tratě o více než kilometr přijde na čtvrt miliardy

Druhá část trati na Nové Sady bude, podaří-li se městu domluvit prodej domu v Rooseveltově ulici, měřit přibližně 1,2 kilometru. Náklady dle poslední studie přesahují 250 milionů korun.

Součástí velkých plánů je dnes i přebudování vytížené křižovatky ulic Rooseveltova a Zikova na kruhový objezd. Zda k tomu dojde, určí výše dotace, kterou Olomouc získá.

„Pokračování trati je pro vedení města hlavní prioritou. Její stavba však patří mezi nejnáročnější investiční akce,“ dodává Štědrá. Radnice tak čeká na nastavení nového období rozdělování dotací. Stavba pak podle červnové zprávy pro zastupitele nezačne dříve než v roce 2018.

„To je nejméně optimistická varianta. Věříme, že se to povede dříve,“ říká nyní Štědrá.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Řidič kamionu na dálnici zatroubil na řidiče auta, ten ho začal vybržďova
Vybržďování kamionu na D35 byl dle policie přestupek, trestat má magistrát

Jako přestupek vyhodnotila policie chování řidiče, který nedávno na dálnici D35 u Olomouce ve zúžení vybržďoval plně naložený kamion. Zřejmě proto, že jeho...  celý článek

Takto má po přestavbě vypadat most v Komenského ulici i s nově vybudovanou
Olomouc kvůli přestavbě mostu zkusí protlačit uličkami 15 tisíc aut denně

Záplava aut na jaře zalije dvě boční uličky v Olomouci. A to kvůli budování protipovodňových opatření, v rámci kterých je nutné kvůli rozšíření koryta mimo...  celý článek

Část bývalé Klappenrothovy manšestrové manufaktury v Šumperku, která byla vůbec...
V chátrající manšestrové manufaktuře byly tuny odpadu, teď čeká lepší časy

V roce 2012 čtenáři serveru iDNES.cz zvolili bývalou Klappenrothovu manšestrovou manufakturu v Šumperku nejcennější stavbou Olomouckého kraje, která by nejvíc...  celý článek

Jobs Contact
Obchodník JUNIOR (20.000 - 25.000 Kč)

Jobs Contact
Jihomoravský kraj, Olomoucký kraj
nabízený plat: 20 000 - 25 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.