Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Požár vlaku zablokoval železniční koridor, škoda přesáhla 10 milionů

  12:43aktualizováno  12:43
Na tři hodiny zablokovaný klíčový železniční koridor, výjezd pěti jednotek hasičů a desítky zpožděných spojů. To vše způsobil ve středu na Olomoucku požár pracovního vlaku, který na trati poškodil také trakční vedení

Požár zničil na Olomoucku pracovní vlak a na tři hodiny zastavil provoz na železničním koridoru. Škody přesáhly deset milionů korun. | foto: HZS Olomouckého kraje

Pracovní vlak začal hořet na trati poblíž zastávky Střeň v úseku mezi Olomoucí a Zábřehem po středeční patnácté hodině.

„Operační středisko vyslalo na místo po obdržení informace o požáru celkem pět jednotek hasičů - ze stanic v Litovli a Uničově, dobrovolné jednotky ze Tří Dvorů a Střeně a také drážní hasiče z Přerova,“ uvedl mluvčí krajského hasičského sboru Zdeněk Hošák.

„Ještě před jejich příjezdem se podařilo zajistit odpojení trakčního vedení nad hořícím speciálem pro opravy a servis vedení. Po příjezdu na místo hasiči zjistili, že požár zasáhl většinu motorové části,“ dodal mluvčí.

Plameny dostali hasiči pod kontrolu zhruba po dvaceti minutách a poté rozžhavenou drezínu ochlazovali.

Navzdory jejich rychlému zásahu byly následky požáru rozsáhlé. Celková výše škod na vlaku a trakčním vedení je odhadována na 10,8 milionu korun, kromě toho byl navíc koridor téměř na tři hodiny zcela uzavřen.

Požár pracovního vlaku

„Jednokolejný provoz koridoru mezi Červenkou a Štěpánovem byl obnoven sedm minut před osmnáctou hodinou,“ nastínil mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

„Dotklo se to desítek spojů a to regionálních i dálkových. Místo vlaků bylo nutné nasadit náhradní autobusovou dopravu, která fungovala kyvadlovým způsobem mezi Olomoucí a Červenkou, některé dálkové spoje pak zastavovaly mimořádně ve více stanicích,“ shrnula mluvčí Českých drah Kateřina Šubová.

V plném rozsahu se provoz na trati podařilo obnovit až půl hodiny po středeční půlnoci. Příčinou požáru byla technická závada na hydraulice pracovního vlaku.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Engelovy varhany v olomouckém chrámu svatého Mořice.
Olomoucké kostely zvou na koncerty klasické hudby i saxofonového kvartetu

V šesti olomouckých svatostáncích a také ve slavnostním sálu arcibiskupství zazní v příštích dnech díla hudebních géniů. A to v rámci Podzimního festivalu...  celý článek

V kapli Božího Těla olomoucké univerzity se konal vědecký seminář o magii a...
Vědci z celé Evropy v olomoucké kapli rozebírali čarodějnictví a magii

Čarodějnictví, magie nebo vampyrismus nejsou ani v 21. století témata, kterým by se už vědci nevěnovali. Vydala dokonce na samostatný seminář, na který se do...  celý článek

Funkcionalistická budova bývalého prostějovského obchodního domu Dona a...
Funkcionalistickou továrnu může zachránit už jen památková ochrana

Skupina architektů chce zachránit bývalou textilní továrnu podnikatele Jana Nehery, která byla předchůdcem ikonického OP Prostějov. Funkcionalistickou stavbu,...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.