Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Více zelené autům na hlavní. Prostějov upraví semafory na výpadovce

  4:55aktualizováno  4:55
Rok po rekonstrukci křižovatky na frekventované výpadovce z Prostějova na Olomouc, kde se hlavně ve špičce tvoří dlouhé kolony, si řidiči budou moci alespoň trochu oddechnout. Radnice oznámila, že se pokusí upravit spínací doby semaforů tak, aby byl průjezd plynulejší.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Jaroslav Halamka, iDNES.cz

Do rekonstrukce křižovatky na hlavní výpadovce z Prostějova na Olomouc se dělníci pustili na konci roku 2016 kvůli tomu, že z přilehlého sídliště se na hlavní cestu téměř nedalo vyjet. Radnice sem proto nechala nainstalovat semafory, položila nový asfalt a křížení silnic dostalo nové pruhy a dopravní značky.

„Stavební firma dodržela všechny termíny,“ radoval se tehdy náměstek primátorky Prostějova Zdeněk Fišer a řidičům poděkoval za trpělivost. Výpadovka na Olomouc je totiž nejzatíženější ulicí ve městě.

Semafory však přinesly nový problém. Zejména ve směru od Olomouce se v odpolední špičce začaly na hlavní příjezdové cestě do centra Prostějova tvořit nekonečné kolony. Do města se totiž touto dobou vrací lidé z práce a navíc se k tomu přidávají i všechna auta od rozsáhlé obchodní zóny na severovýchodě Prostějova.

„Je to k zbláznění. Nejezdím tudy tak často, ale většinou se bohužel vracím až odpoledne a to pak stojí za to. Dřív to bylo lepší. Asi se zvýšil provoz nebo někdo špatně seřídil semafory. Na to ale mělo město myslet už hned po otevření,“ zlobí se jeden z prostějovských řidičů, který si nepřál být jmenován.

Program vylepší koordinaci na křižovatce

Radnice nyní připravila změnu. Interval semaforů hodlá upravit ve prospěch aut směřujících do centra, a to v době od dvou do půl páté odpoledne.

„Frekventovaná ulice se tak v dopravní špičce bude rychleji uvolňovat a věříme tomu, že se touto cestou alespoň trochu vyhneme kolonám, které jsou pro řidiče i životní prostředí velmi zatěžující,“ doufá náměstek primátorky Prostějova odpovědný za dopravu Pavel Smetana.

Úprava si podle něj vyžádá doplnění signálního programu s prodlouženou délkou cyklu, který se zvýší z osmdesáti na devadesát sekund.

„Tím se prodlouží délka volna v hlavním směru po Olomoucké ulici. Program také upraví koordinaci na křižovatce,“ vysvětlil Smetana. Změny v intervalu semaforu by měly začít platit ještě během ledna.

Podle opozičního prostějovského zastupitele a předsedy komise pro dopravu Petra Kousala mohla změna přijít dřív. „Čekalo se však, co oprava křižovatky přinese,“ vysvětlil Kousal.

Členové komise podle něho od počátku upozorňovali na to, že je potřeba dát přednostně interval zelené na Olomouckou a zároveň semafory koordinovat s blízkým železničním přejezdem.

Opozice: Řešením je jedině severní obchvat

Kousal je ovšem přesvědčený, že semafory nemají na provoz na výpadovce až tak zásadní vliv. Hlavním důvodem problémů je podle něj nárůst dopravy, která se zde za poslední tři roky zvětšila až o čtvrtinu.

„Může za to tento nárůst dopravy a také objížďky, které byly v loňském roce v okolních obcích, a řidiči tak museli více jezdit přímo přes Prostějov. Řešením je jedině severní obchvat,“ řekl Kousal.

Radnice v Prostějově prověřovala i to, zda není problém ve velké prodlevě mezi závorami a zelenou na výpadovce.

„Máme ověřeno, že ihned po ukončení červené na přejezdu přichází do řídicí jednotky silničních semaforů povel k nastavení zelené v Olomoucké. Musí být ovšem dodrženy předepsané mezičasy, proto se může zdát, že to trvá dlouho,“ uvedl náměstek Smetana.

Dle předsedy komise Kousala není možné provoz závor měnit. „Ptali jsme se i na to, zda by závory nemohly jít dolů později, protože nyní se zavírají, když vlak vjíždí do blízké stanice Místní nádraží. Jenomže to nejde, naráží to na železniční bezpečnostní předpisy,“ vysvětlil.

