Stánek Olomouckého kraje na veletrhu Holiday World 2016 patřil navzdory...

Stánek Olomouckého kraje na veletrhu Holiday World 2016 patřil navzdory ochotnému personálu k nejhůře bodovaným. | foto: František Vlček, MAFRA

Promarněná příležitost. Stánek kraje na turistickém veletrhu propadl

  • 0
MF DNES hodnotila stánky krajů na veletrhu cestovního ruchu Holiday World. Ten se o víkendu konal v Praze. Prezentace Olomouckého kraje patřila se známkou 2,75 bodů z pěti k nejhorším.

Klíčová pro hodnocení byla tři kritéria: vzhled stánku, jeho obsah a ochota personálu. Každé kritérium hodnotili redaktoři MF DNES body od jednoho do pěti, přičemž pět bylo nejvíc. Výsledná známka je pak průměrem.

Za vzhled stánku dostali Olomoučtí pouhý jeden bod z pěti, jen o něco lépe dopadla nabídka. Ochotný personál, který dostal nejvyšší možný počet bodů, už nízké hodnocení nezachránil.

Hodnocení

Vzhled stánku: 1 z 5

Obsah stánku (atrakce a nabízené materiály): 2 z 5

Ochota personálu: 5 z 5

Celkové hodnocení: 2,7 z 5 (stánek se umístil na 10. místě v celorepublikovém žebříčku krajů)

O samotném stánku Olomouckého kraje se toho přitom moc říci nedalo. Na veletrhu se představil v prostoru vyhrazeném pro agenturu CzechTourism, jeho prezentace tak byla omezená na jeden stůl s propagačními materiály, dvě hostesky a dvě židle. Ukázka atraktivit Olomouckého kraje byla proto více než skromná.

Na stánku představovala region i manažerka Sdružení cestovního ruchu Jeseníky Lenka Dusová. „Přestože byla expozice regionu velmi omezená, snažili jsme se lidem a cestovním kancelářím představit region co nejvíc,“ řekla Dusová.

Zájem o podobné veletrhy výrazně poklesl

Propagaci přesto hodnotí mnozí lidé pohybující se v branži jako promarněnou příležitost. „Je otázka, zda se účastnit takové akce za každou cenu. Dnes se podle mě má kraj zaměřit hlavně na on-line prezentaci cestovního ruchu, protože ta přináší největší efekt,“ je přesvědčený majitel Tvarůžkové cukrárny v Lošticích Zbyněk Poštulka. Sám jezdí na podobné veletrhy nejméně 15 let.

„Je vidět, že zájem o veletrhy výrazně poklesl. Účast veřejnosti se nyní nedá srovnat s tím, kolik lidí přicházelo ještě před deseti lety. Dnes jsou zkrátka úplně jiné možnosti, jak potřebné turistické informace získat, a lidé toho také využívají stále víc,“ zmínil Poštulka.

Proč byla krajská prezentace tak chudá? „Je to hodně o penězích. My se zaměřujeme hlavně na Region Tour v Brně, kde kraj investuje do účasti statisíce korun. Není možné mít všude tak velké a nákladné expozice jako právě tam,“ sdělil šéf oddělení cestovního ruchu Olomouckého kraje Radek Stojan.

„Náklady jsou o řád nižší než v Brně. Finance, které ušetříme, věnujeme na přímou kampaň, kdy objíždíme republiku a sousední země a prezentujeme se lidem přímo na náměstích a ulicích. To se ukazuje jako efektivnější než velké prezentace na veletrzích,“ doplnil.