Až do neděle 8. května je v centru Olomouce úplně uzavřená část vytížené třídy Svobody. Řidiči tudy od pondělí neprojedou kvůli donedávna neplánovaným opravám tramvajové trati. Městu je kvůli bezpečnosti cestujících nařídil Drážní úřad. Radnice toho navíc využila a pustila se do rekonstrukce tamní silnice.
„Drážní úřad dal jasně najevo, že havarijní stav musí být odstraněn do konce května letošního roku. Z toho důvodu rekonstrukce tramvajové trati na třídě Svobody bezprostředně navazuje na dokončené opravy v ulici Wolkerova,“ vysvětluje primátor Olomouce Antonín Staněk z ČSSD.
MHD se na třídu Svobody dostane, auta musí jinudy
Konkrétně je proto v centru Olomouce uzavřená část třídy Svobody mezi frekventovanými zastávkami Okresní soud a Tržnice. Cestující s nimi ale navzdory opravám mohou počítat.
„Ve směru Tržnice - Náměstí Hrdinů budou veškeré linky vedeny stavbou ve volném jízdním pásu. Je v dobrém stavu a jeho oprava není nutná. V opačném směru povede objízdná trasa pro autobusy ulicemi Havlíčkova, Javoříčská a Nerudova,“ doplňuje mluvčí olomoucké radnice Radka Štědrá.
Objízdné trasyDo 3,5 tuny: - Z Nám. Hrdinů na Tržnici: ul. Havlíčkova, Vídeňská, Polská - Z Tržnice na Nám. Hrdinů: ul. Polská, Wolkerova, Havlíčkova - Od/na Tržnici směr Brno: Polská, Schweitzerova, Velkomoravská, Brněnská Nad 3,5 tuny: - Z Nám. Hrdinů na Tržnici: Studentská, Dobrovského, Komenského, Husova, ul. 17. listopadu - Z Tržnice na Nám. Hrdinů: ul. Polská, Wolkerova, Havlíčkova - Od/na Tržnici směr Brno: Polská, Schweitzerova, Velkomoravská, Brněnská |
Řidiči však musí na kus třídy Svobody na čtyři týdny zapomenout. Vyrazí na objízdné trasy stanovené podle hmotnosti aut (více v boxu).
Hlavní důvod oprav souvisí i s největší investicí, kterou má Olomouc na letošní rok naplánovanou. V první polovině května počítá vedení města se začátkem kompletní stomilionové proměny třídy 1. máje.
Také přes ni vede tramvajová trať, při tamních pracích bude uzavřená. A objízdná trasa tramvají povede právě přes třídu Svobody. Tamní koleje jsou ale už na hranici životnosti. Nemusely by vydržet.
„Předpokládáme, že se na třídě Svobody frekvence dopravy zvýší více než dvojnásobně. Teď tudy za hodinu projede osmnáct tramvají, při rekonstrukci třídy 1. máje jich bude čtyřiačtyřicet. Máme obavy, že by mohlo dojít k ohrožení bezpečnosti, ne-li života,“ varoval nedávno Jiří Just, ředitel olomouckého odboru Drážního úřadu.
Původně chtěla radnice trať opravit až příští rok
Radnice tak musela přepsat své původní plány, podle nichž chtěla spustit modernizaci tratě na třídě Svobody až příští rok.
Na obnově tramvajové trati totiž dělníci donedávna pracovali v nedaleké Wolkerově ulici, také tady se řidiči potýkali s úplnou uzavírku. Přímo na sebe navázat dvě velké opravy a uzavírky se politikům nejprve příliš nechtělo. Jednoznačný postoj Drážního úřadu je ale přesvědčil.
Kromě samotné trati pracují dělníci na třídě Svobody i na nové silnici. Radnice využila současných oprav k přebudování sousední silnice za zhruba 3,4 milionu korun.