Rekonstrukce křižovatky ulic E. Valenty a Olomoucké přišla před dvěma roky asi na sedm milionů korun. Město dalo přes pět milionů, zbytek doplatil kraj.

„Šlo o rekonstrukci stávajícího křížení včetně přeložení autobusové zastávky, opravy části komunikace E. Valenty a instalace světelné signalizace v koordinaci s železničním přejezdem,“ sdělil náměstek primátorky Fišer.

Volby 2018

Volby do obecních zastupitelstev a do Senátu PČR se konají 5. a 6. října. V pátek se volí od 14 do 22 hodin a v sobotu od 8 do 14 hodin.

Komunální volby

Kompletní seznamy kandidátů do zastupitelstev jednotlivých obcí podle okresů pro Olomoucký kraj:

Volby do Senátu

Olomoucký kraj volí své zástupce do Senátu v obvodech 65 - Šumperk a 62 - Prostějov. Pokud žádný z kandidátů nezíská v daném obvodu nadpoloviční většinu, proběhne druhé kolo senátních voleb 12. a 13. října.



Nejčtenější

Voják nemusí státu platit dva miliony za zásah „bévépéčka“ při cvičení

Jediným odsouzeným v kauze střelby bojového vozidla pěchoty do vlastních řad...

U olomouckého krajského soudu pokračuje kauza nešťastné střelby do vlastních řad při cvičení bojových vozidel pěchoty...

Bitka kvůli parkování. Řidič dostal smetákem, sám po ženě hodil ořech

Snímek řidičových zad se stopami po ranách od násady smetáku

Strážníci v Olomouci ve čtvrtek večer vyjížděli k bizarní přetahované kvůli zaparkovanému autu. Jeho řidič se nejprve...



Rychle jedoucí motorkáře sledoval na Červenohorském sedle i policejní dron

Policie hlídala řidiče na Červenohorském sedle dronem

Nejen hlídky ale i dron nasadila policie o uplynulém víkendu během kontrolní akce na Červenohorském sedle, které je...

Babišova pravá ruka kraluje v absencích, přesto Faltýnek kandiduje znovu

První místopředseda hnutí ANO Jaroslav Faltýnek v diskusním pořadu iDNES.tv...

Sedí ve Sněmovně, šéfuje poslaneckému klubu ANO a na stranické úrovni je prvním místopředsedou hnutí, který se účastní...

Roky vedl v Jeseníkách záchranáře, zažil umrzlé milence i ztracenou třídu

Dlouholetý horský záchranář Zdeněk Zerzáň, který Horskou službu Jeseníky...

Bezmála dvacet let vedl Horskou službu Jeseníky, která letos slaví sedm dekád své činnosti. Za tu dobu zažil Zdeněk...

Další z rubriky

Trest veliteli „bévépéčka“ za zásah dalšího vozu neplatí, čeká ho nový soud

Velitel bojového vozidla pěchoty Marcel Kulišťák, který čelí obžalobě z...

Soudní projednávání nehody při nočních střelbách na Libavé, při které armádní bojové vozidlo pěchoty zasáhlo vedle...

Řidič po proražení olejové vany odešel od auta, na skvrně boural motorkář

Řidič auta prorazil na výmolu vanu s olejem a ten vytekl na silnici. Následně...

Dopravní nehodu, která vedla k další havárii, vyšetřují policisté z Prostějovska. Řidič na silnici při najetí do výmolu...

Policisté zachránili muže z hořícího domku, všichni se nadýchali kouře

Při požáru drážního domku se v Prostějově nadýchali kouře čtyři lidé, tři...

Bývalý drážní domek vzplál v noci na dnešek v Prostějově. Na místě byli jako první policisté a z objektu plného kouře...

Vhodná alternativa mateřského mléka existuje!
Vhodná alternativa mateřského mléka existuje!

To, že je kojení přínosné pro dítě i pro matku, a to jak z krátkodobého, tak i z dlouhodobého hlediska, je všeobecně známé. Kojení dětí je proto doporučováno až do šesti měsíců jejich věku. Bohužel však méně něž 17 % žen ve Velké Británii dokáže po celou tuto dobu pouze kojit, aniž by muselo dítě přikrmovat. A právě v těchto situacích je nutné najít adekvátní alternativu.

Najdete na iDNES.cz