Železniční podjezd v Předmostí je nyní noční můrou řidičů, protože se zde denně tvoří kolony. Silničáři ale začali chystat jeho proměnu. (Ilustrační snímek)

Železniční podjezd v Předmostí je nyní noční můrou řidičů, protože se zde denně tvoří kolony. Silničáři ale začali chystat jeho proměnu. (Ilustrační snímek) | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Silničáři zbaví Přerov postrachu řidičů, podjezdu v Předmostí

  • 2
Podjezdu pod železnicí v Přerově-Předmostí říkají tamní politici "špunt dopravy" a řidiči jsou tu denně zoufalí z dlouhých kolon. Místo na příjezdu od Olomouce by se ale v blízké budoucnosti konečně mohlo změnit. Ředitelství silnic a dálnic totiž oznámilo, že zahajuje přípravu stavby mimoúrovňového křížení.

Složitá stavba vyvede auta vysoko nad železnici a pak je nasměruje na nedaleký čtyřproudový most Legií. Navíc v budoucnu poslouží jako přístup z Přerova na plánovanou dálnici D1. Ve městě sice stavbu vítají, jedním dechem však dodávají, že to problém s komplikovanou dopravou v Přerově nevyřeší a opatření bude třeba víc.

"Předpokládáme, že se začne s výkupy pozemků ještě letos. Na majetkoprávní přípravu jsme totiž získali zhruba 20 milionů korun. Samotná stavba by pak mohla začít už příští rok, pokud se nám podaří všechny pozemky vykoupit. Přijít by měla na víc než půl miliardy," nastínil ředitel krajské správy Ředitelství silnic a dálnic Martin Smolka.

I přesto, že nové mimoúrovňové křížení vyvede auta z Olomouce nad železniční trať a napojí je přímo na Polní ulici a most Legií, řidiči budou moci dál používat i starou trasu.

Klíčové slovo bude mít kvůli křižovatce Olomoucký kraj

Ovšem i ta se mírně změní. Křižovatku u železničního podjezdu před Předmostím totiž dělníci přestaví na kruhovou. Další kruhová křižovatka pak vznikne i tam, kde budou auta sjíždět z nadjezdu nad železnicí, tedy v místě křížení ulic Tržní, Polní a Dluhonská. Tu už ale bude stavět Olomoucký kraj.

Mapa budoucí podoby nynější dopravní noční můry Přerova, železničního podjezdu v Předmostí. Pro zvětšení klikněte.

"Chceme se proto co nejdříve sejít s představiteli kraje, abychom zjistili, zda tuto investici zajistí. Okružní křižovatka je důležitá, protože bude auta otáčet i směrem na Lipník. Bez jejich příslibu nemůžeme výstavbu zahájit. Pokud budeme mít tento závazek, začneme s výkupy pozemků," dodal Smolka.

Vedení přerovské radnice stejně jako zdejší obyvatelé stavbu vítají. "Příjezd přes den z Olomouce do Přerova je něco strašného. Podjezd pod železnicí dokáže vytvořit kolonu až k nedaleké benzince. Cokoliv tuto situaci zlepší, bude dobré," míní například Přerovan Martin Vidlař.

Průpich městem je slíben, rozpočet s ním ale nepočítá

Na současnou zoufalou dopravní situaci u Předmostí upozorňuje i mluvčí přerovské radnice Bohuslav Přidal. "Samozřejmě, že jsme rádi, že ministerstvo dopravy a Ředitelství silnic a dálnic rozhodlo o stavbě mimoúrovňového křížení, které dopravní situaci trochu pomůže," uvedl.

"Stále však opakujeme, že je pro nás důležitější dostavba dálnice D1, jejíž součástí je i obchvat Přerova, ale i stavba takzvaného průpichu. Bez nich se neúnosná dopravní situace nezlepší," dodal.

Podle posledních zpráv z prosince by se měl "přerovský" úsek dálnice D1 z Říkovic, který se stane součástí obchvatu Přerova, napojit na dálnici do Lipníka už v roce 2016. Ta už v té době bude dva roky stát. Na půdě Senátu to koncem roku slíbil náměstek ministerstva dopravy Ivo Toman.

Náměstek zároveň senátorům řekl, že stát příští rok zahájí přípravy také druhé klíčové dopravní stavby Přerova - vnitřního obchvatu, takzvaného průpichu městem. Na druhou stranu však přiznal, že v rozpočtu se s ním zatím nepočítá.