V pátek před půl osmou ráno vjela tatra na přejezd zabezpečený světelnou výstražnou signalizací právě v okamžiku průjezdu nákladního vlaku. Spolujezdec z tatrovky skončil s těžkým zraněním v nemocnici, lokomotiva vykolejila a do okolí vytekly přibližně dva tisíce litrů nafty. Ta se dostala do řeky Moravy, rozšíření látky ale zastavili hasiči díky rychlé instalaci norných stěn (více o nehodě čtěte zde).
Provoz na železnici využívané hlavně pro cesty do Jeseníku se okamžitě zastavil. "Nyní jezdí v úseku Ruda nad Moravou a Hanušovice náhradní autobusové spoje," konstatoval mluvčí Správy železniční a dopravní cesty Pavel Halla.
Lokomotiva je už pryč, do práce se pustí bagry
Práce na likvidaci následků nehody zdaleka pokračovaly i přes noc. Speciální jeřáb přemístil vykolejenou lokomotivu zpět na koleje a v pět hodin byla odtažena.
Srážka tatrovky s vlakem |
Dopoledne na místě nehody pracovníci odboru životního prostředí šumperské radnice posuzovali rozsah ekologických škod. Naftou nasáklá půda se nyní musí vybagrovat. "Kdy skončí provizorní doprava, bude také zákležet na množství nutně odstraněné zeminy bude také záležet," řekl v České televizi Halla.
Výstražné zařízení fungovalo normálně
Souběžně pokračují opravy poškozené konstrukce mostu, na který vlak tatrovku dotlačil. Opravy by podle odhadů mohly skončit nejdříve v neděli v poledne, vyloučeno ale není ani protažení prací na celý víkend s pondělním návratem vlakové dopravy.
Policie zatím vyšetřování nehody neukončila, Halla je však přesvědčen o vině řidiče nákladního automobilu. "I na fotografiích nebo televizních záběrech bylo znatelné, že světelné výstražné zařízení nemělo poruchu," konstatoval. Škody se odhadují v milionech korun.